Online gaming is de toekomst volgens DFC Intelligence. Volgens een rapport van DFC zullen er in 2006 114 miljoen online gamers zijn. Daarnaast zijn er over vier jaar 23 miljoen gamers die met hun console online games spelen. Het rapport, wat 400 pagina's telt, kost zo'n 3000 dollar en is daarmee meer geschikt voor gameontwikkelaars en andere entertainment bedrijven dan voor gamers.The report also discusses how top online games are now able to generate revenue in excess of $100 million each. "The end of 2001 saw another major success story with the release of Mythic Entertainment's Dark Age of Camelot, one of the fastest selling online games of all-time. This could bode well for some of the big budget online games being released in 2002," said Cole. However, Cole also notes that the online game market is still in its infancy and already there are substantially more products in development than the market can support. The report also looks closely at the issue of console online gaming. "Microsoft's Xbox Live service is probably the biggest investment in online games yet. It is likely to be a major indicator of the future of console online gaming," said Cole. Meer informatie over de online game markt in 2002 en andere zaken betreffende online gaming vind je op de DFC site. Met 114 miljoen potentiele klanten zullen we waarschijnlijk veel meer commercie in games terug gaan zien. Daarnaast zal er ook betaald moeten worden om online te kunnen spelen, hoewel er altijd gratis games zullen zijn die je online kan spelen