Mario vs. Donkey Kong 2: March of the Minis review door Litt | Gamer.nl

Dit tweede deel in de verse Mario vs Donkey Kong 2 is nu op de DS. Zal dit deel net zo leuk zijn als zijn voorganger?

Dit puzzelavontuur begint in Mario's eigen speelgoedwinkel. Hij presenteert hier zijn eigen speelgoed, namelijk de Mini Mario's. Een charmante dame opent de winkel en het is feest en vreugde. Mario geeft de dame een charmant cadeautje, die toevallig Donkey Kong ook wou geven. DK is zeer jaloers op onze besnorde held en voor straf ontvoerd hij de vrouw. Mario lukt het echter niet om DK te achtervolgen, en dus stuurt hij de Mini Mario's erop af!

De Mini Mario's moeten zich echter banen door allerlei puzzels, die jij, de speler, uiteraard moet oplo en! De gehele besturing gaat met de touchscreen, en na iedere 9 levels kom je bij een eindbaas terecht die meer om tactiek draait dan om puzzelen. Laat ik even duidelijk maken dat de besturing en gameplay werkt. Het gehele spel kun je op een zeer relaxte manier doorspelen waardoor dit meteen een van de beste games is die goed gebruikt maakt van de touch-besturing. Ook zit er een redelijk uitgebreide level-editor in die de levensduur nog wat oprekt. En natuurlijk kun je altijd nog de highscores halen!

Het probleem zit 'm echter in de moeilijkheidsgraad. Die is namelijk veels te makkelijk. Soms moet je nog wel eens rechtop gaan zitten omdat een puzzel even wat ingewikkelder is dan de vorige, maar voor de rest kun je lui achterover leunen en het spel met al het gemakt uitspelen. Dat dit een groot probleem is, stoort eigenlijk niet. Die relaxte sfeer is eigenljik wel eens lekker na al dat first-person geknal in Call of Duty. Hierdoor is MvsDK2 absoluut geen mislukt project, ook al is de moeilijkheidsgraad veels te makkelijk.