Preview L.A. Noire | Gamer.nl

Heerlijk, uitgevers die iets nieuws proberen. Dit keer is het Rockstar, bekend van onder andere de Grand Theft Auto-serie, dat met een game op de proppen komt die anders is dan je wellicht gewend bent. Ook voor Rockstar is de opzet van L.A. Noire nieuw. Zo is het de eerste game van Rockstar waarin je een politieagent kunt spelen. Volgens de uitgever is L.A. Noire een duistere detective-thriller. Om het in een korte vergelijking te vatten: L.A. Noire is een combinatie van Mafia II en Heavy Rain.

Een vreemde combi? In L.A. Noire lijken de makers er mee weg te komen. De studio van die makers, het Australische Team Bondi, is al net zo nieuw. L.A. Noire is de eerste game van het in 2005 opgerichte bedrijf, dat onder leiding staat van Brendan McNamara. Die heeft naam gemaakt als hoofd van het team dat de free-roaming game The Getaway afleverde. Dat spel verscheen alleen voor de PlayStation 2 en in eerste instantie liet McNamara los dat ook L.A. Noire enkel voor Sony-hardware zou verschijnen. Sinds Rockstar de game heeft opgepikt, is echter duidelijk dat het spel ook op de Xbox 360 zal verschijnen. Zoals we ondertu en waarschijnlijk allemaal weten, mogen we het 20 mei allemaal beleven.