Nvidia's raytracing en DLSS werken nu ook op Arm-apparaten
Op de jaarlijkse GDC-bijeenkomst heeft Nvidia gedemonstreerd hoe RTX-technieken ook op Arm-systemen kunnen draaien. Onder meer raytracing en Nvidia's slimme DLSS-upscalingtechniek werden getoond op een MediaTek Kompanio 1200 Arm-processor — mét een GeForce RTX 3060 aangesloten.
Nvidia demonstreerde de Arm-expansie met Wolfenstein: Youngblood en de The Bistro-demo, voor respectievelijke resultaten in Deep Learning Super Sampling (DLSS) en raytracing. De volledige demonstratie is als video terug te vinden op het
:
Nvidia geeft ermee aan dat de huiseigen RTX-technieken mogelijk naar meer apparaten kan komen, net zoals concurrent AMD hun FidelityFX Super Resolution (FSR) upscaling nu aanbiedt op bijvoorbeeld de Xbox-consoles.
De crux zit hem echter in hoe dit specifieke Arm-systeem gebouwd is. De centrale processor is inderdaad niet van de traditionele x86-architectuur, maar voor deze resultaten is alsnog een GeForce RTX 3060-videokaart benodigd. De demonstratie getuigt dus zeker van Nvidia's expansiedrift, maar het is nog niet alsof smartphone-chipsets zelfstandig 'RTX On' kunnen gaan.
Nvidia kocht chipmaker Arm vorige zomer op. Arm is verantwoordelijk voor de licenties van populaire SoC-architecturen die vaak in smartphones, auto's en andere kleine systemen geplaatst worden. Sinds de overname heeft Nvidia aangegeven dat het Arm-merk zich meer en meer op ai-gedreven oplossingen zal toespitsen.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord