Developer Diary
hellblade 2

Op bezoek in IJsland in Senua’s Saga: Hellblade 2-dev diary

Eindelijk weer een teken van leven van de langverwachte game

Geschreven door Michel Musters op
Ninja Theory is een nieuwe reeks developer diaries gestart rondom Senua's Saga: Hellblade 2.

In de video praat Ninja Theory over de ontwikkeling van de game. Zo wordt IJsland bezocht - gebieden in dat land zijn ingescand met drones om in de game te gebruiken. Het team heeft in elf dagen tijd 21 verschillende locaties bezocht. Lokale landschapsfotograaf en reisgids Christopher Lund begeleidde het team.

Senua's Saga: Hellblade 2 werd in 2019 aangekondigd en betreft het vervolg op de culthit Hellblade: Senua's Sacrifice. Beide games draaien om Senua en hoe zij omgaat met haar psychose. De game komt naar Xbox Series X en S en pc, maar een releasedatum is nog niet bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Europese Commissie gaat Activision-overname naar verluidt goedkeuren Uitgebreide gameplay van Dead Island 2 getoond
4

Reacties op: Op bezoek in IJsland in Senua’s Saga: Hellblade 2-dev diary

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 3 maart 2023 09:19
    Ik vraag me met dit soort dingen altijd af in hoeverre je als speler echt verschil merkt ten opzichte van wanneer developers het zelf bedenken. Mij lijkt het verschil minimaal. Ik heb in ieder geval nog nooit een game gespeeld waarbij de developers zich hadden gebaseerd op bestaande locaties, die locaties ook hadden bezocht en dat ik dacht 'ja! Dit is echt ongekend realistisch'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 3 maart 2023 09:27
    @The_Stifmeister

    Hahaha nee ik ook niet
    Maar ik vind de toewijding van zulke ontwikkelaars dan wel mooi te zien. Ook al is het voor de speler minimaal voor het gevoel voor het ontwikkel team maken ze wel het beste van de omgeving wat kan.
    Beter dan er niks om geven omdat de speler het toch niet zal merken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 3 maart 2023 10:12
    @The_Stifmeister Voor dit soort games maakt het denk ik weinig uit, al zullen de textures die ze uit de omgeving kopieren natuurlijk wel helpen voor het realisme.
    Maar zoals bij (sim)racing games is het wel merkbaar. Sommige circuits zijn laser gescand en elke hobbel of oneffenheid worden dan meegenomen en klopt elke cm met de werkelijkheid. Dat zorgt wel voor een heel realistische ervaring.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 3 maart 2023 19:41
    @The_Stifmeister
    Assassin's Creed Unity… Kingdom Come Deliverance… etc.
    Overigens zeggen dat de meeste assets worden gemaakt uit de realiteit. Het nemen van landschapsbeelden is cruciaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.