In de video praat Ninja Theory over de ontwikkeling van de game. Zo wordt IJsland bezocht - gebieden in dat land zijn ingescand met drones om in de game te gebruiken. Het team heeft in elf dagen tijd 21 verschillende locaties bezocht. Lokale landschapsfotograaf en reisgids Christopher Lund begeleidde het team.
Senua's Saga: Hellblade 2 werd in 2019 aangekondigd en betreft het vervolg op de culthit Hellblade: Senua's Sacrifice. Beide games draaien om Senua en hoe zij omgaat met haar psychose. De game komt naar Xbox Series X en S en pc, maar een releasedatum is nog niet bekend.
Reacties op: Op bezoek in IJsland in Senua’s Saga: Hellblade 2-dev diary
The_Stifmeister
watashi wa maurice desu.
Hahaha nee ik ook niet
Maar ik vind de toewijding van zulke ontwikkelaars dan wel mooi te zien. Ook al is het voor de speler minimaal voor het gevoel voor het ontwikkel team maken ze wel het beste van de omgeving wat kan.
Beter dan er niks om geven omdat de speler het toch niet zal merken.
Aerofox81
Maar zoals bij (sim)racing games is het wel merkbaar. Sommige circuits zijn laser gescand en elke hobbel of oneffenheid worden dan meegenomen en klopt elke cm met de werkelijkheid. Dat zorgt wel voor een heel realistische ervaring.
Ardyn
Assassin's Creed Unity… Kingdom Come Deliverance… etc.
Overigens zeggen dat de meeste assets worden gemaakt uit de realiteit. Het nemen van landschapsbeelden is cruciaal.