Developer Diary
Control

Control en Quantum Break besproken door makers

Hetzelfde, maar dan anders

Geschreven door Arran Winmai op
Remedy, de maker van Quantum Break en Control, bespreekt de gelijkenissen en verschillen tussen de twee games.

Op de E3 kondigde de Finse ontwikkelaar Control aan, een nieuwe game in hetzelfde universum als Quantum Break. In een interview met GamingBolt vertelt het bedrijf meer over de game.

Hoewel de twee games zich in hetzelfde universum afspelen, gebruikmaken van dezelfde engine en zekere personages zelfs in beide games voorkomen, verzekert Thomas Puha van Remedy fans ervan dat het "heel erg anders" gaat zijn. "Quantum Break was erg lineair terwijl Control juist erg open is. Ook is het veel duisterder." Wel worden beide games vanuit het derdepersoons-perspectief gespeeld en gebruiken spelers een mix van vuurwapens en speciale krachten tijdens gevechten.

Naast de gameplay is ook de manier waarop het verhaal verteld wordt anders. Quantum Break maakte gebruik van een filmische serie die zich aanpaste aan de beslissingen die spelers maakten in de game. Voor Control heeft Remedy veel meer gefocust op de gameplay en willen ze spelers meer vrijheid geven in de keuzes die ze maken. Ook willen ze spelers zo min mogelijk onderbreken met cutscenes.

Control verschijnt in 2019 voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Dit artikel delen:

Lees meer

Live om 20:00: PlayerUnknown's Battlegrounds Street Fighter 5 krijgt lootboxes
2

Reacties op: Control en Quantum Break besproken door makers

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • fonsrutte

    • 21 juni 2018 17:00
    Als Quantum Break erg linear was dan hebben ze destijds gelogen hierover. Was het niet de bedoeling dat de speler zelf kon bepalen war het heenging met het verhaal? Dat strookt niet echt met deze uitspraak.

    Ik heb me overigens best vermaakt met QB destijds, leuk verhaal en leuke actie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 21 juni 2018 23:57
    Als ze hier nou de slow motion als 'kracht' in gooien dan hebben we een nieuwe Max Payne :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.