Dit artikel is een advertorial van Lenovo. Lees hier wat dat betekent.
Dat blijkt uit een onderzoek van Censuswide, uitgevoerd in opdracht van Lenovo. 65 procent van de ondervraagden voelt zich thuis tijdens het gamen, ten opzichte van 61 procent die zich thuisvoelt bij sociaal contact met familie en vrienden. Meer dan 30 procent van de Nederlandse gamers omschrijft zijn of haar online persoonlijkheid daarnaast als ‘leuk’, ‘fel’, en ‘creatief’, terwijl ze zelf op werk vooral ‘stil’ of ‘serieus’ zijn.
Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat werkende mensen tijdens het gamen creatiever zijn, minder stress ervaren en gamen helpt bij communicatie en analytisch denken. Ook blijkt dat strategiegames populair zijn bij mensen die werken in administratieve en creatieve sectoren, terwijl creatieve games populair zijn bij mensen die werken in de financiële en medische sectoren. Mensen die werken in IT en media hebben meer met first-person shooters, wetenschappers en mensen in de mode voelen zich thuis bij rpg's.
Online alter-ego vieren
Om de online persoonlijkheden van spelers te vieren werkt Lenovo samen met striptekenaar Salva Espín. Espín is onder andere bekend van Marvel-comics als She-Hulk, X-Men en Wolverine en ontwikkelde zogenaamde 'Second Skin'-stickers om laptops mee te versieren.
"Het was geweldig om onderdeel te zijn van dit project, waarin ik al mijn passies op het gebied van design, gaming en technologie kwijt kon”, meldt de tekenaar.
“Ik heb enorm genoten van het hele creatieve proces, waarbij ik nauw heb samengewerkt met het Lenovo-team om vijf ontwerpen te maken die de onderzoeksresultaten het best illustreren. Mijn Legion 7 heeft al de sticker die mijn professionele en alter ego vertegenwoordigt. Ik kan niet wachten om te zien hoe deze ontwerpen deel zullen uitmaken van de laptops van duizenden mensen!"
Volgens Christian Dotzauer, EMEA Marketing Lead van AMD, laat het onderzoek van Censuswide zien dat online gamen mensen een vorm van zelfexpressie biedt. “De communities die zich vormen rond games en game-ervaringen zijn anders dan alle andere. We zijn blij dat we samen kunnen werken met Lenovo om te vieren dat gamers hun ware zelf naar andere aspecten van hun leven brengen door middel van Savage Stickers."
Tot slot krijgt de Lenovo-community de kans om ook zelfs stickers te ontwerpen. Gebruikers kunnen een zogenaamde dual persona-schets inleveren via de community thread, waarna waarna Salva persoonlijk zijn favoriet kiest en met de winnaar samenwerkt om het concept om te zetten in het uiteindelijke Second Skin-ontwerp. De deadline voor het inzenden is 26 januari 2023.
Reacties op: Helft van Nederlandse gamers identificeert zich meer met hun online dan offline persoonlijkheid
coola
CommanderKeen
Exalian-1
Tuurlijk voelen ze zich online meer thuis. In de online wereld hoef je je nergens zorgen om te maken en zijn er geen echte consequenties voor je acties.
Op je werk heb je te maken met echte targets en meningen van anderen. Als je het daar verknalt heeft het echte gevolgen voor het bedrijf. Gebeurt er iets online: "who cares, we starten gewoon een nieuw potje".
Mijn advies aan deze mensen: stop met online gamen en ga de wereld in en zorg dat je je daar thuis voelt! En ga dan weer online gamen, zodat we een 100% hebben die zich thuis voelt bij sociaal contact met familie en vrienden.
ShadowKiller
Ik heb ook niet veel tijd om te reageren, maar ik zal toch even mijn mening geven over dit artikel. Mijn pokemon worden nu behandeld in het pokemon center. Dus ik heb wel even…..Oh….dat is snel. Ze zijn al klaar. Ik ben er weer vandoor. De volgende gym wacht!
watashi wa maurice desu.
Ik ben Maurice. En dat is het enige wat ik kan.
Ik oefen ook al 44 jaar om Maurice te zijn. Waarom zou ik dan graag ineens Pietje willen zijn. HAhah
Dus nee ik herken me hier niet in maar ik ben ook geen online gamer. Denk dat dit ook niet gaat over mensen die reageren op een onderwerp maar meer mensen die heel hun vrije tijds leven online doorbrengen.
gimbal2