Veel spelers hebben het vermoeden dat dit ras het sterkste van de vier is, iets wat zeer waarschijnlijk enkel komt door de grafisch indrukwekkende spreuken en krachten. Op het eerste gezicht zijn de gebouwen (in de vorm van bomen) nogal verwarrend, maar als je bedenkt dat een groot deel van de basis verplaatsbaar is door het natuurschoon te laten lopen (net zoals de humans in StarCraft), dan merk je snel dat dit ras een aantal leuke trucjes heeft.
HeroesDemon Hunter: de rauwdouwer van de elven. Deze unit is bewapend met 2 ronde zwaarden waarmee hij zich door de tegenstand hakt. Zijn speciale krachten zijn oa Immolation waarbij hij omgeven in een vlammenzee flinke schade aan omliggende vijanden doet. Met zijn methamorphosis kan hij zelfs in een demon veranderen.
Keeper of the Grove: een verdedigende unit die zijn krachten vooral kan gebruiken door de natuur aan te wenden. Zo vertraagt hij vijandelijke units met wortels die uit de grond komen en heeft hij hulp in de vorm van bomen die aan zijn zijde meevechten.
Prieste of the Moon: de magieer die aan de elvenzijde meevecht. Ze heeft de mogelijkheid om zowel land- als luchtunits aan te vallen en dient dankzij een uitgebreid magisch arsenaal uitstekend als verkennende unit. Met de optie om onzichtbaar te worden en een vogel als scout erop uit te sturen, kan ze de kans op een eventuele hinderlaag vermijden.
Tot slotGenoeg variatie en verschillende tactieken mogelijk dus. Wat we van de balans vonden kan je lezen in de komende lo e multi- en singleplayer review. Meer over de nieuwe WorldCraft editor en maps lees je in een speciale feature.