De stille en als kluizenaars levende Nacht Elven waren het eerste ras dat werd geboren op de wereld van Warcraft. Deze in de schaduw levende en onsterfelijke wezens waren de eerste om tienduizend jaar voor Warcraft 1 hun eerste magische kunsten los te laten over de wereld. Het overmatig en onnodige gebruik van magie trok de aandacht van het Brandende Legioen en kort daarna ontstond er een catastrofale oorlog tussen deze titanen. De Nacht Elven konden nog maar net het Legioen verbannen van hun wereld. Maar hun wonderlijke thuisland was zo gehavend en gebroken dat het verzonk in een diepe oceaan. Na deze slag zworen de Nacht Elven geen magie te gebruiken uit angst dat het gevreesde Legioen ooit terug zou keren. Ze sloten zich af van de buitenwereld en trokken zich terug naar de top van hun heilige berg Hyjal voor duizende jaren. Het volk van de Nacht Elven staat bekend als een ras vol eer en eerlijkheid, maar ook om wantrouwen naar de "mindere" rassen van de wereld. Nacht Elven leven veelal 's nachts en hun schaduw-achtige verschijningen zorgen er meestal voor dat het wantrouwen van hun sterfelijke buren wederzijds is. Strategie

Veel spelers hebben het vermoeden dat dit ras het sterkste van de vier is, iets wat zeer waarschijnlijk enkel komt door de grafisch indrukwekkende spreuken en krachten. Op het eerste gezicht zijn de gebouwen (in de vorm van bomen) nogal verwarrend, maar als je bedenkt dat een groot deel van de basis verplaatsbaar is door het natuurschoon te laten lopen (net zoals de humans in StarCraft), dan merk je snel dat dit ras een aantal leuke trucjes heeft.

Heroes

Demon Hunter: de rauwdouwer van de elven. Deze unit is bewapend met 2 ronde zwaarden waarmee hij zich door de tegenstand hakt. Zijn speciale krachten zijn oa Immolation waarbij hij omgeven in een vlammenzee flinke schade aan omliggende vijanden doet. Met zijn methamorphosis kan hij zelfs in een demon veranderen.

Keeper of the Grove: een verdedigende unit die zijn krachten vooral kan gebruiken door de natuur aan te wenden. Zo vertraagt hij vijandelijke units met wortels die uit de grond komen en heeft hij hulp in de vorm van bomen die aan zijn zijde meevechten.

Priestess of the Moon: de magieer die aan de elvenzijde meevecht. Ze heeft de mogelijkheid om zowel land- als luchtunits aan te vallen en dient dankzij een uitgebreid magisch arsenaal uitstekend als verkennende unit. Met de optie om onzichtbaar te worden en een vogel als scout erop uit te sturen, kan ze de kans op een eventuele hinderlaag vermijden.

Tot slot

Genoeg variatie en verschillende tactieken mogelijk dus. Wat we van de balans vonden kan je lezen in de komende losse multi- en singleplayer review. Meer over de nieuwe WorldCraft editor en maps lees je in een speciale feature.