De tijd gaat snel. Zes jaar zijn vervlogen sinds de gebeurtenissen in Guild Wars Prophecies. Inmiddels is er flink wat gebeurd. De Chroncilers in Lion's Arch hebben een verslag ontdekt waarin de staat van alle Tyrian rassen en naties is opgenomen.
AscalonHet machtige koninkrijk van Ascalon heeft betere dagen gekend, en is beschadigd door aanvallen van de Charr. Helden hebben de binnenstormende invasies vertraagd, maar verslaan is er nog niet bij. Een grote militaire macht onder leiding van koning Adelbern blijft het land met man en macht verdedigen. Enkele jaren terug, versloeg de koning de Titan god van de Charr. Echter, de troepen en het materiaal slinkt rap en het leger wordt steeds zuidelijker gedreven door de vijand. In deze gure tijden heeft een groep Ascalonians gekozen om te vechten tegen de Charr, een invasie in hun land.
CharrDe Charr waren zeer geschokt door de dood van hun goden. Jarenlang werden legioenen van de Charr aangevoerd door de Shaman. Deze Shaman claimden autoriteit namens de Titan goden die de Charr aanbeden. Toen echter de Ascalonians hun goden versloegen en duidelijk werd dat deze helemaal niet zo onsterfelijk waren als gedacht werd, bracht dit onrust bij de Charr. Het leidde zelfs tot verdeeldheid binnen de Charr waarbij de ene groep, voornamelijk Shaman fel tegen Ascalon zijn en de andere groep Charr zich verzet tegen die Shaman.
Het ruige land van de Charr
KrytaDe White Mantle leed ook verliezen binnen hun goden waarbij ook duidelijk naar voren kwam dat de goden ook gewoon sterfelijk waren. Kryta raakte hierdoor verwikkeld in een burgeroorlog waarbij de Shining Blade probeerde de oude koninklijke familie te herstellen. De White Mantle bleef echter een geduchte vijand die met gewone wapens nauwelijks te verslaan bleken. De Shining Blade moest daardoor op zoek naar nieuwe wapens en bondgenoten. Zowel de Shining Blade als de White Mantle hebben gezworen vrede in Kryta te brengen, kosten nog moeite blijven daarbij gespaard.
Deldrimor DwarvesKoning Jalis Ironhammer heeft de rust doen terugkeren in Shiverpeaks. Door het herstel van de Rune of Rubicon hebben de Deldrimor hun aandacht weer gevestigd op de Depths, het grote gebied gelegen onder Tyria. Het grote boek voorspelt echter dat er een uiteindelijk conflict zal komen tussen de Great Dwarf, de personificatie van het dwergenras en de Great Destroyer die staat voor een figuur dat een gigantische vernietigende kracht heeft.
De Dwarf is klaar voor de komst van de Great Destroyer
De DepthsDe dwergen hebben heel veel informatie verschaft over de mysteries die zij hebben ontdekt onder de aarde. Eerdere verslagen spreken over een immens en verbonden complex dat de dwergen de "Depths of Tyria" noemen. De Depths zijn een combinatie van natuurlijke grotten van de dwergen en andere onder de grond levende rassen die voor de komst van de mensen in Tyria daar hun intrek hebben genomen. De Depths zijn verbonden door een magische gangenstelsel dat snel reizen mogelijk maakt. Deze gangen, of zelfs portals te noemen, zijn gemaakt door wezens die Asura worden genoemd. Er is weinig bekend over dit ras en ze zijn al in geen jaren meer gezien. De legende vertelt echter dat zij grote ogen en lange oren hebben evenals grote magische krachten en extreme intelligentie.
Het netwerk van de Asura
De NorthDe dwergen hebben ook heel Shiverpeak ontdekt. Koning Jalis heeft met een kleine groep onderzoekers zelfs een ontmoeting gehad met leiders van het Norn ras. Deze halfreuzen zien eruit als mensen en behoren tot geen enkele groep. Ze hechten heel veel waarde aan hun eigen skills in gevechten en hebben grote hunters voortgebracht. Norn hebben een nauwe band met dieren waarbij de beer een hele grote rol speelt en waarbij ze zelfs in een beer kunnen veranderen. Althans, dat schijnt het gerucht te zijn.
The North met rechts de Norn
Er is heel wat nieuwe content die exclusief is gemaakt voor bestaande Guild Wars characters, waaronder 40 nieuwe armor sets. Ook zijn er 150 nieuwe skills (waarvan 50 special role playing only skills), 10 nieuwe helden die je gezelschap houden en krijgen spelers alvast een voorproefje van 3 speelbare rassen die in Guild Wars 2 hun opwachting zullen maken. De game komt in het derde kwartaal van dit jaar uit op de PC.
Reacties op: Exclusief: Guild Wars Eye of the North
ITC4LIFE
Psychoot
Maar wat ik begrepen heb is dat Guild Wars niet compleet online is. Je gaat met een paar mensen gewoon een bepaald gebied in om een quest te doen. Het is dus niet zo dat je een grote stad hebt waar iedereen rondrend of heb ik het daar mis ?
Grafisch ziet het er iig goed uit
@replies, thanks voor de replies. Krijg nu meer inzicht in de wereld van GW. Misschien toch eens proberen ^_^
nightsneaker
met die party ga je vervolgens naar areas om quests te doen etc.
maar in de areas kun je geen andere spelers vinden.
Melle Smid
Of je gaat in je uppie en verdien je meer en krijg je meer XP waarmee je sneller een level omhoog gaat.
GameboycolorFTW
MisMatch
nightsneaker
Demon Hunter
Gast123
NexceveN
BTW, net als bij andere grote online RPG komen er geregeld grote updates die gratis zijn. Nu een nieuw "wereld-deel" erbij en dat is een update van dien aard waar veel tijd en geld in gestoken moet worden dat naar mijn mening een eenmalige aankoop gerechtvaardigt is.
Bij sommige spellen met monthly fees snap ik juist niet waarom de addon of het spel niet gratis in de winkel ligt.
nightsneaker
want zo is het ook niet erg om het spel even niet te spele
Duran
Persoonlijk vind ik het niet leuk om overal andere mensen tegen te komen of als ik bijvoorbeeld in GW op pad ga om een boss te killen dat andere mensen
ook net dat aan het doen zijn.
Daarnaast vind ik het "ganken" wat ik wel eens van WoW-spelers hoor niet
erg fijn.
Nee van mij mogen ze GW laten zoals het is en hopelijk wordt deze uitbreiding een toppertje met veel content voor max level/skilled characters.
MisMatch
Als het merendeel van de guild zich (gaat) bezighoud(en) met de nieuwe instances zullen er toch een groot aantal mensen zich "gedwongen" voelen om ook die uitbreiding te kopen om mee te kunnen doen.
Ben het trouwens wel met je eens als je het omrekent naar prijs per uur dat MMORPG (ook al moet er maandelijks betaalt worden) verreweg de goedkoopste games zijn om te spelen.
Met een MMORPG ben je duizenden uren bezig terwijl je met de gemiddelde single player FPS met 6-10 uur klaar bent en met een single player RPG 40-60 uur. Als je dan gaat rekenen hoeveel je er per uur voor hebt betaald om het te kunnen spelen kunnen andere genres niet eens in de buurt komen.
MMORPG's te duur…. het is het goedkoopste wat je waarschijnlijk ooit zal spelen
Aegir
En dan heb je nog het hele pvp gebeuren.
DarkY
ennuh over de kosten.
GW is net 2 jaar oud= 24 maanden.
3 games. Gem 45 euro (kan goedkoper) = +-135 euro. Ruim 5.50 euro pr maand.
Dus helft goedkoper dan WoW.
nightsneaker
nouw niet egt hoor,
Counter strike source heeft by mij in de 300 of 400 uur
Pinglord
Ondanks dat het niet helemaal overeenkomt dacht ik toch meteen: Dwergen,onder de grond, Great Destroyer (Balrog?) vernietiging? HEY!!, Lord of the Rings!
Dit ziet er wel mooi uit, misschien dat ik na WoW toch maar eens GW ga uitproberen, hoor er heel veel goeds over.
Nicklezz
ConstantW
GW heeft mij maar heeeeel kort kunnen boeien
l0bd0n