Dat er over Epilogue goed is nagedacht probeert TeamSigma te bewijzen door alles zo realistisch mogelijk op het scherm te zetten. Het terrein waarin de game zich afspeelt heeft bergen, bossen, oceanen en andere elementen die je in je alledaagse oerwoud tegen zal komen. TeamSigma heeft besloten een enkele (en dus ook enorme) kaart te gebruiken in plaats van meerdere kleinere maps. Zeer orgineel, maar het is nog even afwachten hoe dit technisch zal worden klaargespeeld zonder al teveel CPU-power op te eisen.

Over de storyline willen de mensen bij TeamSigma helaas nog niets kwijt, maar we weten wel dat er een evolutie plaats zal vinden tussen oude en nieuwe technologie (beetje Waterworld dus . Zoals je op de onderstaande plaatjes kan zien zijn er 2 soorten gebouwen: primitief en modern en we kunnen verwachten dat deze groepen allen over hun eigen kwaliteiten zullen beschikken en een eigen tactiek vereisen. Over tactiek gesproken: Dit is een van de eerste RTS games waar je werkelijk op een goede manier gebruik zal moeten maken van het 3d landschap. Het is bijvoorbeeld handig om sommige divisies boven op een berg te plaatsen en andere juist beschut door de natuurlijke hindernissen van deze berg. Een combinatie van elementen in het landschap en je beschikbare units is onmisbaar.

Wat zegt het KNMI?

Je zal als heerser over je troepen ook zo nu en dan berichten krijgen omtrend het weer. De weersverwachting speelt een belangrijke rol in Epilogue en door goed gebruik te maken van de weersverwachtingen kan je je voordeel doen. Zo is het mogelijk je tegenstander uit te roken door een leuk bosbrandje te veroorzaken, maar dan moet de wind natuurlijk niet ineens gaan draaien! En het is ook altijd handig te weten wanneer een orkaan in aantocht is of een andere ramp je woon- en werkgebied teisterd.