Het concept klinkt simpel. Bevries alle animaties in de wereld wanneer de speler stil staat en laat het doorspelen met iedere stap of schietactie.  Om dit fijn en uitdagend aan te laten voelen, moet je behoorlijk priegelen met de instellingen tot het gevoel 'juuuust right' is. De makers van indie-shooter Superhot zijn hier uitstekend in geslaagd. De wereld staat namelijk niet perfect stil, maar vertraagd naar een extreme vorm van slow motion.

Superhot

De snelheid is precies laag genoeg om kogels te kunnen zien vliegen en ontwijken, maar niet zo laag dat je het risico kunt nemen om voor een zwevende kogel te gaan dansen. Wanneer je wordt bestookt door een lading kogels krijg je dus één kans om uit de weg te stappen en die moet je snel nemen. Anders val je dood neer. Iedere shooterfan moet het eigenlijk een keertje proberen.

Superhot is gemaakt in een week tijdens de 7DFPS gamejam, georganiseerd door Jan-Willem Nijman van Vlambeer. Het zijn maar een paar testlevels en meer dan basic graphics zitten er niet in. In de huidige demo is het soms wel lastig om te zien hoe de kogels precies langs je vliegen, maar dit zal ongetwijfeld beter uitgewerkt worden in de volledige versie. Superhot is pas ge-Greenlit op Steam, dus het zal nog even duren tot we die te zien krijgen.

Superhot

Speel Superhot hier: http://superhotgame.com/