Dat er aan het maken van een spel flink wat werk vooraf gaat, zal voor iedereen wel duidelijk zijn. Maar wat hiervan meestal jammer is dat we dat werk nooit te zien krijgen. Productietekeningen, foto's van het team en models blijven meestal binnen de muren van een developer. Darkworks zorgde in ieder geval voor een flinke cd vol met art waarvan we een aantal exemplaren je toch willen laten zien.

Een van de vele models die voor Alone in the Dark zijn gemaakt.

Mocht je je hebben afgevraagd hoe alle figuren in het spel zo nauwkeurig zijn gemaakt, dan hebben we hier een voorbeeld in verschillende stappen. Voordat een model namelijk volledig 3D op het scherm staat wordt er eerst een schets gemaakt. Vervolgens wordt er een model van deze tekening gemaakt en ingescand in de computer. Het uiteindelijke resultaat met texures en bewerking zie je hieronder.

Eén van de modellen en het uiteindelijke resultaat.

Hoe dit in z'n werk gaat voor het renderen van de lokaties zie je hieronder in de verschillende fases. Het geeft je een aardig idee waarom games als Resident Evil en Alone in the Dark zo lang in ontwikkeling zijn.

Na het maken van de schetsen is het tijd voor uitwerking in 3D. En hoe complex dat soort werkjes zijn, is hier goed te zien:

Op de volgende pagina hebben we wat aardige kiekjes van het team van Darkworks staan, conceptart en onze laatste lading screenshots.