Wat hebben we dit weekend gespeeld? - Helldivers 2 en Death Stranding
Achtergrond

Wat hebben we dit weekend gespeeld? - Helldivers 2 en Death Stranding

Wat hebben julie gespeeld?

Een nieuwe week is begonnen, dus weg met die vrije tijd! Gelukkig was er in het weekend genoeg tijd om te gamen, films te kijken en simpelweg te genieten. Wat heb jij dit weekend gespeeld?

Jari Klapwijk

Na flink wat gevloek en getier heb ik eindelijk Laxasia the Complete verslagen in Lies of P! Als ik een top 10 met eindbazen zou maken, komt zij er sowieso in. Enorm genoten van het gevecht, ook al duurde het wel erg lang. Het einde van de game komt nu voor m'n gevoel echt in zicht. En dat is jammer, want wat is dit een vette soulslike. Laat die dlc en dat vervolg maar komen!

Jacco Peek

Na mijn nostalgietrip van vorige week ben ik weer aan Pokémon Black begonnen. Ik speelde de game ooit in stukjes, maar nu de remake er mogelijk aankomt wordt het tijd om er nog eens doorheen te gaan. Het blijven nu eenmaal ondergewaardeerde games, met een prachtige artstyle en een interessante regio. Verder ben ik voor het eerst in m'n leven Harry Potter aan het kijken, begon ik aan Tokyo Vice en was ik erg onder de indruk van de eerste aflevering van Ninja Kamui op HBO.

©GMRimport

Erik Nusselder

Ik zei tegen mezelf dat ik echt niet Persona 3 Reload ging spelen, omdat ik geen tijd heb voor nóg een ellenlange rpg en ik het verhaal natuurlijk al ken. Nee, ik ging alleen eventjes het begin doen, om te zien hoe die remake er nou precies uitzag. Ik had moeten weten dat Persona 3 een onweerstaanbare aantrekkingskracht op me zou hebben. Ik heb er nog steeds geen tijd voor, maar nu is het de game die ik er nog eventjes voor het slapen bij pak op mijn Steam Deck. Deze game heeft een duistere vibe en een heerlijk verhaal waar ik ook zoveel jaren later nog van onder de indruk ben.

Michel Musters

Aangezien het Carnaval is hier in het zonnige zuiden heb ik niet heel veel kans gezien om te gamen, maar na het Platinummen van de nieuwe Prince of Persia ben ik wel eindelijk begonnen aan de director’s cut van Death Stranding. Ik kijk er echt naar uit om de game op m’n dooie gemakje te spelen en lekker veel pakketjes af te leveren, in tegenstelling tot toen ik de game moest reviewen en enige haast moest maken. Wat mij wel opvalt, is dat die secties met BT’s een stuk irritanter zijn dan dat ik mij herrinnerde. Verder vind ik de hele sfeer in die game nog altijd niets minder dan fenomenaal. Keep on keeping on!

©GMRimport

Ruan Moleman

Ik dacht dat ik verder zou gaan met The Entropy Centre, maar ik heb eigenlijk het hele weekend Enshrouded zitten spelen. Wat een heerlijke survivalgame. Als fan van bases bouwen is deze game perfectie. Het modulaire bouwen van Valheim met de precieze detaillering van Minecraft in een survivalgame dat ontzettend vrijgevig is qua resource management, is fantastisch. Met 5 bomen gehakt zet je al zo een hele villa neer. Ons dorpje begint inmiddels aardig vorm te krijgen en wordt al bewoond door vijf npc's. We beginnen nu echt dieper in de gigantische map te verkennen wat wel steeds uitdagender wordt. Gelukkig heb ik me volledig gespecialiseerd in healing, dus met mij in de buurt is er niks aan de hand.

Sebastiaan van der Bij

Ik ben dit weekend de hel ingedoken in, je raadt het al, Helldivers 2. Ik heb in tijden niet zo een leuke co-op-game gespeeld. De game weet precies wat het moet zijn, en probeert niet meer te doen dan dat. Waves van zombies en robots neerschieten, een barrage aan bommen inroepen en vooral veel plezier hebben met je vrienden. Soms hoeft het allemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Bovendien bevat de game behoorlijk wat humor en is de gameplay lekker vlot. Daarnaast heb ik ook nog Dune: Part 1 gekeken om me voor te bereiden op het vervolg wat deze maand in de bioscoop verschijnt.

Tom Kauwenberg

De servers doen vaak moeilijker dan ik zou willen, maar ook mijn eerste dives zitten erop. Helldivers 2 is overdreven lomp in gevoel en toon, maar dat is dan ook precies waar ik op hoopte. Het zal nog een paar avonden duren voordat de flow er echt goed in zit – sowieso moet ik meer met bekenden spelen – dus ik voorzie nog veel missies vol absolute chaos en uitermate lullige ongelukjes. Maar dat heb je over voor vrijheid en democratie in het heelal.

Watch on YouTube

Marcel Vroegrijk

Tegendraads als ik ben wil ik vandaag graag trots vertellen hoe ik een bepaalde game NIET heb gespeeld afgelopen weekend. Als iemand die veel te veel gamepodcasts luistert, is het makkelijk om meegesleurd te worden door de waan van de week. Wanneer iedereen het ineens heeft over hoe leuk Helldivers 2 is, dan ga ik het vast ook geweldig vinden, toch? Een paar jaar geleden had ik die game meteen gekocht en was ik nu 40 euro en een illusie armer. Het risico van van die plotselinge podcasthype is dat je niet meer naar je eigen gevoel luistert. Ik heb misschien wel trek in iets lekkers, maar ik honger er niet naar. En wat ik ook nog wel eens vergeet: voor veel van die podcasters is het hun 'baan' om alle nieuwste games te spelen. Voor mij is het toch vooral 40 euro (of soms zelfs 80) voor een spel dat ik na dit weekend waarschijnlijk nooit meer zou aanraken.

Erwin Vogelaar

Ik ben aan het ronddobberen in Dredge, waarin je met een vissersbootje door gevaarlijke wateren vaart op zoek naar vreemde vissen en verborgen schatten. Het is een fijne game voor als je ondertussen iets op de televisie kijkt, waar niet de volle aandacht naar toe hoeft. Zo draaien er nu vier verschillende seizoen van Drag Race tegelijk en heb ik Mission Impossible: Dead Reckoning gekeken terwijl ik vissen verkoop en mijn boot upgrade. Lekker ontspannen, perfect voor het weekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation-studio's delen hun medeleven over Los Angeles-branden
Nieuws

PlayStation-studio's delen hun medeleven over Los Angeles-branden

Santa Monica Studio, Naughty Dog en Insomniac Games

Meerdere in de Verenigde Staten gesitueerde PlayStation-ontwikkelstudio's hebben op social media hun medeleven geuit over de aanhoudende branden in Los Angeles.

Het gaat daarbij in ieder geval om Santa Monica Studio, Naughty Dog en Insomniac Games. Alle drie de studio's zijn gesitueerd in Californië, de staat waarin Los Angeles ligt, en de eerste twee studio's hebben zelfs vestigingen in de stad.

"We zijn enorm getreurd om zo'n groot deel van onze lokale gemeenschap geroerd te zijn, waaronder veel van onze eigen teamleden, partners en vrienden", aldus God of War-ontwikkelaar Santa Monica Studio. Vervolgens bedankt de ontwikkelaar de eerstehulpverleners. "We weten dat de weg naar het herbouwen lang zal zijn, maar er is geen plek die ons trotser maakt om thuis te kunnen noemen." Het bericht, samen met de soortgelijke statements van The Last of Us-ontwikkelaar Naughty Dog en Spider-Man-studio Insomniac, valt hieronder te lezen.

Gisteren kondigde Sony al aan 5 miljoen dollar te doneren voor hulp bij de branden die in Los Angeles woeden. Het geld is bedoeld voor eerstehulpverleners en de gemeenschappen die geteisterd worden door de branden. Niet alleen Sony heeft de portemonnee getrokken. Zo hebben Netflix, Amazon en Comcast allen 10 miljoen dollar gedoneerd, Paramount 1 miljoen dollar en Warner Bros. Discovery 15 miljoen dollar.

De branden in Los Angeles woeden inmiddels al langer dan een week. Er zijn minstens 24 mensen overleden aan en meer dan 12.000 gebouwen vernietigd door de gevolgen van de brand. De branden treffen logischerwijs ook de game- en filmindustrie. Zo bleek al dat de opnames van het tweede seizoen van de Fallout-serie zijn uitgesteld, en geven diverse gamebedrijven gesitueerd in en rondom de stad aan de veiligheid van werknemers voorop te stellen.

View post on X
View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Early access-versie Hyper Light Breaker nu verkrijgbaar
Nieuws

Early access-versie Hyper Light Breaker nu verkrijgbaar

Mensen die het spel kopen ontvangen ook Hyper Light Drifter

Mensen kunnen nu de early access-versie van Hyper Light Breaker aanschaffen.

De game is sinds gistermiddag voor 26,09 euro te koop via Steam. Daar ontvangt men ook het eerste deel in de reeks, Hyper Light Drifter, bij.

Gedurende de early access-periode kunnen spelers regelmatig nieuwe content - waaronder bestuurbare personages en nieuwe verhaalelementen - verwachten. Gedurende de komende weken moet er een roadmap worden g epubliceerd.

Hyper Light Breaker speelt zich af in een nieuwe wereld genaamd Overgrowth, maar het grootste verschil ten opzichte van de eerste game is dat de 2D-gameplay wordt vervangen voor drie dimensies. Spelers moeten in de roguelite de Abyss King zien te verslaan. Ook heeft de game een hubgebied genaamd The Settlement die spelers tussendoor kunnen bezoeken.

Consoleversies voor de game zijn vooralsnog niet aangekondigd. Hyper Light Drifter kwam na de pc-release uiteindelijk wel naar consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!