Asociaal veel uren in Sea of Thieves - Afgelopen Weekend
Achtergrond

Asociaal veel uren in Sea of Thieves - Afgelopen Weekend

Wat speelden we afgelopen weekend?

Wat een heerlijk weekend was het! Vol zon, Bevrijdingsdagfeestjes en blijkbaar ook genoeg games voor de Gamer.nl-redactie. Dit is wat we speelden.

Kamal van de Pol

Dit weekend heb ik een vriend zo ver gekregen om The Division 2 eindelijk te kopen. Als speler van het eerste uur is er niks leukers dan de early-game opnieuw beleven met iemand wiens laatste Division-ervaring in 2018 was. De "slechte loot", sterke vijanden en de map van Washington DC die ik opnieuw moet verkennen zijn een heerlijke break van de eindeloze endgame-grind. Maar ik kan ook niet wachten om met hem juist die endgame in te gaan.

Erik Nusselder

Ik had mezelf voorgenomen om dit weekend Like A Dragon: Infinite Wealth uit te spelen. Maar blijkbaar ben ik nog niet klaar om afscheid te nemen van Ichiban en Kiryu, want ik heb vooral door de open wereld gestruind om wat laatste klusjes af te vinken, in plaats van het verhaal door te zetten. Ik hou van deze game, misschien ga ik maar gewoon voor de platinum!

Mol

Ik heb asociaal veel uren gestopt in Sea of Thieves op de PS5. Met een volle crew hebben we weer achterlijk veel golven getrotseerd en een iets van een miljoen goudstukken binnen geharkt in drie dagen tijd. We hebben in ieder geval weer genoeg meegemaakt, vann lullen met een andere groep Nederlanders tot het vissen van 50 schatkisten tijdens een storm op een klein bootje nadat ons schip gezonken was. Ook mooi was dat we een schip vol loot hadden en we het bijna kwijtraakten door 5 explosieve tonnen die af gingen. Nadat we alles keurig hadden teruggevonden, kickte de game ons uit de sessie en waren we als nog alles kwijt. Drie uur aan hard werk verloren. Wat een game.

Jacco Peek

Had verwacht dat ik Stellar Blade snel zou opgeven, maar de game geeft me totaal niet het gevoel dat ik heel slecht of kwetsbaar ben. Met elke upgrade maak je Eve sterker, en dat is precies hoe een skilltree hoort te zijn. Her en der loop ik wel vast tegen een baas, maar het is nooit onmogelijk. Gisteravond was ik bijvoorbeeld gewoon te moe om de huidige eindbaas te verslaan, maar ik weet dat ik hem vandaag kan pakken! Verder keek ik Rogue One, misschien wel de beste Star Wars-film.

Dunke van Boekel

Er was niet ontzettend veel tijd om spelletjes te spelen dit weekend, gezien ik in Flevoland op een daadwerkelijke schietbaan te vinden was. Ik heb met een jachtgeweer, sniper van klein kaliber en, lekker back to basics, pijl en boog in de handen gestaan. Dat was best lachen, en prima training om de volgende dag weer headshots te knallen als Widowmaker in Overwatch 2 (gebeurde niet, ik speel Venture)! Maar laten we niet vergeten dat het ook gewoon Star Wars-dag was afgelopen zaterdag, dus daar moest ook iets mee gedaan worden. Uiteraard heb ik de nieuwe shorts van Tales of the Empire gebinged, de nieuwe trailer van The Acolyte twintig keer gekeken, nogmaals gehuild om de finale van The Bad Batch en getracht nog een mooie tekening te maken van mijn favoriete franchise, al pakte dat niet heel lekker uit.

Watch on YouTube

Michel Musters

Ik heb Super Mario Bros. Wonder vorig jaar al uitgespeeld, maar begin dit weekend heb ik hem daadwerkelijk voor de volle honderd procent geklaard, inclusief het behoorlijk pittige allerlaatste level. Wist ik na bijna honderd levens opgemaakt te hebben hem eindelijk te klaren, miste ik de top van de vlaggenpost, waardoor ik weer opnieuw kon beginnen om het écht compleet te krijgen! Gelukkig bleek de tweede keer vrij gemakkelijk door de muscle memory die ik had opgedaan. Verder ben ik na een pauze van een paar weken weer verdergegaan met Dragon’s Dogma 2.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Killing Time: Resurrected arriveert later deze maand
Nieuws

Killing Time: Resurrected arriveert later deze maand

Voor PlayStation- en Xbox-consoles, Nintendo Switch en pc

Killing Time: Resurrected komt op 17 oktober uit, zo heeft Nightdive Studios aangekondigd.

Het gaat om een eerder dit jaar aangekondigde remaster van de klassieke first-person shooter Killing Time. Het origineel verscheen in 1995 op 3DO en een jaar later op pc, en draait om een student egyptologie die in het landgoed van de rijke Tess Conway belandt. Zij wilde het geheim achter eeuwig leven achterhalen, maar dit is helemaal fout gegaan, en het landgoed zit nu vol met bovennatuurlijke vijanden. De game houdt het midden tussen horror en comedy.

De remaster laat spelers schakelen tussen de oorspronkelijke graphics en verbeterde beelden, en heeft ook verbeterde besturing. Het spel komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc (via Steam, GOG en Humble Store).

Nightdive Studios staat bekend om hun remakes en remasters, waaronder van System Shock, de Turok-games, Doom 64, Shadow Man en Blade Runner. Ook werkt de studio aan een remaster van The Thing.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Retro-survivalhorrorgame Crow Country komt naar Switch en PS4
Nieuws

Retro-survivalhorrorgame Crow Country komt naar Switch en PS4

Game is al verkrijgbaar voor pc, PS5 en Xbox Series

De survivalgame Crow Country verschijnt op 16 oktober voor Nintendo Switch en PlayStation 4.

Dat heeft ontwikkelaar SFB Games - onder andere bekend van Switch-launchgame Snipperclips - aangekondigd. De game kwam afgelopen mei al uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en Steam.

Crow Country is geïnspireerd door de survivalhorrorgames die voornamelijk op de eerste PlayStation verschenen. In de game bezoeken spelers een ogenschijnlijk verlaten pretpark. Ze besturen Mara Forest, een "jonge vrouw die onderzoekt waarom de mysterieuze Edward Crow zijn beroemde pretpark heeft gesloten en hoe hij daarna is verdwenen".

De game legt de nadruk op de schaarse beschikbaarheid van items. Daarnaast moeten er puzzels opgelost worden en komen spelers logischerwijs angstaanjagende vijanden tegen. De graphics doen daarbij denken aan de survivalhorrorgames en rpg's van weleer die voorgerenderde achtergronden toonden - al kan men in deze game de camera bewegen en daardoor zien dat het hier wel om 3D-omgevingen gaat.

Daarbij kan de game met expres omslachtige besturing gespeeld worden die doet denken aan de oude Resident Evil-games, al is er ook een optie voor moderne besturing. Daarnaast is er een zogeheten Exploration-modus waarbij alle vijanden en andere gevaren worden uitgeschakeld.

Hieronder kan een nieuwe trailer bekeken worden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Windblown van Dead Cells-makers verschijnt later deze maand
Nieuws

Windblown van Dead Cells-makers verschijnt later deze maand

Ook komt er vlak voor release een demo beschikbaar

De Early Access-versie van Windblown, de nieuwe game van Dead Cells-ontwikkelaar Motion Twin, verschijnt op 24 oktober.

Dat heeft de ontwikkelaar deze week aangekondigd. Het spel verschijnt via Steam Early Access, en van 14 tot en met 21 oktober komt er alvast een demo met de eerste levels van het spel beschikbaar. Dan wordt de nieuwe editie van Steam Next Festival gehouden. Geboekte progressie tijdens deze demo kan naar de Early Access-versie worden meegenomen.

De Early Access-versie zelf zal vijf verschillende omgevingen en twaalf hoofdwapens bevatten. Waar de demo alleen voor singleplayerervaringen bedoel is, kan de game zelf door drie spelers doorlopen worden. De game moet minstens een jaar in Early Access blijven en in de tussentijd diverse nieuwe omgevingen, levels en wapens ontvangen.

Windblown werd afgelopen december tijdens The Game Awards aangekondigd. De game wordt omschreven als een pijlsnelle roguelite met combat, waarbij waarbij spelers in hun eentje of teams bestaande uit drie spelers online kunnen spelen. De game moet daarbij volgens de makers "uitdagend, maar eerlijk" worden.

Spelers besturen personages genaamd Leapers. Deze personages nemen het op tegen de Vortex en hun Sentinel-minions. De Leapers zijn enorm snel, mede dankzij de stuwraketten die ze met zich meedragen. Er wordt voornamelijk een isometrisch cameraperspectief aangehouden. Ook vallen de cel-shaded graphics van de personages in de spelwereld op.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!