Alles over Assassin’s Creed Shadows (Red) – Alle geruchten en feiten op een rij

Alles over Assassin’s Creed Shadows (Red) – Alle geruchten en feiten op een rij

Eindelijk naar Japan

Het veertiende deel in de Assassin’s Creed-franchise komt steeds dichterbij. Waar een kleine teaser al was vrijgegeven is er nog veel onbekend of onduidelijk over Assassin’s Creed Shadows (eerder bekend als Red). Wij zetten al het nieuws voor je op een rijtje.

Sinds de release van de allereerste Assassin’s Creed snakken fans naar een Japanse setting in de franchise – uiteraard door de overeenkomsten van de ninja’s en assassins. Het wachten van deze fans wordt eindelijk beloond. Ubisoft heeft namelijk bevestigd dat Assassin’s Creed Shadows zich in Japan afspeelt, en heeft een kleine teaser gedeeld waarin duidelijk te zien is dat de nieuwe Assassin’s Creed zich in het land van de rijzende zon af gaat spelen.

Releasedatum Assassin’s Creed Shadows

Assassin's Creed Shadows verschijnt op 15 november 2024 voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, pc (Ubisoft Store, Epic Games Store), Mac (Mac App Store) en Amazon Luna. Ook zou de game beschikbaar moeten komen op de nieuwe hub Assassin's Creed Infinity.

Watch on YouTube

Cinematic trailer

Ubisoft toonde op 15 mei officieel de eerste trailer van Assassin's Creed Shadows, voorheen bekend als Codename Red.

Het gaat om een 'cinematic reveal trailer' - in lijn met hoe vorige Assassin's Creed-games werden onthuld.

Watch on YouTube
Assassin's Creed Shadows

Hoofdpersonage(s) Assassin’s Creed Shadows

Assassin's Creed Shadows heeft twee hoofdpersonen genaamd Yasuke en Naoe, waar spelers op ieder moment tussen kunnen wisselen.

Yasuke is een Afrikaanse samoerai in dienst van Oda Nobunaga, een prominente daimyo. Yasuke is net als Oda een non-fictief personage dat echt bestaan heeft. Waar je in de Assassin’s Creed-games wel historische figuren tegenkomt, is dit de eerste keer dat spelers zelf een non-fictief personage onder de knoppen nemen. Yasuke's vechtstijl is gebaseerd op precisie en kracht. In de trailer is te zien dat hij onder andere bewapend is met een katana en een kanabo. Meer over wie hij was en wat dat kan betekenen voor de game, kun je hier lezen.

Een belangrijk verschil tussen Yasuke en Naoe is dat de eerste niet alle omgevingen en objecten kan beklimmen. Daarmee zet Ubisoft hoger in op de verschillende gameplay-elementen van elk personage.

De tweede hoofdpersoon Naoe is een shinobi (ninja). Zij is wel een fictief personage, al is haar vader in de game de legendarische shinobi Fujibayashi Nagato. Naoe is duidelijk meer gericht op stealth en bezit onder anderen een hidden blade en een grijphaak. Ze is duidelijk wendbaarder dan Yasuke en kan voor het eerst in de franchise kruipend te werk gaan.

Watch on YouTube

Tijdlijn Assassin’s Creed Shadows

Assassin’s Creed Shadows speelt zich af in feodaal Japan, tijdens de Sengokuperiode afspeelt. De Sengokuperiode wordt gezien als de periode waar veel burgeroorlogen plaatsvonden. De game begint in het jaar 1579, hoeveel tijd er gedurende het verhaal verstrijkt is nog niet bekend.

Assassin's Creed Shadows

Gameplay Assassin’s Creed Shadows

Assassin's Creed Shadows richt zich op twee personages, en daarmee ook op twee verschillende gameplaystijlen. Yasuke richt zich op gevechten, met name duels tussen twee personages. Met zijn kanabo slaat hij eenvoudig vijanden tegen de grond, terwijl hij met zijn katana een stuk sneller is. Ook kan Yasuke gevechtshoudingen aannemen die riskanter zijn qua timing. Het valt op dat gevechten in Shadows vooral bestaan uit duels tussen twee personages.

Naoe is daarentegen beter in stealth. Met haar kusarigama kan ze vijanden naar zich toetrekken en slingeren door een ruimte. Ook kunnen spelers nu voor het eerst in de franchise kruipen en speelt lucht een grotere rol bij ongezien blijven. Daarbij kunnen spelers zich verstoppen in verschillende omgevingen, waaronder het plafond.

Ook verandert Shadows de manier waarop spelers de wereld ontdekken enigszins. Wanneer spelers een eagle point vrijspelen wordt slechts een deel van het gebied zichtbaar, zodat spelers gemotiveerd worden om de delen daartussen te verkennen.

Watch on YouTube

Tijdens de Xbox Games Showcase op 9 juni en Ubisoft Forward op 10 juni werd de eerste gameplay van Assassin's Creed Shadows getoond.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Engine Assassin's Creed Shadows

Ubisoft zou met Assassin’s Creed Shadows geen gebruikmaken van een nieuwe engine, maar wel van de Anvil Pipeline, zo meldt InsiderGaming. De Anvil Pipeline zou de verschillende Assassin’s Creed-studios makkelijker met elkaar laten samenwerken aan de titel, wat de technische staat van de game ten goede moet komen. Dat betekent ook dat de teams die aan Red werken gameplay-aspecten waaronder animaties, het parcours-systeem en dynamische weersveranderingen hebben moeten aanpassen.

Assassin's Creed Shadows

Assassin’s Creed Infinity

Website Insider Gaming heeft een kleine demo onder ogen gekregen, waarin de hub van Infinity te zien was. Vanuit deze hub springt de speler in een paar seconden in Assassin's Creed Shadows - of welke andere game dan ook - en wordt de draad weer opgepakt waar gestopt is. Infinity volgt het concept van een live-service-game en samen met Red uitkomen.

In de hub is er een winkel te vinden die 'The Exchange' heet, waar men cosmetics voor personages kan kopen en door middel van 'Synchronisation'-verhalende mini-battle passes - ook wel Projects genoemd - kan kopen voor meer cosmetics. Deze Projects worden constant toegevoegd om nieuwe content te ondersteunen, of reden te geven om te spelen tussen releases.

Het plan zou momenteel zijn om elke twee jaar een grote Assassin's Creed-game op het platform uit te brengen, met daar tussenin een ietwat kleinere titel. Assassin's Creed Shadows staat voor eind 2024 op de planning, en er zou volgend jaar een kleinschalige multiplayer-game uit moeten komen. In 2026 zou Hexe uitkomen als grote titel. Verder werkt Ubisoft nog aan een remake van Assassin's Creed Black Flag, Project Nebula - dat zich in India, het Azteekse rijk en mediterrane gebieden af zou spelen -, een co-op-ervaring genaamd Raid, de multiplayergame Echoes en mogelijk nog een andere remake.

Assassin’s Creed Shadows werd samen met Assassin’s Creed Hexe onthuld onder Assassin’s Creed Infinity. Het idee achter Infinity is dat het als een interactieve hub moet dienen waarin je toegang hebt tot meerdere Assassin’s Creed-games, -modi en andere opties. Het is nog onduidelijk wat Infinity precies betekent voor Assassin’s Creed Red.

Assassin's Creed Shadows

Debugmenu

In een afbeelding die werd gedeeld op Instagram en Reddit is wat lijkt op het debugmenu van Assassin's Creed Shadows te zien. De silhouetten van de twee hoofdpersonen worden getoond. Daarnaast bevat het debugmenu de optie 'select season'. Dit zou wellicht kunnen wijzen op een soort battle pass.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Deze gebruiker is verwijderd

[Reactie gewijzigd door PAVLOV (gebruiker is geblokkeerd) op 4 juni 2024 - 11:51]

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0

Aanbevolen voor jou