Inside.Gamer Community Spotlight #8
Nieuws

Inside.Gamer Community Spotlight #8

Een tijdje geleden lanceerde Inside.Gamer, een nieuwe community platform waar je lekker kan kletsen over games met je medegamers en waar je de nodige gifjes, stevige discussies, zelfgemaakte reviews en off-topic onderwerpen kan vinden.

Mocht je het gemist hebben, dan kan je hier een uitgebreide post vinden over Inside.Gamer. In dit bericht lichten we een aantal posts van deze week voor je uit. 

Q&A: Welke PS3-, PSP- of Vita-game moeten we nog downloaden?

Het is jammer maar waar: Sony sluit deze zomer de PlayStation Store op de PlayStation 3, PlayStation Portable en PlayStation Vita. Hoewel je altijd nog fysieke games in huis kunt halen, wordt het niet meer mogelijk om nieuwe games aan te schaffen. Vandaar de vraag: welke topper moeten mensen nog snel downloaden voordat het te laat is?

Deel je antwoord hier!

©GMRimport

Screenshot Sunday #3

Elke zondag plaatst LeegBlikjeWater twee screenshots van een game die hij speelt of heeft gespeeld. Daarbij zitten ook screenshots van andere leden van de vorige week. Ook screenshots delen? Stuur er eentje in de reacties onder deze post!

Bekijk hier de Screenshot Sunday van vorige week

Lootboxen creëren een gok verslaving

Dortje: Onderzoek wijst er naar lange tijd op dat het openen van lootboxen in video games de kans vergroot dat je later een gok verslaving ontwikkelt. Ikzelf vind dit al tijden een logische conclusie en ben blij dat het uiteindelijk ook uit een wetenschappelijk onderzoek is gekomen.

Wat vinden jullie, Kunnen lootboxen zoals ze vandaag de dag in games verschijnen of moet het gehele concept worden aangepast?

Deel hier jouw mening

©GMRimport

Amsterdam als Mario World-map

Eerder plaatste Hoofdredacteur Lucas hier een afbeelding van Nederland als Mario World-map, inmiddels is er ook een nieuwe map gemaakt door dezelfde maker en dan wel van Amsterdam!

Bekijk de post hier

©GMRimport

Super Mario Bros. voor 660.000 dollar geveild

Je moet het er maar voor over hebben! Een nog in plastic verpakt exemplaar van Super Mario Bros. is voor 660.000 dollar – omgerekend zo’n 561.000 euro – onder de hamer gegaan.

Dat is een nieuw record voor een computerspel, dat via de veilingsite Heritage Auctions is te bekijken. Er is zoveel voor neergelegd omdat het voor zover bekend maar één van de twee bestaande exemplaren van de NES-game is, die nog in de fabrieksverpakking zit en nog in zo’n goede staat is. Het is daarbij de vierde druk die Nintendo heeft gemaakt van de game.

Lees meer

©GMRimport

Column: goedkoop gamen door de jaren heen

"Gamen is een relatief dure hobby. Voor een nieuwe game leg je snel zes tot acht tientjes neer. In het guldentijdperk betaalde je ook al snel 120 tot 140 gulden. Het grootste gedeelte van dat tijdperk moest ik een beroep doen op ouders, oma’s, tantes en later op een folderwijk en de Appie Heijn om mijn hobby te financieren. Er werd dus gezocht naar de goedkoopste oplossing, maar dat was niet altijd even legaal. Tijd voor een korte vlucht door de tijd waarin legale en illegaal verkregen games de revue passeren."

Lees hier de column van Luigi1985

©GMRimport

Wat zijn jouw meest nostalgische games?

We hebben allemaal wel zo’n favoriete game waar we meerdere keren naar terug blijven keren, spelletjes die een speciale plek in ons hart verdienen en die we kunnen aanvinken op de lijst ‘bitterzoete nostalgie”. Omwille van de huidige situatie in de wereld is het alleen maar meer en meer logisch hoe makkelijk het wordt om de ultieme vorm van escapisme te ervaren, de controller vast te nemen en onze favoriete game te gebruiken als troost. Het leek me een fijne gedachte om mijn favoriete en meest nostalgische games op te sommen, door de generaties heen.

Wat zijn jouw meest nostalgische games?

©GMRimport

Review: Duke Nukem 3D: Anniversary Edition

Ook deze week heeft blasterjackson ons weer voorzien van een user review! Dit keer is het de beurt aan Duke Nukem 3D: Anniversary Edition:

"Als het aankomt op videogames, heb ik heel wat van de ‘’klassiekers’’ gemist. Ik werd pas echt fanatiek toen de GameCube verscheen en heb daardoor hooguit een uurtje gestoeid met spellen als Mario 64, de eerste DOOM, Quake en Unreal Tournament. Maar beetje bij beetje haal ik de schade in. Vandaag met Duke Nukem 3D."

Lees hier de review van blasterjackson

©GMRimport

Tot zover een selectie van de posts op Inside.Gamer van deze week. Op zoek naar meer? Er is altijd meer te vinden op het nieuwe community-platform. En vergeet zelf niet ook af en toe wat leuks te plaatsen!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!