Nvidia RTX 3000 komt mogelijk eerder dan verwacht
Nieuws

Nvidia RTX 3000 komt mogelijk eerder dan verwacht

Nvidia heeft GTC 2020 verplaatst naar 14 mei en hint daarbij naar de aankondiging van de volgende generatie Ampere-GPU's. Daarnaast lijkt RTX Voice toch te werken met GTX-videokaarten en Origin PC verkoopt nu ook (speelgoed) Tesla's met een ingebouwde game pc.

Nvidia organiseert toch een GTC presentatie op 14 mei

Nvidia heeft aangekondigd dat er toch een GTC 2020-presentatie zal plaatsvinden, en wel op 14 mei. Het evenement, dat oorspronkelijk in maart gehouden zou worden, heeft al meerdere wijzigingen doorstaan maar nu lijkt er een definitief besluit te zijn. Toen het coronavirus vat kreeg op de wereld veranderde Nvidia het evenement eerst in een online variant, daarna zouden er alleen nog persberichten komen en uiteindelijk werd ook dat plan geannuleerd.

GTC is normaal gesproken een evenement dat Nvidia gebruikt om high-end producten te presenteren voor in grootschalig professioneel gebruik, maar dit jaar lijkt het bedrijf ook de consumenten GPU's te willen bespreken. Het normaal gesproken gesloten evenement zal namelijk voor het eerst gratis live te volgen zijn via Youtube. Daarnaast probeert Nvidia extra veel hype te creëren met kreten in persberichten zoals "You won't be disappointed"en "GET AMPED", waarbij die laatste waarschijnlijk een hint is richting de nieuwe Ampere-GPU's.

©GMRimport

Nu de hele industrie plat ligt, kan het een slimme zet zijn van Nvidia om met meer informatie te komen over de volgende generatie RTX 3000-serie die gebruik gaan maken van de Ampere-GPU's. Volgens de laatste berichten worden deze chips gebakken op het kleine 7nm proces van TSMC.

RTX Voice werkt ook op GTX-kaarten, maar niet zonder problemen

Vorige week berichtte we al over RTX Voice, een nieuwe software-tool van Nvidia die achtergrondruis kan verwijderen uit je microfoon en inkomende gesprekken. Deze software zou alleen werken via RTX-videokaarten, maar zoals TheDeeGee in de comments al aangaf kun je het met een trucje ook gebruiken met een RTX-kaart. Het stappenplan daarvoor vind je hieronder, maar helemaal vlekkeloos is deze oplossing niet. Het programma, dat in een zeer vroege bèta stadium is, draait nu nog op de CUDA-kernen en wordt versneld door de speciale AI-kernen in de RTX-videokaarten. Dat betekent dat hoewel het werkt, het een significante impact kan hebben op je framerate. Daarnaast behoudt de game prioriteit boven RTX Voice, waardoor de kwaliteit van je stemgeluid hard achteruit gaat bij een hoge GPU belasting. Met een RTX-videokaart heb je daar significant minder last van. In de toekomst worden deze verschillen steeds groter, omdat de software specifiek voor de AI-kernen wordt geoptimaliseerd.

Wil je het toch uitproberen, volg dan het stappenplan uit de Hardware Update van vorige week, maar maak direct na de installatie een aanpassing. Open inC:\temp\NVRTXVoice\NvAFX het RTXVoice.NVI-bestand in kladblok en zoek naar het volgende stukje code:

<constraints> <property name="Feature.RTXVoice" level="silent" text="${{InstallBlockedMessage}}"/> </constraints>

Start vervolgens als administrator de setup.exe inC:\temp\NVRTXVoice en doorloop opnieuw de installatie. Ga daarna verder met de stappen uit het originele stappenplan.

Origin PC bouwt een desktop in een (werkende) speelgoed Tesla

Gadgets die je totaal niet nodig hebt zijn stiekem de leukste cadeautjes om jezelf te geven. Hou je van dure cadeautjes, dan is deze Tesla van Origin PC een echte aanrader. De Ludicrous PC bestaat uit een rijdende speelgoed Tesla met in de frunk een zeer krachtige game pc. De Tesla is verkrijgbaar in de verschillende iconische Tesla-kleuren en heeft een topsnelheid van ongeveer 10 kilometer per uur.

©GMRimport

Naast de verschillende kleuren valt er weinig te configureren aan de computer, maar dat betekent niet dat je een matig pc'tje in huis haalt. In tegendeel, je krijgt een 12-core Ryzen 9 3900X, 32 GB RGB-geheugen, een RTX 2080 Ti en een 2TB PCIe 4.0 ssd. Om het allemaal koel te houden installeert Origin PC prachtige custom waterkoeling voor alle belangrijke componenten.

Mocht je op een berg geld zitten, dan is de Ludicrous PC nu te bestellen voor een kleine 13,373 USD.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!