Er zijn meer details verschenen over hoe het nieuwe Pokémon Champions in elkaar steekt. De nieuwe game, die volledig is gericht op Pokémon-gevechten in stadions, werd deze week onthuld tijdens de Pokémon Presents.
Inmiddels is er een officiële website van de game live gegaan in Japan, waar meer informatie te lezen is. Ook heeft de Nintendo-website een aparte webpagina gekregen voor de game. Daar worden onder meer verschillende speelvormen omschreven.
Zo kun je via 'Ranked Battles' serieuze wedstrijden spelen, waarbij winnen belangrijk is omdat dit invloed heeft op je rang. Daarnaast zijn er 'Casual Battles', waarbij je je geen zorgen hoeft te maken over eventuele straffen bij verlies. Het onderscheid tussen 'Ranked' en 'Casual' lijkt sterk op het al bestaande vechtsysteem in de reguliere Pokémon-games.
Er is ook een derde speelstand: 'Private Battles'. Hiermee sluit je jezelf af van de wereldwijde speelomgeving en vecht je alleen tegen familieleden of vrienden die je zelf in de game uitnodigt.
Pokémon Champions vereist andere games
Op de website van Nintendo staat vermeld dat 'aanvullende games en systemen nodig zijn voor de multiplayer-modus'. Waarschijnlijk gaat het hier om Pokémon-games waaruit je Pokémon moet overzetten om een team in Champions te vormen. Pokémon Champions ondersteunt namelijk Pokémon Home, een clouddienst waarmee je Pokémon van het ene spel naar het andere kunt overbrengen.
Ook wordt er vermeld dat Pokémon Champions alleen als download beschikbaar zal zijn. Een fysieke versie van het spel lijkt dus uitgesloten.
Pokémon Champions wordt ontwikkeld door The Pokémon Works, ook wel bekend als ILCA: de studio achter Pokémon Brilliant Diamond and Shining Pearl. Game Freak overziet het gehele ontwikkelingsproces. De game verschijnt op de Nintendo Switch en mobiele apparaten. Een releasedatum is er nog niet.
Hieronder zie je de eerste trailer van de game: