Gamescom 2019: Alle informatie op een rij
Nieuws

Gamescom 2019: Alle informatie op een rij

Gamescom 2019 staat om de hoek, dus het wordt hoog tijd om vooruit te blikken op de grootste gamebeurs van Europa. Voor wie van plan is de beurs in welke vorm dan ook te gaan volgen, hebben we alle belangrijke informatie over de beurs op een rij gezet.

Direct naar:

Livestreams ↓
Tijden en prijzen ↓
Vervoer ↓
Verblijf ↓
Indeling beursvloer ↓
Huisregels ↓
Line-up per uitgever ↓

Livestreams

Rondom Gamescom vindt een aantal livestreams met nieuwe aankondigingen plaats. Ten eerste zendt Microsoft een Inside Xbox uit op maandag 19 augustus om 17:00 uur. Het bedrijf heeft nog niet aangekondigd welke games aanwezig zijn tijdens de stream, maar interviews met verschillende ontwikkelaars, nieuwe trailers, aankomende Game Pass-games en onthullingen van hardware-accessoires liggen in de lijn der verwachtingen.

Na Inside Xbox zendt Google om 19:00 uur een nieuwe Stadia Connect uit. Waar de vorige livestream de releasedatum in november en de prijzen onthulde, is er nu wellicht meer ruimte voor game-aankondigingen en demonstraties.

Om 20:00 uur begint de officiële openingsceremonie van Gamescom 2019: Opening Night Live. Niemand minder dan Geoff Keighley van The Game Awards presenteert de show, waar inmiddels van bekend is dat een hoop uitgevers nieuwe aankondigingen gaat doen. 2K Games, Bandai Namco, Bungie, Capcom, EA, Epic Games, Google, Koch Media/Deep Silver, Private Division, Square Enix, THQ Nordic en Ubisoft doen aankondigingen tijdens de Show. Ook is Microsoft aanwezig met Xbox Game Studios-titels en laat Sony in ieder geval Death Stranding zien.

Tot slot plaatst Nintendo tussen 20 en 22 augustus een aantal losse video’s met nieuwe gameplay-beelden van hun grootste aankomende games. Daarnaast wordt er om 15:00 uur op maandag 19 augustus een Indie World-livestream uitgezonden. Net als deze video’s zijn alle livestreams uiteraard op Gamer.nl te volgen.

Tijden en prijzen

Gamescom 2019 vindt van 20 tot en met 24 augustus plaats in de Koelnmesse te Keulen, Duitsland. Op dinsdag 20 augustus is de beurs enkel begaanbaar voor pers en de rest van de week is de beurs open voor publiek. De openingstijden per dag zijn als volgt:

Woensdag 21 augustus – 10:00 uur tot 20:00 uur

Donderdag 22 augustus - 10:00 uur tot 20:00 uur

Vrijdag 23 augustus – 09:00 uur tot 20:00 uur

Zaterdag 24 augustus – 09:00 uur tot 20:00 uur

Op de website is een handig overzicht te vinden van de prijzen per kaartje. Een dagkaart kost 16,50 euro en er zijn ook familietickets en kaarten voor jonge kinderen beschikbaar tegen een gereduceerde prijs. Ook zijn er avondkaarten te koop, maar we raden aan om op z’n minst één volle dag naar de beurs te gaan gezien de drukte en de lange rijen. Een wachttijd van drie tot zes uur is geen uitzondering voor de grootste games op de beurs.

Vervoer

Naar Gamescom afreizen kan op verschillende manieren. Per trein kost het momenteel zo’n 60 euro via NS International, en wellicht iets minder wanneer je gebruikmaakt van een aanbieding. De meeste treinen komen aan op het centrale station van Keulen, dat zich op zo’n twintig minuten lopen van de Koelnmesse bevindt. De tram nemen is ook een optie: vanaf platform 10 gaan banen S6, S10, S13 en S13 naar de halte Messe/Deutz, die zich vlakbij de zuidingang van de beurs bevindt. De trein nemen naar station Deutz kan ook; daarna is het zo’n vier minuten lopen.

Keulen is ook prima aan te rijden met de auto, richting het adres Messepl. 1, 50679 Köln. Rondom de beurs zijn verschillende parkeerplaatsen te vinden die zijn aangegeven met P1, P2, enzovoorts. De meeste zijn dichtbij genoeg om te lopen naar het beursgebouw, en anders rijden er shuttlebussen naar de ingangen. In totaal zijn er zo’n 15.000 parkeerplekken rondom de beurs. Parkeren kost 10 euro per dag.

©GMRimport

Verblijf

Wie van plan is meerdere dagen te blijven heeft uiteraard een slaapplek nodig. Helaas is deze tip al achterhaald, maar we raden je aan op tijd te zijn met het boeken van een hotel. Prijzen gaan namelijk over de kop in aanloop van de beurs en inclusief vervoer wordt een bezoek aan Gamescom onnodig duur. Momenteel zijn een Airbnb of een hotel dat wat zich wat verder van de beurs bevindt de beste opties om nog een verblijfplaats te vinden.

Mocht bovenstaande toch niet uitkomen, dan organiseert de organisatie van Gamescom nog GamescomCamp vanaf 30,50 euro per nacht. De prijzen zijn afhankelijk van of je een eigen tent meeneemt, kluisjes huurt of toch in een huisje slaapt. Op de website vind je alle informatie hierover.

Indeling beursvloer

Helaas is er op de website van Gamescom geen plattegrond van de beursvloer beschikbaar, maar er is in ieder geval een halindeling per categorie te vinden. Los van de businesshallen met booths voor pers zijn er de Entertainment Area met de publieke games, een Cosplay Village, een Retro Area, Indie Village en een outdoor Area. Er is echter wel een andere mogelijkheid om specifieke booths te vinden, namelijk met behulp van de applicatie. Daarin vind je een driedimensionale kaart met alle hallen en indelingen. Je kunt zelfs specifieke games en uitgevers zoeken, die op de kaart weergeven en opslaan.

©GMRimport

Huisregels

De organisatie van de beurs raadt aan rugzakken en tassen thuis te laten om rijen bij de ingang te reduceren, maar ze zijn wel toegestaan. Het is zelfs aan te raden om een tas mee te nemen met eigen eten en drinken vanwege de wachttijden voor eettenten en rijen in het algemeen. Wil je toch zelf iets halen, dan vind je hier de indeling van de catering op de beursvloer.

Voor cosplayers zijn er wat extra regels omtrent attributen. Echte wapens zijn vanzelfsprekend verboden, maar attributen mogen bijvoorbeeld ook niet volledig uit hout of metaal bestaan, of een puntige vorm hebben. Ook moeten attributen duidelijk herkenbaar zijn als nep aan de kleur of omvang. Deze regels gelden overigens ook voor kostuums, zoals pantsers met scherpe punten.

©GMRimport

Line-up per uitgever

Hieronder vind je een lijst met de grootste uitgevers en bijbehorende Gamescom-games. Enkele titels komen dubbel voor, omdat ze op meerdere booths speelbaar zijn of worden getoond. Sony en EA hebben op dit moment nog geen line-up aangekondigd.

Nintendo

  • Luigi’s Mansion 3

  • The Legend of Zelda: Link’s Awakening

  • Dragon Quest 11 S: Echoes of an Elusive Age – Definitive Edition

  • Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020

  • The Witcher 3: Wild Hunt – Complete Edition

  • Pokémon Sword en Shield

Microsoft

  • Age of Empires 2 Definitive Edition

  • Battletoads

  • Project xCloud

  • Gears 5 (Horde-modus)

  • Bleeding edge

  • Halo: The Master Chief Collection

  • Borderlands 3

  • Doom Eternal

  • NBA 2K20

  • Minecraft Dungeons

  • Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

Ubisoft

  • Ghost Recon Breakpoint

  • Just Dance 2020

  • Roller Champions

  • Rainbow Six: Siege

  • Watch_Dogs Legion


THQ Nordic

  • Biomutant

  • Desperados 3

  • Darksiders Genesis

  • Destroy All Humans

  • SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

  • Nieuwe titel

2K Games

  • Borderlands 3

  • NBA 2K20

Bandai Namco

  • Cyberpunk 2077 (eigen booth)

  • Dragon Ball Z: Kakarot

  • Code Vein

  • One Piece: Pirate Warriors 4

  • The Dark Pictures: Man of Medan

  • One Punch Man: A Hero Nobody Knows

  • RAD

  • Disney Tsum Tsum Festival

Konami

  • eFootball PES 2020

  • Contra: Rogue Corps

  • Yu-Gi-Oh! Legacy of the Duelist: Link Edition

Private Division

  • The Outer Worlds

  • Ancestors: The Humankind Odyssey

  • Disintegration

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Meer details over Pokémon Champions bekend
Nieuws

Meer details over Pokémon Champions bekend

Er zijn meer details verschenen over hoe het nieuwe Pokémon Champions in elkaar steekt. De nieuwe game, die volledig is gericht op Pokémon-gevechten in stadions, werd deze week onthuld tijdens de Pokémon Presents.

Inmiddels is er een officiële website van de game live gegaan in Japan, waar meer informatie te lezen is. Ook heeft de Nintendo-website een aparte webpagina gekregen voor de game. Daar worden onder meer verschillende speelvormen omschreven.

Zo kun je via 'Ranked Battles' serieuze wedstrijden spelen, waarbij winnen belangrijk is omdat dit invloed heeft op je rang. Daarnaast zijn er 'Casual Battles', waarbij je je geen zorgen hoeft te maken over eventuele straffen bij verlies. Het onderscheid tussen 'Ranked' en 'Casual' lijkt sterk op het al bestaande vechtsysteem in de reguliere Pokémon-games.

Er is ook een derde speelstand: 'Private Battles'. Hiermee sluit je jezelf af van de wereldwijde speelomgeving en vecht je alleen tegen familieleden of vrienden die je zelf in de game uitnodigt.

Pokémon Champions vereist andere games

Op de website van Nintendo staat vermeld dat 'aanvullende games en systemen nodig zijn voor de multiplayer-modus'. Waarschijnlijk gaat het hier om Pokémon-games waaruit je Pokémon moet overzetten om een team in Champions te vormen. Pokémon Champions ondersteunt namelijk Pokémon Home, een clouddienst waarmee je Pokémon van het ene spel naar het andere kunt overbrengen.

Ook wordt er vermeld dat Pokémon Champions alleen als download beschikbaar zal zijn. Een fysieke versie van het spel lijkt dus uitgesloten.

Pokémon Champions wordt ontwikkeld door The Pokémon Works, ook wel bekend als ILCA: de studio achter Pokémon Brilliant Diamond and Shining Pearl. Game Freak overziet het gehele ontwikkelingsproces. De game verschijnt op de Nintendo Switch en mobiele apparaten. Een releasedatum is er nog niet.

Hieronder zie je de eerste trailer van de game:

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Activision deelt door AI gemaakt promotiebeeld voor Guitar Hero Mobile
Nieuws

Activision deelt door AI gemaakt promotiebeeld voor Guitar Hero Mobile

Activision heeft op Instagram promotiebeeld van een mobiele versie van Guitar Hero gedeeld en vervolgens weer verborgen. Er kwam behoorlijk wat kritiek op de afbeelding, aangezien deze overduidelijk is gemaakt met kunstmatige intelligentie (AI).

De aankondiging van de nieuwe mobiele Guitar Hero-game verliep niet zo soepel als Activision waarschijnlijk had gehoopt. De onthulling van de game via een promotieafbeelding verscheen gisteren op hun Instagram-kanaal, maar werd kort daarna weer verborgen door het Amerikaanse gamebedrijf. De post is daarentegen nog steeds zichtbaar via een directe link.

In de reacties is te zien dat Activision flink wat kritiek krijgt op de afbeelding die ze hebben gemaakt - of eerder niet hebben gemaakt - om de game aan te kondigen. Het is namelijk overduidelijk dat het beeld door AI is gegenereerd. Dat blijkt niet alleen uit de kenmerkende AI-stijl, maar ook uit een aantal vreemde details, zoals het feit dat er een band met vier gitaristen op het podium staat en er drumstel te zien is waar gek genoeg niemand achterstaat.

View post on Instagram
 

Guitar Hero is misschien wel de meest iconische ritmegame aller tijden. Het spel dankt zijn populariteit voornamelijk aan de bijbehorende controllers in de vorm van een gitaar. Het succes van de game leidde ertoe dat ontwikkelaar RedOctane al twee jaar na de release van de eerste Guitar Hero werd overgenomen door het grote Activision.

Guitar Hero Mobile wordt de eerste Guitar Hero-game in lange tijd. Het is nog niet duidelijk wanneer we er meer van te zien krijgen en in hoeverre AI een grotere rol zal spelen in de marketing van het spel.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!