Epic Games Store krijgt cloud saves
Nieuws

Epic Games Store krijgt cloud saves

Een update van de Epic Games Store komt met een aantal vernieuweingen, waaronder ondersteuning voor cloud saves, waarmee toegang verkregen kan worden tot de saves op verschillende locaties.

Cloud saves is een functie waar veel gebruikers op zaten te wachten en al jaren beschikbaar is op Steam. Tim Sweeney van Epic heeft in juli via Twitter al laten weten dat de cloud save-functie voor een aantal games werkt in een reactie op een tweet die een screenshot toont van de optie. Hij zegt vervolgens dat Epic Games nog wat meer werk te doen heeft voordat het uitgebreider ingezet kan worden.

Nu laat Epic Games via hun site weten dat de volgende games cloud saves ondersteunen:

  • Alan Wake

  • Close to the Sun

  • Darksiders III

  • Enter the Gungeon

  • Genesis Alpha One

  • GNOG

  • Hyperlight Drifter

  • Kingdom New Lands

  • Limbo

  • Moonlighter

  • Mutant Year Zero

  • Overcooked

  • Rebel Galaxy Outlaw

  • Sherlock Holmes: The Devil's Daughter

  • The Sinking City

  • This War Of Mine

  • World War Z

Cloud saves werken ook voor Ubisoft-games dankzij Uplay-integratie.

Epic Games laat verder weten dat zij aan het samenwerken zijn met de ontwikkelaars van andere games om cloud saves te testen. Toekomstige games die de functie ondersteunen ontvangen dit direct bij de lancering.

Verder heeft Epic games de Humble Bundle-integratie gelanceerd waarmee de gebruiker zijn of haar Epic Games-account kan koppelen aan hun Humble-account. Dit zorgt ervoor dat games rechtstreeks van de Humble Store gekocht kunnen worden zonder dat de gebruiker daar een inwisselsleutel voor nodig heeft. Deze functie kan worden ingeschakeld bij de instellingen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Meer details over Pokémon Champions bekend
Nieuws

Meer details over Pokémon Champions bekend

Er zijn meer details verschenen over hoe het nieuwe Pokémon Champions in elkaar steekt. De nieuwe game, die volledig is gericht op Pokémon-gevechten in stadions, werd deze week onthuld tijdens de Pokémon Presents.

Inmiddels is er een officiële website van de game live gegaan in Japan, waar meer informatie te lezen is. Ook heeft de Nintendo-website een aparte webpagina gekregen voor de game. Daar worden onder meer verschillende speelvormen omschreven.

Zo kun je via 'Ranked Battles' serieuze wedstrijden spelen, waarbij winnen belangrijk is omdat dit invloed heeft op je rang. Daarnaast zijn er 'Casual Battles', waarbij je je geen zorgen hoeft te maken over eventuele straffen bij verlies. Het onderscheid tussen 'Ranked' en 'Casual' lijkt sterk op het al bestaande vechtsysteem in de reguliere Pokémon-games.

Er is ook een derde speelstand: 'Private Battles'. Hiermee sluit je jezelf af van de wereldwijde speelomgeving en vecht je alleen tegen familieleden of vrienden die je zelf in de game uitnodigt.

Pokémon Champions vereist andere games

Op de website van Nintendo staat vermeld dat 'aanvullende games en systemen nodig zijn voor de multiplayer-modus'. Waarschijnlijk gaat het hier om Pokémon-games waaruit je Pokémon moet overzetten om een team in Champions te vormen. Pokémon Champions ondersteunt namelijk Pokémon Home, een clouddienst waarmee je Pokémon van het ene spel naar het andere kunt overbrengen.

Ook wordt er vermeld dat Pokémon Champions alleen als download beschikbaar zal zijn. Een fysieke versie van het spel lijkt dus uitgesloten.

Pokémon Champions wordt ontwikkeld door The Pokémon Works, ook wel bekend als ILCA: de studio achter Pokémon Brilliant Diamond and Shining Pearl. Game Freak overziet het gehele ontwikkelingsproces. De game verschijnt op de Nintendo Switch en mobiele apparaten. Een releasedatum is er nog niet.

Hieronder zie je de eerste trailer van de game:

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Activision deelt door AI gemaakt promotiebeeld voor Guitar Hero Mobile
Nieuws

Activision deelt door AI gemaakt promotiebeeld voor Guitar Hero Mobile

Activision heeft op Instagram promotiebeeld van een mobiele versie van Guitar Hero gedeeld en vervolgens weer verborgen. Er kwam behoorlijk wat kritiek op de afbeelding, aangezien deze overduidelijk is gemaakt met kunstmatige intelligentie (AI).

De aankondiging van de nieuwe mobiele Guitar Hero-game verliep niet zo soepel als Activision waarschijnlijk had gehoopt. De onthulling van de game via een promotieafbeelding verscheen gisteren op hun Instagram-kanaal, maar werd kort daarna weer verborgen door het Amerikaanse gamebedrijf. De post is daarentegen nog steeds zichtbaar via een directe link.

In de reacties is te zien dat Activision flink wat kritiek krijgt op de afbeelding die ze hebben gemaakt - of eerder niet hebben gemaakt - om de game aan te kondigen. Het is namelijk overduidelijk dat het beeld door AI is gegenereerd. Dat blijkt niet alleen uit de kenmerkende AI-stijl, maar ook uit een aantal vreemde details, zoals het feit dat er een band met vier gitaristen op het podium staat en er drumstel te zien is waar gek genoeg niemand achterstaat.

View post on Instagram
 

Guitar Hero is misschien wel de meest iconische ritmegame aller tijden. Het spel dankt zijn populariteit voornamelijk aan de bijbehorende controllers in de vorm van een gitaar. Het succes van de game leidde ertoe dat ontwikkelaar RedOctane al twee jaar na de release van de eerste Guitar Hero werd overgenomen door het grote Activision.

Guitar Hero Mobile wordt de eerste Guitar Hero-game in lange tijd. Het is nog niet duidelijk wanneer we er meer van te zien krijgen en in hoeverre AI een grotere rol zal spelen in de marketing van het spel.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!