EA-patent geeft gamepersonages in theorie de stemklank van spelers
Nieuws

EA-patent geeft gamepersonages in theorie de stemklank van spelers

Commander Shepard zegt: 'Houdoe en bedankt, kul!'

Electronic Arts heeft een patent vastgelegd waarmee het mogelijk zou zijn om gamepersonages de stem van de speler te geven.

Het patent wordt 'Generating speech in the voice of a player of a video game' genoemd en werd in 2020 al vastgelegd, maar is onlangs publiekelijk gemaakt. Het patent beschrijft een proces waarin spelers iets inspreken in de game, waarna dit via een synthesizer en stemomvormer in de game wordt verwerkt en daar nieuwe dialogen mee worden gegenereerd.

Het eindresultaat moet zijn dat een personage - bijvoorbeeld de hoofdrolspeler die wordt bestuurd door spelers - daadwerkelijk als de speler klinkt, maar wel door de ontwikkelaar bepaalde dialogen gebruikt. Daarvoor zou maar enkele minuten aan spraak van de speler benodigd zijn.

Het is niet bekend of EA deze technologie daadwerkelijk gaat toepassen in toekomstige games. Het is gebruikelijk dat gamebedrijven een diversiteit aan patenten vastleggen voor ontwikkelde technieken, waarvan maar een gedeelte uiteindelijk in games voorkomt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Guacamelee-ontwikkelaar onthult aankomend jaar volgende game
Nieuws

Guacamelee-ontwikkelaar onthult aankomend jaar volgende game

Meest recente spel van de studio is Nobody Saves the World

Drinkbox Studios, de ontwikkelaar van de Guacamelee-spellen, zal in 2025 zijn nieuwe game aankondigen.

Dat heeft de ontwikkelaar laten weten op social media. Details over de nieuwe game werden niet gegeven, maar zullen dus wel in 2025 volgen.

Drinkbox Studios is vooral bekend van de twee Guacamelee-games, metroidvania's met een focus op platformgameplay. Het meest recente wapenfeit van de studio is echter het in 2022 verschenen Nobody Saves the World.

In Nobody Saves the World stappen spelers in de schoenen van Nobody, een personage dat ruim vijftien verschillende gedaanten kan aannemen. Elke gedaante beschikt over een unieke vaardigheid, die spelers moeten combineren om puzzels op te lossen en quests te voltooien.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Call of Duty: World at War en Singularity in mei naar Game Pass
Nieuws

Gerucht: Call of Duty: World at War en Singularity in mei naar Game Pass

In maart zou ook een andere Call of Duty-game aan Game Pass worden toegevoegd

Een insider claimt dat de spellen Call of Duty: World at War en Singularity in de loop van 2025 naar Xbox Game Pass komen.

Sinds Activision Blizzard onderdeel uitmaakt van Microsoft zijn er diverse games van de uitgever op Game Pass verschenen, waaronder Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, Diablo 4, Call of Duty: Modern Warfare 3 en Spyro Reignited Trilogy. Ook is op release meteen Call of Duty: Black Ops 6 op Game Pass geplaatst. Het is echter duidelijk dat de oude games van Activision Blizzard verspreid worden uitgebracht op de abonnementsdienst.

Volgens insider eXtas1s kunnen Game Pass-abonnees volgend jaar in ieder geval Treyarchs Call of Duty: World at War en Raven Softwares Singularity verwachten. Beide games zouden rond mei 2025 aan de dienst worden toegevoegd. Tot slot meldt de insider dat mensen in maart ook een andere Call of Duty-game op Game Pass kunnen verwachten, maar wordt geen titel genoemd. Officieel is op moment van schrijven nog niets officieel bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!