Phil Spencer is 'erg enthousiast' over Xbox Games Showcase
Nieuws

Phil Spencer is 'erg enthousiast' over Xbox Games Showcase

De Showcase wordt op 11 juni uitgezonden

Phil Spencer, de leidinggevende van de Xbox-divisie, laat weten dat hij erg enthousiast is over de inhoud van de aankomende Xbox Games Showcase.

Spencer werd geïnterviewd door de

Watch on YouTube

. Daarin bood hij ook zijn verontschuldigingen aan voor de staat van Redfall. Tijdens het interview vroeg men hem naar de Games Showcase van afgelopen jaar. Daarin beloofde hij dat alle getoonde games binnen een jaar zouden uitkomen. "Dat is niet gelukt", zo gaf hij toe. "We hebben niet geleverd."

Vervolgens werd er gevraagd naar allerlei Xbox-games die al zijn aangekondigd, maar waar nog weinig over bekend is, zoals Perfect Dark, Avowed, Everwild, Fable en Contraband. "Ik ga hier niet overdrijven, want als ik dit zou zien zou ik ook zoiets hebben van, 'na Redfall wil ik de controller zelf vasthouden en het bewijs spelen'. Maar dat is natuurlijk niet wat de Showcase inhoudt, en ik ben er erg enthousiast over."

Over wat mensen van de aankomende Showcase kunnen verwachten: "We gaan dingen die mensen nog niet hebben gezien aankondigen - wat nieuwe games - en updates geven over een aantal van de games die net zijn genoemd."

Spencer vermoedt dat het gaat lukken om in de nabije toekomst elk kwartaal een grote game uit te brengen. "Het is vermoeiend dat ik daar telkens over begin, maar ik zie dat we elk kwartaal games op de planning hebben staan die onze klanten volgens mij gaan verrassen en blij gaan maken."

Gisteren werden meer details over de aankomende Xbox Games Showcase gegeven. Deze wordt zondag 11 juni om 19:00 uur Nederlandse tijd uitgezonden. Meteen daarna volgt een Starfield Direct, gericht op de aankomende game van Bethesda. Op 13 juni om 19:00 uur Nederlandse tijd volgt de Xbox Games Showcase Extended, waar Microsoft dieper ingaat op wat er tijdens de hoofdshow is getoond en ontwikkelaars van games uitgebreid aan het woord worden gelaten.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Horizon-mmo van NCSoft is mogelijk geannuleerd
Nieuws

Horizon-mmo van NCSoft is mogelijk geannuleerd

Niet te verwarren met de Horizon-multiplayergame van Guerrilla Games

Er gaan berichten dat de mmo gebaseerd op de Horizon-franchise die volgens geruchten in ontwikkeling was bij NCSoft, is geannuleerd.

Er gaan al enkele jaren geruchten over een mmo gebaseerd op de Horizon-franchise die werd ontwikkeld bij het Zuid-Koreaanse NCSoft. Vorig jaar kwam naar buiten dat de mmo mogelijk als subtitel 'Land of Salvation' had en op Unreal Engine 5 draaide. De mmo was volgens de geruchten in ieder geval in de maak voor pc en mobiel - een PlayStation-versie werd niet vermeld.

De Koreaanse publicatie MTN (via ResetEra) claimt nu dat het project naar het schijnt is geannuleerd. Een reden werd niet gegeven, maar er zouden meerdere projecten bij de ontwikkelaar zijn geannuleerd na een onderzoek over hoe succesvol de spellen in ontwikkeling bij de studio zouden kunnen worden.

Overigens is het belangrijk om te beseffen dat de Horizon-mmo los staat van een andere liveservicegame gebaseerd op Horizon waar Guerrilla Games aan werkt. Guerrilla liet eind 2022 weten de Horizon-reeks te willen uitbreiden met een multiplayergame. Via een vacature bevestigde men dat het om een "nieuwe cast aan personages" en een "unieke grafische stijl" ging. Begin 2023 lekten er mogelijke vroege beelden uit van het spel, waarin inderdaad een nieuwe grafische stijl getoond werd.

Sony gaf enkele jaren geleden al aan minstens twaalf liveservicegames in ontwikkeling te hebben. Enkele van die projecten zijn al uitgekomen, waaronder het succesvolle Helldivers 2 en het gefaalde Concord. Naughty Dogs The Last of Us-multiplayergame werd geannuleerd en ook liveservicegames van Bluepoint Games en Bend Studio zijn afgelopen week geannuleerd. Een van die games draaide om de God of War-franchise.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Vertrokken Dragon Age: The Veilguard-regisseur kreeg aanbod dat ze 'niet kon weigeren'
Nieuws

Vertrokken Dragon Age: The Veilguard-regisseur kreeg aanbod dat ze 'niet kon weigeren'

Het gaat wederom om een rpg of game met rpg-elementen

De bij Bioware vertrokken Dragon Age: The Veilguard-regisseur Corine Busche heeft laten weten dat ze een aanbod kreeg om ergens anders te werken "die ze niet kon weigeren".

Dat heeft ze in een statement aan Eurogamer laten weten. Ze vertelde daarbij dat het om een game gaat die binnen het rpg-genre valt, maar meer details gaf ze nog niet.

Busche laat daarbij weten dat ze "heeft gedaan wat ze wilde doen bij Bioware. Ik wilde er gaan werken om de koers te corrigeren. Ik hou van Dragon Age en van Bioware, dus de kans om er een goede singleplayer-rpg van te maken was de kans van mijn leven."

Afgelopen week kwam al naar buiten dat Busche vertrekt bij Bioware. Ze ging in februari 2022 aan de slag als regisseur van de vorig jaar uitgekomen Dragon Age-game. Samen met creative director John Epler overzag ze de laatste ontwikkeljaren van de game. Het spel was zo goed als een decennium lang in ontwikkeling en de ontwikkeling is meermaals opnieuw begonnen. Voor haar werk aan The Veilguard heeft ze achttien jaar bij Electronic Arts gewerkt aan De Sims. Het is niet bekend wat Busche hierna gaat doen.

In Dragon Age: The Veilguard, de vierde game in de Dragon Age-reeks, trekken spelers er op uit om de vernietigende kracht van de elvengoden tegen te gaan. Spelers staan bekend als Rook, die samen met zijn metgezellen aan de frontlinie vecht. De game is beschikbaar via Steam, Epic Games Store, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Erik Nusselder beloonde de game met een 8: "Het is Bioware weer gelukt: een groep personages maken waar we voor door het vuur zouden gaan. Het hoofdverhaal is ongeïnspireerd en de flitsende gevechten worden na tientallen uren wat sleets, maar onze liefde voor de Veilguard blijft overeind."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!