Elden Ring wint award voor game van het jaar bij Dice Awards
Nieuws

Elden Ring wint award voor game van het jaar bij Dice Awards

Elden Ring is uitgeroepen tot game van het jaar bij de Dice Awards.

De jaarlijkse Dice Awards worden door sommigen ook wel liefkozend de Oscars van de game-industrie genoemd. De awards worden al sinds 1998 uitgereikt. 

Gisteren zijn de awards voor games die het afgelopen jaar zijn verschenen uitgereikt. Elden Ring was de winnaar van de award voor game van het jaar, maar God of War Ragnarök won de meeste awards. Elden Ring won eerder ook al de award voor game van het jaar bij The Game Awards. Ook in de Gamer.nl Top 25 van 2022 werd het spel uitgeroepen tot game van het jaar.

Hieronder zijn de nominaties in de verschillende categorieën te bekijken. De winnaars zijn dikgedrukt.

Game van het jaar:

  • Elden Ring (winnaar)

  • God of War Ragnarök

  • Horizon Forbidden West

  • Stray

  • Vampire Survivors

Uitmuntende prestatie in animatie:

  • Cuphead: The Delicious Last Course

  • Elden Ring

  • God of War Ragnarök (winnaar)

  • Horizon Forbidden West

  • Moss: Book 2

Uitmuntende prestatie in grafische stijl:

  • Call of Duty: Modern Warfare 2

  • God of War Ragnarök (winnaar)

  • Horizon Forbidden West

  • Stray

  • The Callisto Protocol

Uitmuntende prestatie qua personage:

  • Call of Duty: Modern Warfare 2 - Alejandro Vargas

  • God of War Ragnarök - Atreus

  • God of War Ragnarök - Kratos (winnaar)

  • Horizon Forbidden West - Aloy

  • Return to Monkey Island - Guybrush Threepwood

Uitmuntende prestatie in muziekcompositie:

  • A Plague Tale Requiem

  • God of War Ragnarök (winnaar)

  • Horizon Forbidden West

  • Metal: Hellsinger

  • Moss: Book 2

Uitmuntende prestatie in audiodesign:

  • A Plague Tale Requiem

  • Call of Duty: Modern Warfare 2

  • God of War Ragnarök (winnaar)

  • Gotham Knights

  • Somerville

Uitmuntende prestatie in verhaal:

  • Elden Ring

  • God of War Ragnarök (winnaar)

  • I Was a Teenage Exocolonist

  • Immortality

  • Norco

Uitmuntende technische prestatie:

  • A Plague Tale Requiem

  • Elden Ring (winnaar)

  • God of War Ragnarök

  • Horizon Forbidden West

  • Teardown

Actiegame van het jaar:

  • Bayonetta 3

  • Grounded

  • Neon White

  • Sifu

  • Vampire Survivors (winnaar)

Adventuregame van het jaar:

  • God of War Ragnarök (winnaar)

  • Horizon Forbidden West

  • Norco

  • Stray

  • Tunic

Familiegame van het jaar:

  • Disney Dreamlight Valley

  • Kirby's Dream Buffet

  • Lost in Play

  • Mario + Rabbids Sparks of Hope (winnaar)

  • Trombone Champ

Fighter van het jaar:

  • JoJo's Bizarre Adventure: All-Star Battle R

  • MultiVersus (winnaar)

  • Rumbleverse

  • SpiderHeck

  • The King of Fighters 15

Racegame van het jaar:

  • F1 22

  • Gran Turismo 7 (winnaar)

  • Need for Speed Unbound

Rpg van het jaar:

  • Citizen Sleeper

  • Elden Ring (winnaar)

  • Weird West

  • World of Warcraft: Dragonflight

  • Xenoblade Chronicles 3

Sportgame van het jaar:

  • Fifa 23

  • Mario Strikers: Battle League

  • MLB The Show 22

  • NBA 2k23

  • OlliOlli World (winnaar)

Strategie- of simulatiegame van het jaar:

  • Dwarf Fortress (winnaar)

  • Ixion

  • Marvel's Midnight Suns

  • Potion Craft: Alchemist Simulator

  • Warhammer 40,000: Chaos Gate - Daemonhunters

Immersieve realitygame van het jaar:

  • Cosmonious High

  • Moss: Book 2

  • Red Matter 2 (winnaar)

  • Tentacular

  • The Last Clockwinder

Uitmuntende prestatie voor een indiegame:

  • Immortality

  • Neon White

  • Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge

  • Tunic (winnaar)

  • Vampire Survivors

Mobiele game van het jaar:

  • Diablo Immortal

  • Gibbon: Beyond the Trees

  • Immortality

  • Marvel Snap (winnaar)

  • Poinpy

Online game van het jaar:

  • Call of Duty: Modern Warfare 2

  • Fifa 23

  • Final Fantasy 14: Endwalker (winnaar)

  • Marvel Snap

  • Rumbleverse

Uitmuntende prestatie in gamedesign:

  • Elden Ring (winnaar)

  • God of War Ragnarök

  • Marvel Snap

  • Tunic

  • Vampire Survivors

Uitmuntende prestatie in gameregie:

  • Elden Ring (winnaar)

  • God of War Ragnarök

  • Horizon Forbidden West

  • Immortality

  • Tunic

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!