Elden Ring uitgeroepen tot game van het jaar bij The Game Awards
Nieuws

Elden Ring uitgeroepen tot game van het jaar bij The Game Awards

Elden Ring is uitgeroepen tot game van het jaar tijdens The Game Awards.

Daarmee heeft het spel gewonnen van A Plague Tale: Requiem, Horizon Forbidden West, Stray, God of War Ragnarök en Xenoblade Chronicles 3. Elden Ring won ook awards voor beste gameregie, beste art direction en beste rpg.

Regisseur Hidetaka Miyazaki klom het podium op om de award in ontvangst te nemen. Hij bedankte FromSoftware en George R.R. Martin, die mee heeft geholpen met het bedenken van de lore uit de game. Ook bedankte hij fans en liet hij weten dat FromSoftware meer in petto heeft voor Elden Ring en andere ideeën.

Hieronder zijn alle winnaars te vinden. De dikgedrukte namen hebben een award gewonnen.

Game van het jaar:

  • A Plague Tale: Requiem (Asobo Studio/Focus Entertainment)

  • Elden Ring (FromSoftware/Bandai Namco)

  • God of War Ragnarök (Sony Santa Monica/SIE)

  • Horizon Forbidden West (Guerrilla Games/SIE)

  • Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna)

  • Xenoblade Chronicles 3 (Monolith Soft/Nintendo)

Beste gameregie:

  • Elden Ring (FromSoftware/Bandai Namco)

  • God of War Ragnarök (Sony Santa Monica/SIE)

  • Horizon Forbidden West (Guerrilla Games/SIE)

  • Immortality (Half Mermaid)

  • Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna)

Beste verhaal:

  • A Plague Tale: Requiem (Asobo Studio/Focus Entertainment)

  • Elden Ring (FromSoftware/Bandai Namco)

  • God of War Ragnarök (Sony Santa Monica/SIE)

  • Horizon Forbidden West (Guerrilla Games/SIE)

  • Immortality (Half Mermaid)

Beste art direction:

  • Elden Ring (FromSoftware/Bandai Namco)

  • God of War Ragnarök (Sony Santa Monica/SIE)

  • Horizon Forbidden West (Guerrilla Games/SIE)

  • Scorn (Ebb Software/Kepler Interactive)

  • Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna)

Beste soundtrack en muziek:

  • Olivier Deriviere, A Plague Tale: Requiem

  • Tsukasa Saitoh, Elden Ring

  • Bear McCreary, God of War Ragnarök

  • Two Feathers, Metal: Hellsinger

  • Yasunori Mitsuda, Xenoblade Chronicles 3

Beste audiodesign:

  • Call of Duty: Modern Warfare II (Infinity Ward/Activision)

  • Elden Ring (FromSoftware/Bandai Namco)

  • God of War Ragnarök (Sony Santa Monica/SIE)

  • Gran Turismo 7 (Polyphony/SIE)

  • Horizon Forbidden West (Guerrilla Games/SIE)

Beste acteerwerkt:

  • Ashly Burch, Horizon Forbidden West

  • Charlotte McBurney, A Plague Tale: Requiem

  • Christopher Judge, God of War Ragnarök

  • Manon Gage, Immortality

  • Sunny Suljic, God of War Ragnarök

Games met impact:

  • A Memoir Blue (Cloisters Interactive/Annapurna)

  • As Dusk Falls (Interior Night/Xbox Game Studios)

  • Citizen Sleeper (Jump Over The Age/Fellow Traveller)

  • Endling - Extinction is Forever (Herobeat Studios/HandyGames)

  • Hindsight (Team Hindsight/Annapurna)

  • I Was a Teenage Exocolonist (Northway Games/Finji)

Beste live service-game:

  • Apex Legends (Respawn/EA)

  • Destiny 2 (Bungie)

  • Final Fantasy 14 (Square Enix)

  • Fortnite (Epic Games)

  • Genshin Impact (HoYoverse)

Beste indiegame:

  • Cult of the Lamb (Massive Monster / Devolver Digital)

  • Neon White (Angel Matrix/Annapurna)

  • Sifu (Sloclap)

  • Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna)

  • Tunic (TUNIC Team/Finji)

Beste debuterende indiegame:

  • Neon White (Angel Matrix/Annapurna Interactive)

  • Norco (Geography of Robots/Raw Fury)

  • Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna)

  • Tunic (TUNIC Team/Finji)

  • Vampire Survivors (poncle)

Beste ondersteuning van community:

  • Apex Legends (Respawn/EA)

  • Destiny 2 (Bungie)

  • Final Fantasy 14 (Square Enix)

  • Fortnite (Epic Games)

  • No Man’s Sky (Hello Games)

Beste mobiele game:

  • Apex Legends Mobile (Lightspeed & Quantum/Respawn/EA)

  • Diablo Immortal (Blizzard/NetEase)

  • Genshin Impact (HoYovese)

  • Marvel Snap (Second Dinner Studios/Nuverse)

  • Tower of Fantasy (Hotta Studio/Perfect World/Level Infinite)

Beste vr-/ar-game:

  • After the Fall (Vertigo Games)

  • Among Us VR (Schell Games/InnerSloth)

  • Bonelab (Stress Level Zero)

  • Moss: Book 2 (Polyarc)

  • Red Matter 2 (Vertical Robot)

Beste actiegame:

  • Bayonetta 3 (Platinum Games/Nintendo)

  • Call of Duty: Modern Warfare 2 (Infinity Ward/Activision)

  • Neon White (Angel Matrix/Annapurna)

  • Sifu (Sloclap)

  • Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge (Tribute Games/Dotemu)

Beste actie-adventuregame:

  • A Plague Tale: Requiem (Asobo Studio/Focus Entertainment)

  • God of War Ragnarök (Sony Santa Monica/SIE)

  • Horizon Forbidden West (Guerrilla Games/SIE)

  • Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna)

  • Tunic (TUNIC Team/Finji)

Beste rpg:

  • Elden Ring (FromSoftware/Bandai Namco)

  • Live a Live (Square Enix/Nintendo)

  • Pokémon Legends: Arceus (Game Freak/Nintendo/TPCI)

  • Triangle Strategy (Artdink/Square Enix)

  • Xenoblade Chronicles 3 (Monolith Soft/Nintendo)

Beste vechtspel:

  • DNF Duel (Arc System Works/EIGHTING/NEOPLE/NEXON)

  • JoJo’s Bizarre Adventure: All Star Battle R (CyberConnect 2 Co. Ltd/Bandai Namco)

  • The King of Fighters XV (SNK/Plaion)

  • MultiVersus (Player First Games/WB Games)

  • Sifu (Sloclap)

Beste familiegame:

  • Kirby and the Forgotten Land (HAL Laboratory / Nintendo)

  • Lego Star Wars: The Skywalker Saga (Traveller’s Tales/WB Games)

  • Mario + Rabbids Sparks of Hope (Ubisoft Milan/Paris/Ubisoft)

  • Nintendo Switch Sports (Nintendo EPD/Nintendo)

  • Splatoon 3 (Nintendo EPD/Nintendo)

Beste sim- of strategiegame:

  • Dune: Spice Wars (Shiro Games/Funcom)

  • Mario + Rabbids Sparks of Hope (Ubisoft Milan/Paris/Ubisoft)

  • Total War: Warhammer 3(Creative Assembly/Sega)

  • Two Point Campus (Two Point Studios/Sega)

  • Victoria 3 (Paradox Development Studio/Paradox Interactive)

Beste sport- of racegame:

  • F1 22 (Codemasters/EA Sports)

  • Fifa 23 (EA Vancouver/Romania/EA Sports)

  • NBA 2K23 (Visual Concepts/2K Sports)

  • Gran Turismo 7 (Polyphony Digital/SIE)

  • OlliOlli World (Roll 7/Private Division)

Beste multiplayer:

  • Call of Duty: Modern Warfare II (Infinity Ward/Activision)

  • MultiVersus (Player First Games/WB Games)

  • Overwatch 2 (Blizzard)

  • Splatoon 3 (Nintendo EPD/Nintendo)

  • Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge (Tribute Games/Dotemu)

Game waar we het meeste van verwachten:

  • Final Fantasy 16 (Square Enix)

  • Hogwarts Legacy (Avalanche Software/WB Games)

  • Resident Evil 4 Remake (Capcom)

  • Starfield (Bethesda Game Studios/Bethesda)

  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (Nintendo EPD/Nintendo)

Content creator van het jaar:

  • Karl Jacobs

  • Ludwig

  • Nibellion

  • Nobru

  • QTCinderella

Beste adaptie:

  • Arcane: League of Legends (Fortiche/Riot Games/Netflix)

  • Cyberpunk: Edgerunners (Studio Trigger/CD Projekt, Netflix)

  • The Cuphead Show! (Studio MDHR/King Features Syndicate/Netflix)

  • Sonic the Hedgehog 2 (Sega Sammy Group/Paramount Pictures)

  • Uncharted (PlayStation Productions/Sony Pictures)

Innovatie in toegankelijkheid:

  • As Dusk Falls (Interior Night/Xbox Game Studios)

  • God of War Ragnarök (Sony Santa Monica/SIE)

  • Return to Monkey Island (Terrible Toybox/Devolver Digital)

  • The Last Of Us: Part 1 (Naughty Dog/SIE)

  • The Quarry (Supermassive Games/2K)

Beste e-sportsgame:

  • Counter-Strike: Global Offensive (Valve)

  • Dota 2 (Valve)

  • League of Legends (Riot Games)

  • Rocket League (Psyonix)

  • Valorant (Riot Games)

Beste e-sportsatleet:

  • Jeong "Chovy" Ji-hoon (Gen.G, LOL)

  • Lee "Faker" Sang-hyeok (T1, LOL)

  • Finn "karrigan" Andersen ( (FaZe Clan - CS:GO)

  • Oleksandr "s1mple" Kostyliev (Natus Vincere, CS:GO)

  • Jacob "Yay" Whiteaker (Cloud9, Valorant)

Beste e-sportsteam:

  • DarkZero Esports (Apex Legends)

  • FaZe Clan (CS:GO)

  • Gen.G (League of Legends)

  • LA Thieves (Call of Duty)

  • LOUD (Valorant)

Beste e-sportscoach:

  • Andrii "B1ad3" Horodenskyi (Natus Vincere, CS:GO)

  • Matheus “bzkA” Tarasconi (LOUD, VALORANT)

  • Erik “d00mbr0s” Sandgren (FPX, VALORANT)

  • Robert "RobbaN" Dahlström (FaZe Clan, CS:GO)

  • Go "Score" Dong-bin (Gen.G, LOL)

Beste e-sportsevenement:

  • EVO 2022

  • 2022 League of Legends World Championship

  • PGL Major Antwerp 2022

  • The 2022 Mid-Season Invitational

  • VALORANT Champions 2022

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Marvel Rivals ontvangt op Rocket League lijkende gamemodus
Nieuws

Marvel Rivals ontvangt op Rocket League lijkende gamemodus

Het Spring Festival Event gaat morgen van start

Het Spring Festival Event is voor Marvel Rivals aangekondigd, waar een nieuwe modus die veel wegheeft van Rocket League deel van uitmaakt.

Het Spring Festival gaat morgen van start en voegt de Clash of Dancing Lions-modus toe. Hierin moeten teams doelpunten zien te maken in een arena die meteen doet denken aan Rocket League. Verder zullen er ook nieuwe beloningen aan de game worden toegevoegd om het nieuwe evenement te vieren, waaronder een nieuwe skin voor Star-Lord.

Het eerste seizoen van Marvel Rivals ging eerder deze maand van start. Het seizoen heet 'Eternal Night Falls' en draait het om vampiers. Doctor Strange raakt gevangen in de Entangled Astral Plane, waardoor Darkhold-pagina's zich kunnen verspreiden. Daarnaast veranderen Dracula en Doctor Doom de baan van de maan, waardoor New York in een oneindige duisternis valt en een leger aan vampierachtige wezens vrij spel hebben.

Er zijn met de start van het nieuwe seizoen twee nieuwe helden toegevoegd: Mr. Fantastic en Invisible Woman. Later komen ook de andere twee helden van de Fantastic Four, namelijk The Thing en Human Torch, beschikbaar. Ook verschijnen er gedurende het seizoen nieuwe maps, waarbij inmiddels Midtown Descents into Darkness en The Mystical Sanctum Sanctorum zijn verschenen.

Marvel Rivals is gratis speelbaar via pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. In de PvP-shooter nemen twee teams van zes spelers het tegen elkaar op op diverse bekende locaties en met verschillende personages uit de Marvel-franchise. Met zogeheten Team-Up-vaardigheden kunnen helden samen moves uitvoeren. Zo kan Rocket Raccoon bijvoorbeeld op de rug van Groot rondrijden. Spelers kunnen uit een grote selectie helden en schurken kiezen 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GDC-onderzoek toont aan dat ontwikkeling van pc-games significant toeneemt
Nieuws

GDC-onderzoek toont aan dat ontwikkeling van pc-games significant toeneemt

Daarnaast is 11 procent van de ondervraagden gedurende de afgelopen twaalf maanden ontslagen

De jaarlijkse State of the Game Industry-enquête die op de Game Developers Conference onder ontwikkelaars is gehouden toont aan dat het aantal mensen dat aan pc-games werkt significant blijft toenemen.

Uit het onderzoek blijkt dat 80 procent van de meer dan drieduizend ondervraagde ontwikkelaars aan pc-games werken - terwijl vorig jaar 66 procent van de ondervraagden aan pc-games werkten. Interesse in het pc-platform was er onder 74 procent van de ondervraagden ten opzichte van 62 procent het voorgaande jaar.

Een precieze reden voor de stijging werd niet gegeven, maar GDC oppert dat de Steam Deck deels verantwoordelijk kan zijn voor de stijging. Andere mogelijke redenen zijn het feit dat pc-gaming steeds toegankelijker wordt dankzij platforms als Steam en het feit dat consoles qua technologie steeds meer op pc's gaan lijken, waardoor een pc-versie naast een consoleversie ontwikkelen steeds logischer wordt.

38 procent van de ondervraagden claimen games voor de PlayStation 5 te maken, en 34 procent voor de Xbox Series X en S. 29 en 28 procent werkt respectievelijk aan games voor Android en iOS, en 20 procent van de ondervraagden heeft een spel voor de Nintendo Switch in ontwikkeling. 8 procent geeft daarnaast aan dat men aan een game voor de pas onthulde Nintendo Switch 2 werkt.

Ontslagen en liveservice

De enquête behandelde nog veel meer aan games gerelateerde onderwerpen. Ongeveer 11 procent van alle ondervraagden gaven aan gedurende de afgelopen twaalf maanden hun baan te hebben verloren, een stijging ten opzichte van de 7 procent uit het onderzoek van vorig jaar. 29 procent gaf aan dat collega's hun baan hadden verloren, en 4 procent meldde dat de studio's waarvoor ze werkten het afgelopen jaar zijn gesloten.

Op het gebied van liveservicegames gaf 16 procent van de ondervraagden aan dat men aan een liveservicegame werkt. Daarnaast gaf een daarvan losstaande 13 procent aan dat men graag aan een liveservicegame zou werken. 41 procent van de ondervraagden claimden echter dat ze geen interesse hadden in het maken van liveservicegames. Deze ontwikkelaars uitten hun zorgen over dalende spelersaantallen, creatieve stagnatie, microtransacties en de mogelijkheid dat ontwikkelaars in een burn-out belanden.

Gebruik van AI en andere statistieken

Ondanks dat er in de industrie veel kritische geluiden zijn te horen over het gebruik van artificiële intelligentie tijdens game-ontwikkeling, gaf 52 procent van de ondervraagde ontwikkelaars aan voor een bedrijf te werken dat AI gebruikt, en 36 procent dat het specifiek voor game-ontwikkeling werd gebruikt. Toch meldde 30 procent van de ondervraagden dat men gelooft dat het gebruik van AI om game-assets te generen een negatieve impact heeft op de game-industrie. Problemen als IP-diefstal en energieconsumptie werden aangehaald.

Andere interessante feitjes: uit de statistieken van de enquête blijkt dat de game-industrie voor 66 procent uit mannelijke werknemers bestaat, terwijl dat in 2020 nog 75 procent was. Het percentage van ondervraagden dat zich als onderdeel van LGBTQ+ identificeerde beslaat 24 procent.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!