EA-medewerker heeft moeite met de perceptie dat het bedrijf de 'slechterik' is
Gamer.nl
Nieuws

EA-medewerker heeft moeite met de perceptie dat het bedrijf de 'slechterik' is

EA-vice-president Matt Bilbey heeft moeite met de perceptie van spelers dat EA de 'slechterik' is. Ook legt hij uit waarom EA Originals een belangrijk onderdeel zijn van de uitgever.

Matt Bilbey, de uitvoerend vice-president van strategische groei bij EA, zegt in een interview met Gamesindustry.biz dat hij na 25 jaar werken bij EA nog steeds moeite heeft om te begrijpen waarom mensen het bedrijf zien als 'de slechterik' in de game-industrie. Zijn verklaring hiervoor is dat de grote schaal en wereldwijde reputatie van EA ervoor zorgen dat elke fout wordt uitgelicht.

Hoewel grote titels van EA als Star Wars Battlefront 2 en Anthem veel kritiek krijgen, wordt de uitgever door indie-ontwikkelaars gezien als een goede partner om mee samen te werken. Zo werden er vorige maand nog drie nieuwe ontwikkelaars aangekondigd die zich hebben aangesloten bij het EA Originals-uitgeverslabel, namelijk Hazelight, Glowmade en Zoink. Jonny Hopper, het technisch hoofd van Glowmade, vertelde dat hij zijn contract met EA 'niet kon geloven', omdat de uitgever alleen een bedrag verrekend om de kosten te dekken en de rest van de opbrengst naar de ontwikkelaar gaat.

Bilbey legt uit dat EA Originals een manier zijn om niet afgesloten te raken van nieuwe talenten en kleinere game-concepten, naarmate EA groter wordt. "Als je deel uitmaakt van een groot bedrijf, is het makkelijk om in de val te lopen dat alles altijd groter moet. Naast grote titels hebben spelers ook behoefte om games te spelen die vijf tot tien uur duren", aldus Bilbey.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Rusland wil beslag op activa van World of Tanks-studio's leggen
Gamer.nl
Nieuws

Rusland wil beslag op activa van World of Tanks-studio's leggen

Topmannen zouden 'extreme activiteiten' steunen

De Russische overheid probeert beslag te leggen op de activa van World of Tanks-ontwikkelaars Wargaming en Lesta Games.

Russische staatsmedia claimen dat topmannen achter de studio's van extreme activiteiten gerelateerd aan hun ondersteuning van Oekraïne worden beschuldigd (via Eurogamer), en dat de Russische overheid daarom controle over de studio's wil krijgen.

Als gevolg van de Russische invasie van Oekraïne werd de ontwikkeling van World of Tanks en de diverse spin-offs in 2022 onder een andere studio ondergebracht. Wargaming vertrok uit Rusland en Wit-Rusland, terwijl de kantoren in Moskou, Minsk en Sint-Petersburg onder de naam Lesta Games doorgingen. Daardoor bestaan er nu in feite twee bedrijven achter de World of Tanks-franchise en twee versies van de game.

Rusland wil nu zowel de aandelen van Lesta-eigenaar Malik Khatazhaev als Wargaming-eigenaar Viktor Kisly overnemen. Dit omdat Wargaming Oekraïne zou steunen. Beide heren zouden volgens Rusland onderdeel uitmaken van "een associatie die extreme activiteiten uitvoert". Ook een in-game campagne in World of Tanks waarbij er geld voor ambulances in Oekraïne werd opgehaald zou als voorbeeld worden genoemd.

Lesta Games laat op zijn beurt weten niets tegen de wet te hebben gedaan of informatie te verbergen, en zich dan ook geen zorgen te maken over de situatie. Wargaming benadrukt niet meer actief te zijn in Rusland en Wit-Rusland.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Systeemeisen van Elden Ring Nightreign bekendgemaakt
Gamer.nl
Nieuws

Systeemeisen van Elden Ring Nightreign bekendgemaakt

Game komt op 30 mei uit

Fromsoftware heeft de systeemeisen van de pc-versie van Elden Ring Nightreign naar buiten gecommuniceerd.

De minimale systeemeisen luiden als volgt:

  • OS: Windows 10

  • Processor: Intel Core 15-10600 of AMD Ryzen 5 5500

  • Geheugen: 12GB RAM

  • Graphics: Nvidia GeForce GTX 1060 3 GB of AMD Radeon RX 580 4 GB

  • Opslagruimte: 30GB

  • DirectX: DirectX 12

  • Geluidskaart compatibel met Windows

En dit zijn de aanbevolen systeemeisen van de game:

  • OS: Windows 11

  • Processor: Intel Core 15-11500 of AMD Ryzen 5 5600

  • Geheugen: 16GB RAM

  • Graphics: Nvidia GeForce GTX 1070 8 GB of AMD Radeon RX Vega 56 8 GB

  • Opslagruime: 30GB

  • DirectX: DirectX 12

  • Geluidskaart compatibel met Windows

In Elden Ring Nightreign kunnen spelers met z’n drieën op avontuur gaan – of desgewenst alleen – en verkent men Limveld, een verdraaide versie van Limgrave. In dit nieuwe en tegelijk herkenbare gebied moet men drie in-game dagen zien te overleven tussen de vele vijanden en gevaarlijke bazen, waarna men de Nightlord mag proberen te verslaan en krachtige items ontvangt die bij de volgende sessie helpen.

Elden Ring Nightreign is vanaf 30 mei verkrijgbaar op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. De basiseditie van het spel kost 39,99 euro.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!