Capcom verontschuldigt zich acht jaar later voor Street Fighter 5-release
Nieuws

Capcom verontschuldigt zich acht jaar later voor Street Fighter 5-release

Het zesde deel is inmiddels verkrijgbaar

Capcom heeft zich via social media verontschuldigd voor hoe het bedrijf de release van Street Fighter 5 heeft aangepakt.

Street Fighter 5 kwam in februari 2016 uit op PlayStation 4. De game kreeg op release veel kritiek te verduren - onder andere vanwege een gebrek aan singleplayercontent, een 'beperkte' line-up aan zestien speelbare personages en een onstabiele online multiplayer.

Capcom heeft op het Japanse X-account van Street Fighter (via VGC) een bericht om het achtjarige jubileum van de game te vieren geplaatst, en erkende daarbij de lastige periode rond release van de game. "Het spijt ons ten zeerste dat we niet aan de verwachtingen van velen van jullie hebben voldaan. Na veel reflectie heeft het SF5-ontwikkelteam hard gewerkt om de problemen zoveel mogelijk op te lossen. Uiteindelijk waren er 45 speelbare personages in de game, werden er V-Skills, Trigger II- en V-Shift-moves aan de game toegevoegd, etcetera."

Capcom vervolgt: "Dankzij jullie namen de spelersaantallen van Street Fighter 5 toe vanaf het vierde seizoenen. We weten nog goed hoe blij dit ons maakte. Zelfs nu spelen nog duizenden mensen Street Fighter 5. Daar zijn we ook erg blij mee!"

Het bedrijf benadrukt dat het veel heeft geleerd van het vijfde deel in de vechtreeks en dat het die lessen heeft meegenomen in het vorig jaar uitgekomen Street Fighter 6. Die game werd op release veel beter ontvangen en scoorde op Gamer.nl een 9.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error