Intel Arc A750 draait Death Stranding in 1440p op +80 fps
Nieuws

Intel Arc A750 draait Death Stranding in 1440p op +80 fps

In een nieuwe demonstratie van de Intel Arc A750-videokaart is te zien hoe de gpu in Death Stranding op 1440p framerates tussen de 80 en 100 fps haalt.

De preview van nieuwe Intel Arc-producten werd gisteren op

Watch on YouTube

geplaatst en gaat vooral over de ondersteuning van bepaalde features. Naast uitvoer over hdmi 2.1 zouden de Arc-gpu's ook standaard high dynamic range (hdr) en variabele refresh rates (vrr) moeten ondersteunen. De videokaarten zouden met alle vrr-monitoren compatibel moeten zijn, maar Intel claimt in ieder geval "honderd van de beste vrr-monitoren" al volledig gevalideerd te hebben.

Gedurende het segment over vrr werden flarden van Death Stranding getoond, op zowel 2560 bij 1440 pixels (1440p of qhd) als de bredere 3440 x 1440 resolutie (uwqhd). In het geval van de standaard 1440p-resolutie lijkt de gpu framerates tussen 80 en 100 fps te scoren — Intel-woordvoerder Ryan Shrout verhelderde later dat Death Stranding hier op de 'default' grafische instellingen staat. 

Watch on YouTube

De Intel Arc A750 is de op één na zwaarste gpu in de Alchemist-generatie, net onder het Arc A770-vlaggenschip. Met 28 Xe-kernen en maximaal 8 GB aan GDDR6-geheugen (op 256-bit) lijkt Intel direct te willen concurreren met de GeForce RTX 3060 van Nvidia. Vermoedelijk ligt de prijs iets lager, al heeft Intel daar zelf nooit uitspraak over gedaan. Ook de precieze releaseperiode blijft uit, als onderdeel van Intels gelaagde uitrol van de gpu's. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Capcom lost game-brekende bug Monster Hunter Wilds op
Nieuws

Capcom lost game-brekende bug Monster Hunter Wilds op

De update die redding brengt komt later vandaag uit

Capcom heeft eerder deze ochtend een update uitgebracht om een game-brekende bug in Monster Hunter Wilds te verhelpen.

De update ging rond 09.00 uur online op alle platforms en bevat fixes voor problemen met de Ingredient Center, Grill a Meal en progressie in de verhaalmissie “A World Turned Upside Down”. Die missie bevindt zich in het High Rank-gedeelte van de game en moet voltooid worden om de Hunter Rank verder op te hogen en door te gaan met de verhaalmissies. Door een bug was dat dus onmogelijk voor spelers.

Capcom leek in eerste instantie alleen op de hoogte van de problemen met de Grill a Meal-functie en de Ingredient Centre, maar liet gisterenavond weten ook een fix te brengen voor de blokkering op de progressie. Om online te kunnen spelen moeten spelers eerst de nieuwe patch downloaden. Met een grootte van pakweg anderhalve gigabyte op PlayStation 5, zal de wachttijd op dat platform hoogstwaarschijnlijk tot een minimum beperkt blijven. Naar verwachting zal de wachttijd op andere platform niet veel verschillen.

Monster Hunter Wilds is sinds vrijdag verkrijgbaar voor de huidige generatie consoles en pc. Alicia Tai geeft de game een 9 op Gamer.nl. “Monster Hunter Wilds is een meesterlijke evolutie van de serie. Jagen en verkennen gaan naadloos in elkaar over, de wereld voelt dynamischer en vernieuwingen zoals de Seikret en Focus-modus maken de ervaring toegankelijker zonder de kern te verliezen. Veteranen missen mogelijk wel uitdaging, maar Wilds bewijst dat Monster Hunter nog steeds een stap hoger in de voedselketen kan zetten.”

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indie-uitgever achter Still Wakes the Deep krijgt nieuwe eigenaar
Nieuws

Indie-uitgever achter Still Wakes the Deep krijgt nieuwe eigenaar

Het betaalde bedrag voor de overname is niet bekend

Secret Mode, de Brite uitgever achter indiegames als Still Wakes the Deep en A Little to the Left, is verkocht. Het is de bedoeling dat de uitgever onder de nieuwe eigenaar onafhankelijk te werk kan gaan.

Sumo Group verkocht Secret Mode aan de investeringsmaatschappij Emona Capital, dat samen met topmannen James Schall en Ed Blincoe op is getrokken om de deal waar te maken. In de nieuwe constructie moet Secret Mode onafhankelijk gaan opereren in samenwerking met de nieuwe eigenaar. Het is niet bekend welk bedrag gemoeid is met de overname.

“Door onafhankelijk te worden kunnen we ons volledig richten op het ontdekken van indieparels waarvan gamers nooit wisten dat ze die nodig hadden in hun leven”, zegt topman Schall in een verklaring. “Met toewijding zullen we de allerbeste indiegames naar spelers toe brengen, of ze nu gloednieuw of al beschikbaar zijn.”

Sumo Group richtte Secret Mode in 2020 op als label dat games zoals Dear Esther, Still Wakes the Deep, Eternal Threads en A Little tot he Left zou uitgeven. Vorig jaar ontsloeg Sumo nog vijftien procent van alle werknemers en eerder deze maand maakte de ontwikkeltak van het bedrijf bekend te stoppen met de ontwikkeling van eigen IP’s. In plaats daarvan moest de studio zich vooral als hulpontwikkelaar op gaan stellen voor werk aan bestaande games van andere ontwikkelaars.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!