'Geen scenario' waar Sony en Microsoft streamingdienst combineren
Nieuws

'Geen scenario' waar Sony en Microsoft streamingdienst combineren

Sony-CEO Jim Ryan zegt dat PlayStation Now, de streamingdienst van Sony, grote stappen gaat maken dit jaar. Ook verzekert Ryan dat er geen kans is dat de cloud-diensten van Sony en Microsoft samengevoegd worden.

PlayStation Now lanceerde vijf jaar geleden, maar telt nog minder dan een miljoen abonnees. Jim Ryan, de directeur van Sony, zegt in een interview met de Financial Times dat Sony veel van de technische problemen en prestatieproblemen van de streamingdienst inmiddels heeft opgelost, maar toch nog veel werk heeft te verrichten op het gebied van de inhoud en waarde van de dienst. "We krijgen steeds meer vertrouwen in PlayStation Now en gaan grote stappen maken dit jaar en in de komende jaren", aldus Ryan.

Vorige maand werd bekendgemaakt dat Sony gaat samenwerken met Microsoft op het gebied van cloud gaming en kunstmatige intelligentie. De twee bedrijven hebben een Memorandum van overeenstemming getekend, waarin de gezamenlijke voornemens van de twee partijen zijn vastgelegd. Door de samenwerking ontstond het gerucht dat Sony en Microsoft hun streamingdiensten gaan samenvoegen, maar Ryan zegt dat er 'geen enkel scenario' is waar dit gebeurt. De twee platformen blijven volgens hem gescheiden, met een eigen identiteit en eigen community.

Ryan praat ook over de mogelijke plannen van Sony om cross-generatie te ondersteunen voor de volgende generatie PlayStation-console. Dit betekent dat het mogelijk moet worden voor spelers om een game te spelen op de PS4, om vervolgens met dezelfde progressie verder te kunnen gaan op de nieuwe console. "Of het nu gebeurt door middel van backwards compatibility of ondersteuning van cross-generatie, spelers moeten niet te hoeven kiezen tussen het spelen op de PS4 of op de volgende generatie console, om samen met vrienden te spelen", zegt Ryan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tweede nieuwe Astro Bot-level nu beschikbaar
Nieuws

Tweede nieuwe Astro Bot-level nu beschikbaar

'Thrust or Bust' bevat wederom een nieuwe speciale Bot

Het tweede nieuwe leven van de geplande vijf nieuwe levels voor Astro Bot is nu beschikbaar.

Het level heet 'Thrust or Bust' en is net zoals het level dat vorige week uitkwam gericht op een relatief hoge moeilijkheidsgraad. Spelers die het einde van het level bereiken worden wederom beloond met een nieuwe speciale Bot gebaseerd op een bekende gamefranchise. In onderstaande tweet zijn beelden van het nieuwe level te zien.

Een week geleden werd aangekondigd dat er nog eens vijf gratis dlc-levels naar Astro Bot zouden komen. Vorige week verscheen 'Tick-Tock Shock' meteen met de aankondiging. 'Cock-A-Doodle-Doom' volgt op 27 februari, 'Hard to Bear' op 6 maart en tot slot 'Armored Hardcore' op 13 maart.

Daarnaast werd er vorige week een PlayStation 5 Pro-update voor de game uitgebracht. De update zorgt er voor dat de game in een constante hoogst mogelijke resolutie en 60 frames per seconde draait.

Lars Cornelis gaf een 8 aan de vorig jaar uitgekomen PlayStation 5-game: "Astro Bot is bijzonder creatief vormgegeven, met enkele speciale PlayStation-werelden als absoluut hoogtepunt. Op platformgebied doet de game echter weinig bijzonders."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Team Fortress 2-broncode vrijgegeven
Nieuws

Team Fortress 2-broncode vrijgegeven

Modders kunnen hun projecten via Steam gratis beschikbaar stellen

Valve heeft de broncode van Fortress 2 voor iedereen beschikbaar gesteld.

Het Source SDK 2013-pakket stelde al een aanzienlijk deel van de broncode van de Source-engine beschikbaar voor het publiek, maar daar is nu ook de broncode van Team Fortress 2 bijgekomen.

"Dit geeft modders de mogelijkheid om Team Fortress 2 te veranderen, uit te breiden of te herschrijven", zo meldt Valve. "Daardoor behoren kleine aanpassingen tot complete conversies tot de mogelijkheden." Alle mods die hiermee worden gemaakt kunnen via de Steam Store gratis worden aangeboden. Er geld voor vragen is niet toegestaan. "Na publicatie verschijnen ze als nieuwe games in de Steam-lijst."

Een grote update aan Source SDK 2013 voegt nog meer toe. Zo ondersteunen diverse games, waaronder Team Fortress 2, Counter-Strike: Source en Half-Life 2: Deathmatch nu 64-bit binary en is de gebruikersinterface nu schaalbaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!