Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Opinie

Gek op HDR - Gamer.nl Podcast 129

Splatoon 2 & PlayerUnknown's Battlegrounds

Geschreven door Gijs Scheltens op
Erik en Ron zijn lyrisch over HDR, maar wat is het, hoe werkt het en waarom is het mooier? Wilbert legt 't uit. Verder: Splatoon 2, PlayerUnknown's Battlegrounds en Mario + Rabbids Kingdom Battle.

Je kunt deze aflevering vinden op iTunes, Stitcher, Soundcloud of als mp3 downloaden. Laat een reactie achter of mail Erik met vragen, opmerkingen en onderwerpen voor de volgende aflevering.

De onderwerpen in deze aflevering

01:21 - Komkommertijd in PC-land
08:03 - HDR: Hoe werkt het en waarom is het mooier?
24:24 - Splatoon 2: REDACTED
29:10 - XCOM-konijntjes
36:55 - Luisteraarskritiek op Overwatch
43:31 - PlayerUnknown's Battlegrounds
51:44 - Wat hebben we gespeeld?

Dit artikel delen:

Lees meer

Nidhogg 2 verschijnt op 15 augustus Zes gaming-monitors getest - Op zoek naar lage reactietijd en hoge refreshrate
3

Reacties op: Gek op HDR - Gamer.nl Podcast 129

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Castus

    • 1 maand geleden
    Goedemorgen mannen!

    Leuke podcast!

    Een paar dingetjes waar ik mee zat tijdens de podcast als bezitter van een OLED TV ;) (OLED55E6)

    De blauwe subpixel is in principe een probleem bij de techniek van OLED. MAAR de OLED panelen van LG hebben dit probleem niet (alle OLED's zijn panelen van LG). De grootste reden dat zij alleen de OLED's fabriceren is juist dat ze het volgende patent hebben: Ze gebruiken 'Color by white', wat een grote 'white only' OLED is met 3 kleuren sub-pixel RGB filters en een 'white only' subpixel. Hierdoor heb je geen last van de color decay om het zo maar even te zeggen. Hierdoor heeft LG juist een lifespan van 100.000 uren. (die 100.000 uren kun je heel makkelijk googlen). De combinatie dat LG juist dit patent heeft en het goed kan produceren (goede yields) zorgt ervoor dat zij als enige dit betaalbaar kunnen doen en dus de hele markt in handen heeft voor OLED.

    Even om het bangmakerij van OLED even tegen te spreken ;).

    Andere opmerking was dat QLED van Samsung inderdaad een goede opvolger zou kunnen zijn, maar mensen moeten wel beseffen dat Samsung de koning is in marketing en de huidige 'QLED' TV's zijn helemaal niet de QLED TV's die pas in 2019 oid komen. Ze hebben normale LED TV's omgedoopt tot QLED puur om de concurrentie aan te gaan. Dit gebruikt nog niet de eigenlijk QLED techniek die we over een paar jaar mogen verwachten.

    Vond het even nodig om dit te noemen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Swieb

    • 1 maand geleden
    @castus

    Ik kan alleen maar enthousiast knikken bij alles wat je schrijft. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 4 weken, 1 dag geleden
    Ik persoonlijk ben geen fan van het MOBA-genre (Ik heb Dota 2, HoS en LoL geprobeerd en kwam er snel achter dat MOBAs mij niet kunnen boeien vanwege de manier waarop de skills werken etc). Het voelt alsof je een soort extreem gestripte RTS speelt, wat het feitelijk ook is natuurlijk. Ik geef dus meteen toe dat ik zeker niet onbevooroordeeld ben in dit gebied.

    Hoewel Overwatch een shooter is blijf ik erbij dat het MOBA elementen heeft (gelimiteerde specifieke skills, een superskill die men kan chargen door schade te incasseren dan wel uit te delen, heel specifieke rollen zoals DPS/tank etc) , toch heb ik het heel wat malen een kans gegeven en helaas wilde de klik gewoon niet komen (zoals ik de vorige keer al aangaf verbaasde me dat zeer). Maar dank dat jullie refereerden aan de podcast van vorige week :)

    Wat betreft hetgeen jullie zeiden over de competitieve opzetten voor Battlefield: Tijdens de hoogtijdagen van Battlefield 1942 en Battlefield 2 was de E-sports scene vrij groot. De community die ik heb opgericht en die 13 jaar lang heeft bestaan is zelfs Europees kampioen BF1942 geweest. Probleem is dat Battlefield sindsdien geen dedicated servers meer toestaat die door mensen zelf worden opgezet, je bent verplicht er één te huren via de bedrijven die door EA gecertificeerd zijn om "de kwaliteit van de ervaring te garanderen". Uiteraard is het opzetten van servers daardoor lastiger maar, veel belangrijker, vooral duurder geworden en dat heeft de community pijn gedaan qua grootte van de competitieve scene.

    Tel daarbij op dat Battlefield Hardline een totale faalgame was en dat Battlefield 1 vooral focust op de meer casual speler (iets tussen Battlefield en Battlefront in) en het resultaat is dat de mensen die een meer hardcore teamplay experience zoeken voor het moment wat meer verkast zijn naar andere games.

    EDIT: Had een fout ontdekt in mijn verwoording waardoor de lading van mijn betoog heel anders overkwam dus heb het bewerkt en maar even opnieuw gepost.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.