Destiny 2 krijgt 'hybride' servers | Gamer.nl

Destiny 2 krijgt 'hybride' servers | Gamer.nl

Destiny 2 gebruikt een hybride servertechnologie die het midden houdt tussen een client-server-model en een peer-to-peer-model. Dat zegt Matt Segur, lead engineer van Destiny 2.

Onlangs werd bekend dat Destiny 2 geen dedicated servers zou krijgen. "Veel mensen maken zich zorgen om onze aankondiging dat Destiny 2 geen dedicated servers heeft. [...] De werkelijkheid is echter complexer, want Destiny heeft een uniek netwerkmodel," aldus Segur.

Hybride technologie

De term "dedicated server" is niet praktisch, vindt Segur: "We gebruiken die term niet, want in de gamegemeenschap slaat die op een puur client-server-model." Destiny 2 gebruikt net als Destiny 1 een hybride van een client-server-model en een peer-to-peer-technologie: "De server bepaalt hoe de game verloopt, en alle spelers blijven de baas over hun bewegingen en krachten," legt Segur uit. Hij belooft in elk geval dat spelers geen host migrations meer uit hoeven te zitten.

Hoewel Destiny 2 dezelfde servertechnologie zal gebruiken als het eerste deel, timmert ontwikkelaar Bungie wel aan de netwerkweg, vertelt Segur: "We investeren veel in nieuwe serverinfrastructuur voor Destiny 2: we gebruiken onder meer voor het eerst cloud servers voor gameplay." Ook laat Segur weten dat Bungie "uiterst geheime" manieren heeft om cheaten op de pc tegen te gaan.

Destiny 2 heeft dus geen pure dedicated servers. Segur: "Bij dit soort zaken moet je altijd keuzes maken en een kosten-baten-analyse toepa en, maar als team hebben we geen spijt van de unieke technologie die we voor Destiny 2 gebouwd hebben."

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou