Xbox-foutcode 0x97e107df: zo fix je hem
Reviews

Xbox-foutcode 0x97e107df: zo fix je hem

Tijdens het gamen op de Xbox loop je soms tegen foutcodes aan. Problemen met het internet, problemen met het lezen van een disc of problemen met een licentie: het kan allemaal gebeuren. In dit artikel bespreken we foutcode 0x97e107df.

Wanneer gamers deze foutcode tegenkomen, lukt het de Xbox niet een digitale game op te starten. De boodschap in de pop-up laat dan weten dat het opstarten niet gelukt is en dat je het nog een keer moet proberen. Als het vervolgens nog steeds niet lukt, dien je naar de website van Microsoft te gaan, met de bijbehorende foutcode 0x97e107df. Dat is een optie, maar gelukkig zijn er ook maatregelen die je kunt treffen voordat je in de mangel van de klantenservice terechtkomt. Voordat we oplossingen aandragen: zorg ervoor dat je Xbox up-to-date is. Ga daarna pas verder.

©GMRimport

Oplossingen voor Xbox-foutcode 0x97e107df

Check altijd of er niet een probleem is met het Xbox Live-netwerk. Want als er een probleem bij Xbox is, dan ligt het dus mogelijk niet aan het thuisnetwerk. Mocht het probleem aan het netwerk van Microsoft liggen, dan heb je simpelweg pech en is er niets dat je kunt doen om de situatie te veranderen (tenzij je bereid bent een game nog eens fysiek te kopen). De Xbox Live-status is te checken via de officiële website. Mocht je een geel driehoek met een uitroepteken tegenkomen, klik daar dan op om te zien wat het probleem is. Het kan ook zijn dat er een rode cirkel met een schuine streep zichtbaar is; dat betekent dat er grotere problemen zijn.

Een tweede optie is altijd de Xbox in kwestie opnieuw op te starten via een harde reboot. Druk aan de voorkant van de console op de Xbox-knop waarmee de console in- en uitgeschakeld kan worden. Houd de knop tien seconden ingedrukt en laat de knop los zodra de console uitstaat. Trek nu de stekker uit het stopcontact (of de Xbox) en wacht dertig seconden. Stop de stekker er vervolgens terug in en start de Xbox opnieuw op.

Soms helpt het ook om even opnieuw in te loggen. Log uit via het dashboard van de console en log opnieuw in met je profielgegevens. Mocht er dan een ander probleem opduiken, dan meldt de Xbox dat vanzelf middels een nieuwe foutcode. Lukt het inloggen probleemloos, dan is er dus niets aan de hand. Verder helpt het nog om de netwerkverbinding van de Xbox te testen. Open de instellingen en vervolgens Netwerkinstellingen onder Algemeen. Druk op de knop voor het testen van het netwerk en wacht totdat de console klaar is. Na het testen zie je wat er mogelijk scheelt; het kan ook zijn dat er geen problemen zijn. Dan ligt het dus mogelijk toch aan Microsoft.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Deep dive' van Indiana Jones and the Great Circle maandag te zien
Nieuws

'Deep dive' van Indiana Jones and the Great Circle maandag te zien

Game komt op 9 december naar Xbox Series en pc, en volgend jaar naar PS5

Aankomende maandagmiddag zendt Bethesda een zogeheten 'gameplay deep dive' uit van het aankomende Indiana Jones and the Great Circle.

In de video - die hieronder alvast klaarstaat, maar pas maandag om 16:00 uur Nederlandse tijd bekeken kan worden - praat audio director Pete Ward van ontwikkelaar MachineGames over het spel en krijgen kijkers meer te zien van het nieuwe avontuur van Indiana Jones.

Indiana Jones and the Great Circle heeft een eerstepersoonsperspectief, al wisselt de camera soms naar de derde persoon - bijvoorbeeld tijdens tussenfilmpjes of wanneer Indiana Jones klimt. Het uiterlijk van het hoofdpersonage is gebaseerd op een jonge Harrison Ford, terwijl de stem wordt ingesproken door Troy Baker.

Het verhaal van de game speelt zich af tussen de films Raiders of the Lost Ark en The Last Crusade. Wanneer Indiana Jones in Marshall College op een inbreker in de vorm van een gigantische man stuit die een relikwie steelt, reist de avonturier af naar Vaticaanstad om meer te weten te komen. Andere locaties die spelers bezoeken, zijn onder andere Egypte en de Himalaya.

Spelers kunnen tijdens gevechten niet alleen schieten met geweren, maar ook vechten met hun vuisten of gebruikmaken van de iconische zweep. Puzzels spelen daarnaast een belangrijke rol in de game.

Lars Cornelis kreeg eerder een uitgebreide presentatie van de game en schreef een preview: "De spelwereld oogt onmiskenbaar als de jaren dertig, maar dan door een jaren tachtig-lens, compleet met een acteur uit die tijd. Of het inderdaad de perfecte hommage aan de originele Indiana Jones-trilogie wordt, weten we later dit jaar."

Indiana Jones and the Great Circle verschijnt op 9 december voor Xbox Series-consoles, pc en Xbox Game Pass. In de lente van 2025 komt het spel ook naar PlayStation 5. Onlangs bleek dat Bethesda en MachineGames op 60 frames per seconde mikken, zowel op Xbox Series X als S.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sony over falen van Concord: 'We zijn nog aan het leren'
Nieuws

Sony over falen van Concord: 'We zijn nog aan het leren'

Het bedrijf wil meer en eerdere controlepunten tijdens de ontwikkeling inbouwen

Sony-directeur Hiroki Totoki heeft publiekelijk teruggeblikt op het uitkomen en kort daarna weer offline halen van de multiplayergame Concord.

Dat deed hij in een vragensessie na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van het bedrijf. Totoki werd gevraagd naar het falen van Concord en de liveservicestrategie van het bedrijf, en hij gaf aan dat het een leerproces is.

"We zijn nog aan het leren", zo meldde hij (vertaald door VGC). "Wat betreft nieuwe IP weet je het eindresultaat pas wanneer je het probeert. Terugblikkend moeten we waarschijnlijk veel controlepunten creëren, waaronder het testen onder spelers en intern evalueren, en deze controlepunten goed timen. We moeten deze punten sneller in het ontwikkelproces inbouwen."

Totoki's conclusie is een logische: tussen de gameplayonthulling van Concord en de uiteindelijke release zaten maar een krappe drie maanden, met vlak voor de release één korte bètaperiode. Totoki geeft ook aan dat er een betere synergie tussen de verschillende divisies van Sony moet zijn - bijvoorbeeld tussen de ontwikkeling en het salesteam - en dat de timing van een release van een game ook optimaal moet zijn, ook ten opzichte van games in soortgelijke genres van andere uitgevers.

Tijdens het gesprek haalde Sony's senior vicepresident van financiën Sadahiko Hayakawa Helldivers 2 aan als een succesvolle liveservicegame van het bedrijf. Volgens hem heeft Sony van de releases van beide games geleerd. Sony wil een uitgebreide gamesportfolio bouwen bestaande uit singleplayergames en liveservicegames, waarbij die laatste categorie logischerwijs meer risico met zich meebrengt.

Nadat begin september Concord voorgoed offline ging en spelers hun geld terugkregen, werd eind vorige maand aangekondigd dat de ontwikkelaar van de game, Firewalk Studios, is gesloten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!