Twelve Minutes duurt 15 tot 18 uur
Nieuws

Twelve Minutes duurt 15 tot 18 uur

Twelve Minutes duurt ongeveer vijftien tot achttien uur. Dat meldt regisseur Luis Antonio tijdens een ID@Xbox-href="https://youtu.be/0L8_GAB3Efg?t=9700" rel="noopener noreferrer" target="_blank">interview</a>.

"De cyclus duurt twaalf minuten, maar de agent komt bijvoorbeeld na drie minuten in het verhaal", zegt de regisseur. "Als dit Ground Hog Day was, dan zou Bill Murray sterven tijdens het ontbijt. Dus wanneer je eenmaal de agent overleeft, wordt de cyclus voortgezet.

We schatten eerst dat de game zo'n acht uur zou duren om uit te spelen, maar in de praktijk is dat tijdens onze testen zo'n vijftien tot achttien uur. Dus het gaat diep en bevat wat ik een bevredigend einde zou noemen."

Ook laat Antonio weten dat de game zeer spoedig verschijnt.

"De game is in de laatste, láátste fase. We doen kwaliteitstests, we polijsten, een hoop playtesten om ervoor te zorgen dat de game soepel loopt en ronden de muziek af. Hij komt binnenkort uit, zeer binnenkort - zeker weten dit jaar nog. Een exacte datum weten we nog niet, maar wanneer dat gebeurt delen we die."

Twelve Minutes gaat over een man en zijn vrouw, die worden vermoord door een agent die aan de deur komt. De man komt vervolgens terecht in een tijdcyclus die steeds opnieuw begint zodra hij en/of zijn vrouw sterft. Spelers hebben exact twaalf minuten om een manier te vinden om te overleven door objecten in het huis met elkaar te combineren.

De stemmen van de hoofdrolspelers worden ingesproken door Daisey Ridley, Willem Dafoe en James MacAvoy.

Twelve Minutes verschijnt voor Xbox-consoles en pc.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Achter de schermen bij PlayStation: The Concert
Nieuws

Achter de schermen bij PlayStation: The Concert

Op 29 april doet het concert Ziggo Dome te Amsterdam aan

Een nieuwe video gepubliceerd door Sony geeft fans een kijkje achter de schermen bij het aankomende PlayStation: The Concert.

In de video praten diverse componisten van gamemuziek over de aankomende wereldwijde tournee. PlayStation: The Concert werd afgelopen oktober al aangekondigd. Hier kunnen fans muziek uit verschillende PlayStation-franchises live horen. Het concert komt onder andere naar de Ziggo Dome in Nederland. Op 29 april kunnen fans de muziek, met bijbehorende beelden uit de games, beluisteren.

Tickets zijn al sinds 18 oktober aan te schaffen via de website van PlayStation. Voor het concert in Ziggo Dome moeten geïnteresseerden minstens 77 euro betalen. Het concert komt overigens ook naar zo’n tweehonderd andere steden in Europa en de Verenigde Staten. Een compleet overzicht van tourdata is op bovengenoemde website te vinden.

Tijdens PlayStation: The Concert wordt live muziek gespeeld uit verschillende bekende PlayStation-franchises, met zowel klassieke als moderne instrumenten. Onder andere de soundtracks van Bear McCreary uit God of War, Gustavo Santaolalla uit The Last of Us en muziek van de Nederlandse Joris de Man uit de Horizon-reeks zijn te horen. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio
Nieuws

Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio

Studio Sasanqua moet de verantwoordelijkheid van gameprestaties bij het management leggen

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft een nieuwe ontwikkelstudio opgericht nadat NetEase vorig jaar zijn vorige studio sloot.

Hoewel de Mana-serie eigendom is van Square Enix, werd het meest recente deel, Visions of Mana, ontwikkeld door de NetEase-studio Ouka Studios. Afgelopen augustus - kort na de release van laatstgenoemde game - kwam echter naar buiten dat er plannen waren om de studio te sluiten en dat de meeste werknemers waren ontslagen.

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft nu dus de opening van zijn nieuwe studio aangekondigd. De ontwikkelaar heet Studio Sasanqua. In een interview laat Ozawa weten dat een van de redenen dat hij deze studio heeft geopend is dat hij een werkomgeving wilde creëren waarin het management verantwoordelijk wordt gehouden voor slechte resultaten en waar de ontwikkelaars zelf buiten schot blijven. Daarmee lijkt hij te refereren naar de situatie bij NetEase.

Ozawa legt uit dat de studio aan een eerste game gaat werken, en dat hij de verantwoordelijkheid op zich zal nemen als de game niet naar verwachting presteert. Het doel is om eerst kleinere games in Unreal Engine te ontwikkelen en uiteindelijk ook grotere games voor pc en console te ontwikkelen.

Overigens bleek afgelopen december al dat Ryosuke Yoshida - de andere regisseur van Visions of Mana - na het sluiten van Ouka Studios werd aangenomen door Square Enix.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!