Tango Gameworks-oprichter Shinji Mikami: 'Ik hoop ons imago te veranderen'
Nieuws

Tango Gameworks-oprichter Shinji Mikami: 'Ik hoop ons imago te veranderen'

Shinji Mikami, oprichter van Tango Gameworks, zegt dat hij wil dat de Ghostwire: Tokyo-studio zich in de toekomst richt op kleinere en niet-horrorgames.

Dat zegt Mikami in gesprek met het Japanse magazine Famitsu (vertaald door VGC). De studiobaas wil dat mensen Tango Gameworks niet langer met slechts één genre associëren. Er zijn al plannen om in de toekomst niet-horrorgames te maken.

“Ik hoop het imago van Tango Gameworks te veranderen”, aldus Mikami. “We worden op het moment nog steeds gezien als een studio die zich specialiseert in survival-horror. [..] Natuurlijk is het fijn dat fans ons zien als een studio met een goede reputatie op het gebied van survival-horror. Maar we willen ook gezien worden als studio die een grotere variatie games kan produceren.”

Nieuwe niet-horrorgame
Mikami bevestigt dat er al aan zo’n spel wordt gewerkt onder leiding van John Johanas, de regisseur van The Evil Within 2. Het is voor het eerst dat de studiobaas meer informatie geeft over de nieuwe game van Johanas, voorheen was alleen bekend dat hij aan een nieuw project werkte.

“John Johanas, die DLC voor The Evil Within en The Evil Within 2 regisseerde, werkt aan een compleet nieuwe titel die het compleet tegenovergestelde van horror is. Het is een erg goede game, dus houd je ogen open.”

Mikami voegt eraan toe dat hij Ghostwire: Tokyo niet als horrorgame ziet. “Sommige mensen vinden dat Ghostwire: Tokyo een horror-gevoel geeft. Maar vergis je niet, Ghostwire: Tokyo is geen horror-game. Het is een arcade-achtig actie-avonturenspel. [..] Het is pure actie.”

´Elke tien jaar een meesterwerk produceren´
Dat Tango Gameworks na de overname van Bethesda-moederbedrijf ZeniMax nu onder Xbox valt, wil niet zeggen dat ze alleen maar grote, AAA-spellen gaan maken. Mikami wil dat zijn studio ook kleinere spellen maakt.

“Allereerst moeten we elke tien jaar een meesterwerk produceren. Ten tweede willen we dat jonge mensen nieuwe games helemaal zelf kunnen maken. We willen goede spelontwikkelaars opleiden. [..] Het is moeilijk [dat] te doen in een groot team. Ik denk dat het het meest effectief is om verschillende kleine ontwikkelingsteams met tientallen mensen te hebben.”

“Vanwege commerciële overwegingen moesten we de afgelopen jaren vooral spellen in grotere teams ontwikkelen. Maar door de opkomst van abonnementsdiensten hebben we nu het gevoel dat we spellen op een kleinere schaal kunnen ontwikkelen. Het is mogelijk om ervaring op te doen in een kleiner team en daarna betrokken te worden bij een groot project. Zo kunnen we nog betere games maken”, sluit Mikami af.

Ghostwire: Tokyo komt vandaag uit voor PlayStation 5 en pc. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit
Nieuws

Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit

Game komt op 14 februari 2025 uit

Assassin's Creed Shadows bevat nieuwe stealth-mechanismen om het rondsluipen in de game nog tactischer te maken.

Ubisoft heeft de aanpassingen ten opzichte van vorige Assassin's Creed-delen in een nieuwe blogpost uiteengezet. Zo zijn er tijdens het sluipen acties in verschillende kleuren boven vijanden te zien, waarmee wordt aangegeven of vijanden in één keer uitgeschakeld kunnen worden, of er alleen schade wordt gedaan of dat vijanden helemaal niet via stealth uitgeschakeld kunnen worden.

Het loont dan ook de moeite om ervaringspunten in perks te stoppen waarmee bijvoorbeeld de schade die met sluipaanvallen wordt uitgedeeld te verhogen. Verder kan men de mogelijkheid ontgrendelen om dubbele sluipmoorden achter elkaar te plegen en bijvoorbeeld rookbommen te gebruiken.

Daarbij kan de positie waar spelers zich in bevinden ook het verschil maken: sommige vijanden kunnen bijvoorbeeld een aanval vanaf de grond overleven, maar niet vanuit de lucht. Er is ook een menuoptie om dit systeem toegankelijker te maken, waardoor alle vijanden wel met één stealthaanval gedood kunnen worden.

Een ander verschil met voorgaande games is dat spelers geen vogel tot hun beschikking hebben om het gebied om hen heen uit te kammen. In plaats daarvan hebben zowel Naoe en Yasuke - de twee hoofdpersonages van de game - een 'Observe'-mechanisme waarmee vijanden en items getagd kunnen worden. Alleen Naoe heeft ook Eagle Vision waarmee bijvoorbeeld vijanden achter muren gespot kunnen worden door het geluid dat ze maken.

Zoals gebruikelijk kunnen de hoofdpersonages bukken om minder snel gespot te worden, maar door in de schaduw te schuilen worden ze nu helemaal onzichtbaar. Het loont dus om bijvoorbeeld fakkels te doven en zo duisternis te creëren. Aangezien Naoe het kleinste hoofdpersonage in de reeks tot nu toe is, kan ze ook schuilen in krappe plekken.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tot dertig procent korting op PlayStation Plus nu beschikbaar
Nieuws

Tot dertig procent korting op PlayStation Plus nu beschikbaar

Op Premium, Extra en Essential

Sony biedt nu tot dertig procent korting op PlayStation Plus-abonnementen aan als onderdeel van Black Friday.

Hoewel Black Friday pas over een week plaatsvindt, zijn alle PlayStation-deals nu al beschikbaar. Gebruikers kunnen daarbij korting krijgen op jaarabonnementen PlayStation Plus. Zo kost PlayStation Plus Essential 57,59 euro (20 procent korting), PlayStation Plus Extra 94,49 euro (25 procent korting) en PlayStation Plus Premium 106,39 euro.

Deze week werd bekend dat PlayStation Portal-bezitters met PlayStation Plus Premium nu selecte games kunnen streamen via de cloud. Meer dan honderdtwintig PS5-games worden ondersteund in deze bèta van cloudstreaming, waaronder Monster Hunter Rise, Spider-Man: Miles Morales, Ghost of Tsushima en Ratchet and Clank: Rift Apart. Games kunnen tot en met 1080p en 60 frames per seconde worden gestreamd, al is daar wel een internetconnectie van 13 Mbps voor nodig.

Ook zijn hardware en verschillende games in de aanbieding bij een aantal (web)winkels. Kijk hier voor ons volledige overzicht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error