Tango Gameworks-oprichter Shinji Mikami: 'Ik hoop ons imago te veranderen'
Gamer.nl
Nieuws

Tango Gameworks-oprichter Shinji Mikami: 'Ik hoop ons imago te veranderen'

Shinji Mikami, oprichter van Tango Gameworks, zegt dat hij wil dat de Ghostwire: Tokyo-studio zich in de toekomst richt op kleinere en niet-horrorgames.

Dat zegt Mikami in gesprek met het Japanse magazine Famitsu (vertaald door VGC). De studiobaas wil dat mensen Tango Gameworks niet langer met slechts één genre associëren. Er zijn al plannen om in de toekomst niet-horrorgames te maken.

“Ik hoop het imago van Tango Gameworks te veranderen”, aldus Mikami. “We worden op het moment nog steeds gezien als een studio die zich specialiseert in survival-horror. [..] Natuurlijk is het fijn dat fans ons zien als een studio met een goede reputatie op het gebied van survival-horror. Maar we willen ook gezien worden als studio die een grotere variatie games kan produceren.”

Nieuwe niet-horrorgame
Mikami bevestigt dat er al aan zo’n spel wordt gewerkt onder leiding van John Johanas, de regisseur van The Evil Within 2. Het is voor het eerst dat de studiobaas meer informatie geeft over de nieuwe game van Johanas, voorheen was alleen bekend dat hij aan een nieuw project werkte.

“John Johanas, die DLC voor The Evil Within en The Evil Within 2 regisseerde, werkt aan een compleet nieuwe titel die het compleet tegenovergestelde van horror is. Het is een erg goede game, dus houd je ogen open.”

Mikami voegt eraan toe dat hij Ghostwire: Tokyo niet als horrorgame ziet. “Sommige mensen vinden dat Ghostwire: Tokyo een horror-gevoel geeft. Maar vergis je niet, Ghostwire: Tokyo is geen horror-game. Het is een arcade-achtig actie-avonturenspel. [..] Het is pure actie.”

´Elke tien jaar een meesterwerk produceren´
Dat Tango Gameworks na de overname van Bethesda-moederbedrijf ZeniMax nu onder Xbox valt, wil niet zeggen dat ze alleen maar grote, AAA-spellen gaan maken. Mikami wil dat zijn studio ook kleinere spellen maakt.

“Allereerst moeten we elke tien jaar een meesterwerk produceren. Ten tweede willen we dat jonge mensen nieuwe games helemaal zelf kunnen maken. We willen goede spelontwikkelaars opleiden. [..] Het is moeilijk [dat] te doen in een groot team. Ik denk dat het het meest effectief is om verschillende kleine ontwikkelingsteams met tientallen mensen te hebben.”

“Vanwege commerciële overwegingen moesten we de afgelopen jaren vooral spellen in grotere teams ontwikkelen. Maar door de opkomst van abonnementsdiensten hebben we nu het gevoel dat we spellen op een kleinere schaal kunnen ontwikkelen. Het is mogelijk om ervaring op te doen in een kleiner team en daarna betrokken te worden bij een groot project. Zo kunnen we nog betere games maken”, sluit Mikami af.

Ghostwire: Tokyo komt vandaag uit voor PlayStation 5 en pc. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sakurai werkt aan Kirby Air Riders voor Switch 2
Gamer.nl
Nieuws

Sakurai werkt aan Kirby Air Riders voor Switch 2

Er is nog geen releasedatum bekend

Er komt een vervolg op de GameCube-racegame Kirby Air Ride, genaamd Kirby Air Riders.

Dat werd vandaag tijdens de Nintendo Direct aangekondigd. Het spel komt op een nog onbekend moment naar Switch 2. In de trailer is te zien hoe een roze Kirby op een vliegende ster racet, terwijl Kirby's met andere kleuren op andere voertuigen scheuren. Veel meer details zijn er niet, behalve dat Kirby- en Super Smash Bros-bedenker Masahiro Sakurai de regie op zich neemt.

De oorspronkelijke Kirby Air Ride was in ontwikkeling voor Nintendo 64, maar kwam uiteindelijk pas op GameCube uit. De game werd wisselend ontvangen - een van de grootste kritiekpunten was de lage moeilijkheidsgraad. Het was echter wel de eerste GameCube-game waarbij LAN en breedbandadapters gebruikt konden worden om vier GameCube-systemen met elkaar te koppelen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment aangekondigd
Gamer.nl
Nieuws

Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment aangekondigd

Verschijnt aanstaande winter voor Nintendo Switch 2

Er is een nieuw deel in de Hyrule Warrior-reeks aangekondigd, genaamd Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment.

Het betreft wederom een samenwerking tussen Koei Tecmo en Nintendo. Net als de voorgaande games is ook Age of Imprisonment een musou-game waarbij er grootschalige gevechten worden gehouden.

Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment speelt zich daarbij af voor Zelda: Tears of the Kingdom en vertelt dan ook het verhaal van wat zich voor die game afspeelde - net zoals Age of Calamity zich voor Breath of the Wild afspeelde.

Spelers kunnen weer in de huid kruipen van personages als Zelda en King Rauru en het opnemen tegen grote legers aan vijanden in Hyrule. De game komt ergens aankomende winter uit voor Nintendo Switch 2.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!