Tango Gameworks-oprichter Shinji Mikami: 'Ik hoop ons imago te veranderen'
Nieuws

Tango Gameworks-oprichter Shinji Mikami: 'Ik hoop ons imago te veranderen'

Shinji Mikami, oprichter van Tango Gameworks, zegt dat hij wil dat de Ghostwire: Tokyo-studio zich in de toekomst richt op kleinere en niet-horrorgames.

Dat zegt Mikami in gesprek met het Japanse magazine Famitsu (vertaald door VGC). De studiobaas wil dat mensen Tango Gameworks niet langer met slechts één genre associëren. Er zijn al plannen om in de toekomst niet-horrorgames te maken.

“Ik hoop het imago van Tango Gameworks te veranderen”, aldus Mikami. “We worden op het moment nog steeds gezien als een studio die zich specialiseert in survival-horror. [..] Natuurlijk is het fijn dat fans ons zien als een studio met een goede reputatie op het gebied van survival-horror. Maar we willen ook gezien worden als studio die een grotere variatie games kan produceren.”

Nieuwe niet-horrorgame
Mikami bevestigt dat er al aan zo’n spel wordt gewerkt onder leiding van John Johanas, de regisseur van The Evil Within 2. Het is voor het eerst dat de studiobaas meer informatie geeft over de nieuwe game van Johanas, voorheen was alleen bekend dat hij aan een nieuw project werkte.

“John Johanas, die DLC voor The Evil Within en The Evil Within 2 regisseerde, werkt aan een compleet nieuwe titel die het compleet tegenovergestelde van horror is. Het is een erg goede game, dus houd je ogen open.”

Mikami voegt eraan toe dat hij Ghostwire: Tokyo niet als horrorgame ziet. “Sommige mensen vinden dat Ghostwire: Tokyo een horror-gevoel geeft. Maar vergis je niet, Ghostwire: Tokyo is geen horror-game. Het is een arcade-achtig actie-avonturenspel. [..] Het is pure actie.”

´Elke tien jaar een meesterwerk produceren´
Dat Tango Gameworks na de overname van Bethesda-moederbedrijf ZeniMax nu onder Xbox valt, wil niet zeggen dat ze alleen maar grote, AAA-spellen gaan maken. Mikami wil dat zijn studio ook kleinere spellen maakt.

“Allereerst moeten we elke tien jaar een meesterwerk produceren. Ten tweede willen we dat jonge mensen nieuwe games helemaal zelf kunnen maken. We willen goede spelontwikkelaars opleiden. [..] Het is moeilijk [dat] te doen in een groot team. Ik denk dat het het meest effectief is om verschillende kleine ontwikkelingsteams met tientallen mensen te hebben.”

“Vanwege commerciële overwegingen moesten we de afgelopen jaren vooral spellen in grotere teams ontwikkelen. Maar door de opkomst van abonnementsdiensten hebben we nu het gevoel dat we spellen op een kleinere schaal kunnen ontwikkelen. Het is mogelijk om ervaring op te doen in een kleiner team en daarna betrokken te worden bij een groot project. Zo kunnen we nog betere games maken”, sluit Mikami af.

Ghostwire: Tokyo komt vandaag uit voor PlayStation 5 en pc. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Doom: The Dark Ages lijkt op 15 mei te verschijnen
Nieuws

Doom: The Dark Ages lijkt op 15 mei te verschijnen

Waarschijnlijk wordt dit aanstaande donderdag onthuld

Het lijkt er op dat Doom: The Dark Ages op 15 mei uitkomt.

De website Gamekult meldde dat in een artikel die inmiddels verwijderd is, maar op Insider Gaming en ResetEra wordt er alsnog melding gemaakt van dat artikel. Bepaalde media zouden een previewevenement voor de game hebben bijgewoond waaruit dit gebleken is. Het lijkt er dan ook op dat de website deze informatie te vroeg naar buiten heeft gebracht en heeft geprobeerd dat te corrigeren.

Mocht binnenkort de releasedatum van Doom: The Dark Ages worden aangekondigd, dan gebeurt dat waarschijnlijk aanstaande donderdag tijdens de Xbox Developer Direct-uitzending. Xbox liet weten dat South of Midnight van Compulsion Games, Clair Obscur: Expedition 33 van Sandfall Interactive en Doom: The Dark Ages van ID Studios de revue passeren. Daarnaast wordt er een nieuwe game getoond van een nog onaangekondigde ontwikkelaar. De stream is op donderdag 23 januari vanaf 19:00 uur Nederlandse tijd te zien via YouTube en Twitch.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens. De game komt naar Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Spirituele Dino Crisis-opvolger Code Violet slaat pc over vanwege 'seksuele mods'
Nieuws

Spirituele Dino Crisis-opvolger Code Violet slaat pc over vanwege 'seksuele mods'

Maar de studio is niet tegen pc-gamers of het pc-platform

De third-person actiehorrorgame Code Violet komt niet op pc uit. Ontwikkelaar TeamKill Media wil zo voorkomen dat er seksueel getinte mods voor de game verschijnen.

De game werd vorige week aangekondigd voor PlayStation 5. Op social media heeft de ontwikkelaar nu laten weten dat er niet aan een pc-versie wordt gewerkt omdat "we niet willen dat mensen vulgaire versies van de personages uit de game beschikbaar stellen via een mod".

Het bedrijf vervolgt: "We dragen onze stemactrices en -acteurs in een hoog vaandel, net zoals onze artistieke visie op de game en het verhaal, en wijzen elke poging om dat te vernietigen met seksuele mods af. Het is ons het extra geld niet waard om onze kunst en mogelijk de reputatie van onze stemactrices en -acteurs voor joker te zetten."

TeamKill Media benadrukt wel dat ze "niet tegen pc-gamers of het pc-platform zijn. We zijn niet tegen modders en sommige leuke mods die ze maken. Maar we zijn honderd procent tegen pornografische mods."

Code Violet speelt zich af in de vijfentwintigste eeuw. Spelers besturen Violet Sinclair, die uit het verleden komt en het Aion Bioengineering Complex moet verkennen terwijl in het gebouw dinosauriërs zijn losgebroken. De setting en de gameplay doen dan ook erg denken aan Capcoms klassieke survivalhorrorfranchise Dino Crisis.

TeamKill Media is een ontwikkelaar bestaande uit vier werknemers. Eerdere games van de studio zijn Quantum Error, Son and Bone en Kings of Lorn: The Fall of Ebris. Code Violet staat gepland voor een release op PS5 in juli.

De ontwikkelaar van Code Violet is overigens niet de enige studio die probeert te waken voor seksueel getinte mods. Vorig jaar vroeg Final Fantasy 7 Rebirth-regisseur Naoki Hamaguchi aan gamers om geen beledigende of ongepaste mods voor de game te installeren. Die game verschijnt aanstaande donderdag op pc. Ook Koei Tecmo-topman Tomotoshi Nishimura gaf onlangs aan dat ze 'copyright strikes' uitvoeren wanneer mods met "volwassen doeleinden" voor hun games online worden geplaatst.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!