Sony onthult design PlayStation VR2
Nieuws

Sony onthult design PlayStation VR2

Sony heeft het ontwerp van de PlayStation VR2 en het de 'laatste versie' van bijbehorende controllers onthuld in verschillende foto's.

In lijn met de PlayStation 5 en de PlayStation VR2 Sense-controller is de vr-bril zelf vormgegeven met witte en zwarte kleuren. Sony benadrukt het 'ronde' uiterlijk van de bril, dat goed bij de controllers moet passen.

De opvallendste nieuwe eigenschap van de bril is een ventilatiesysteem dat het hoofd van spelers koel houdt. Dankzij een 'luchtstroom', die Sony vergelijkt met die in de PlayStation 5, zouden lenzen van de bril niet kunnen beslaan tijdens het spelen.

Ook is de bril over het algemeen lichter, moet deze geschikt zijn voor verschillende formaten hoofden dankzij een verstelbare hoofdband en kunnen spelers de lenzen zelf verstellen. Daarmee is de bril af te stemmen op de exacte afstand tussen de pupillen van de gebruiker, wat de ervaring ten goede komt. Ook bevat de PS VR2 een 3,5mm-aansluiting voor koptelefoons en trilmotoren.

Eerder onthulde Sony al de specificaties van de PS VR2. Zo bedraagt het oledscherm van de bril 4000 bij 2040 pixels (2000 bij 2040 per oog) en is het gezichtsveld 110 graden. 

Verder heeft PlayStation VR2 inside-out-tracking, zodat een losse camera niet nodig is. Dankzij vier camera's in het apparaat zelf hoeven er geen gekleurde leds op het apparaat te zitten zodat bijgehouden kan worden waar de speler is. Deze camera's volgen ook de controllers. Tot slot worden in de helm met camera's de ogen van spelers gevolgd, waardoor spelers hun ogen kunnen gebruiken om de camera te besturen. 

Een prijs en releasedatum voor de PlayStation VR 2 zijn nog niet bekend.

©GMRimport

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Romantische opties in The Witcher 4 moeten 'erg betekenisvol' worden
Nieuws

Romantische opties in The Witcher 4 moeten 'erg betekenisvol' worden

'Het maakt onderdeel uit van de menselijke natuur'

Het aankomende The Witcher 4 zal net als voorloper The Witcher 3: Wild Hunt de mogelijkheid bevatten om met specifieke personages relaties op te bouwen. Deze romantische opties moeten volgens ontwikkelaar CD Projekt Red erg betekenisvol worden.

Dat meldde regisseur Sebastian Kalemba in een interview met Gamespot. Over romantische opties in games: "Het maakt onderdeel uit van hoe we spellen ontwikkelen. Het maakt ook onderdeel uit van de menselijke natuur. Het is doodnormaal. Zonder dat zouden we niet het volledige verhaal kunnen vertellen."

Kalemba vervolgt: "We willen er veel tijd aan besteden en het enorm boeiend en erg betekenisvol maken. Het wordt geen romantiek alleen maar om romantiek in de game te hebben. Daar doen we niet aan bij CD Projekt Red."

In The Witcher 3 konden spelers met hoofdpersonage Geralt met een paar personages een romantische band opbouwen. Dit had vervolgens invloed op hoe bepaalde personages op Geralt reageerden. In het meest recente spel van CD Projekt Red, Cyberpunk 2077, maken romantische relaties deel uit van meerdere missies.

Het was al bekend dat CD Projekt Red aan een nieuwe The Witcher-trilogie werkt rondom een ander personage dan Geralt of Rivia, en tijdens The Game Awards eerder deze maand werd het spel onthuld. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". Het was al bekend dat CD Projekt Red over zou stappen op Unreal Engine 5 voor de nieuwe The Witcher-game.

In de bijna zes minuten durende trailer is te zien hoe Ciri een dorpje aandoet waar bewoners om de zoveel tijd een mens opofferen aan een monster - in hun ogen een offer aan de goden. Ciri probeert het meisje dat uitverkoren is om opgeofferd te redden en neemt het op tegen het monster.

Een releasedatum en platforms voor The Witcher 4 zijn niet aangekondigd, maar het is te verwachten dat de game naar pc, PlayStation en Xbox komt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Terminator 2D: No Fate in ontwikkeling
Nieuws

Terminator 2D: No Fate in ontwikkeling

Wordt ontwikkeld door de studio achter Terminator Resistance

Het lijkt er op dat er in de toekomst een game genaamd Terminator 2D: No Fate uitkomt.

Die naam is namelijk gespot op de Australische classificeringswebsite. Daarbij wordt gemeld dat de game verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc.

Meer details over het spel zijn er nog niet, maar gezien de naam ligt het in de lijn der verwachting dat het een tweedimensionaal actiespel is. Daarbij valt te lezen dat het spel wordt uitgegeven en ontwikkeld door Reef Entertainment, dat in 2019 ook de firstpersonshooter Terminator Resistance afleverde. Het is niet bekend wanneer het spel officieel wordt aangekondigd.

Thijs Barnhard gaf een 5,5 aan Termninator Resistance: "Terminator Resistance is een B-game zoals ze tegenwoordig nog maar nauwelijks gemaakt worden. Veel van de ambitieuze ideeën komen niet uit de verf, maar ondanks dat is de game gewoon prima speelbaar en vermakelijk. Dat Resistance de Terminator-lore zo serieus neemt is vooral fijn voor de fans, maar het is vooral de liefhebber van de echte B-game die met dit spel zijn lol op kan."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!