Slitterhead behelst ‘meerdere genres’, geschikt voor mensen die ‘normaal geen horrorgames spelen’
Ontwikkelaar Bokeh deelt in een Q&A meer informatie over zijn aankomende actie-horrorgame.
CEO Keiichiro Toyama, CTO/gameregisseur Junya Okura en COO/producer Kazunobu Sato gaan in bovenstaande Q&A in op vragen van fans over hun aankomende horrorgame Slitterhead. Daarbij spreken ze de hoop uit dat de game “mensen aanspreekt die normaal geen horrorgames spelen” (met dank aan PC Gamer).
“De game is niet helemaal horror. Het behelst meerdere genres waarin horror wordt uitgedrukt. Vanuit daar wilde ik de spelersgroep verbreden, met ook mensen die normaal geen horrorgames spelen”, zegt Toyama.
“Ik wilde een game waar mensen van kunnen genieten door zijn actie, maar waarvan het concept niet volledig draait rond het vermoorden van vijanden. De game zorgt voor onenigheid in het hoofd, waardoor spelers huiverig zijn om bepaalde gevechten in te gaan. Ik wil zowel actie als drama realiseren met deze game.”
“Er is een terror-element die ik erin wil verwerken, zelfs wanneer de game meer de actie-kant opgaat”, voegt Okura eraan toe. “Er zitten langzame en snelle momenten in, en ik wil ook horror-elementen in de langzame delen verwerken, voor balans met de razernij in de actie.”
Toyama, de bedenker van Silent Hill, vertelt tot slot dat hij nog geen plannen heeft om weer met zo’n soort game bezig te gaan, maar dat hij “ooit” wel weer een psychologische horrorgame wil maken. “Maar dat doe ik liever met weinig middelen zoals een klein budget, of een focus op één individu. Nu hebben we een team die aan actie kan werken. Ik wil hun vaardigheden een andere richting opduwen. Maar ik wil ook ooit iets persoonlijkers maken.”
Het is nog onbekend wanneer Slitterhead uit moet komen, laat staan voor welke platformen de game verschijnt.