Onthulling van Sony's gameheadsets en -schermen is op 28 juni
Gamer.nl
Nieuws

Onthulling van Sony's gameheadsets en -schermen is op 28 juni

De gamemonitors en -headsets van Sony waar de laatste tijd geruchten over gaan, worden op 28 juni onthuld.

Sony laat op social media weten dat het op 28 juni om 23:00 uur Nederlandse tijd op internet een livestream uitzendt genaamd 'Find Your New Zone', waar het bedrijf nieuwe producten aankondigt. Daarbij wordt specifiek de hashtag 'glhf' (oftewel 'good luck, have fun') gebruikt, een term die vooral onder gamers bekend is. De livestream is hieronder alvast te vinden.

Hoewel Sony niet heeft gemeld wat kijkers precies kunnen verwachten, is het zeer waarschijnlijk dat hier de nieuwe gameheadsets en -schermen worden onthuld. Eerder liet Tom Henderson van Exputer weten dat het bedrijf aan twee monitors en drie headsets werkt onder de naam Inzone. Het apparatuur zou zowel voor PlayStation 5 als pc geschikt zijn.

Een van de monitors zou een 4k-model met een refresh rate van 144 Hz zijn, terwijl de andere monitor full-hd is met 240 Hz. Beide monitors zouden VRR ondersteunen. Daarbij zouden de monitors allerlei opties hebben die belangrijk zijn voor het spelen van games. Zo zou er responstijd van 1ms zijn, kunnen het aantal frames per seconde worden weergegeven en kan men het contrast dusdanig aanpassen om zo vijanden beter zichtbaar te maken.

Renders van de drie headsets die volgende week mogelijk onthuld worden, zijn al online geplaatst door 91mobiles. Alle drie de headsets zouden spatial sound ondersteunen. Meer details - zoals de prijzen en releasedata van de headsets en monitors - zijn er nog niet.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Civilization 7-makers tevreden met Switch 2-capaciteiten
Gamer.nl
Nieuws

Civilization 7-makers tevreden met Switch 2-capaciteiten

Game komt op 5 juni beschikbaar

Firaxis Games, de ontwikkelaar van Civilization 7, heeft zich positief uitgelaten over het ontwikkelen van games voor de aankomende Nintendo Switch 2-console.

Game File sprak met de studio over het proces van games ontwikkelen voor de Nintendo Switch 2 (via VGC). Dennis Shirk, de executive producer van de Civilization-franchise, noemde het ontwikkelen voor de console "gemakkelijk". "Hun (software-ontwikkelkit is geweldig, en hun ondersteuning voor consumenten en ontwikkelaars en het contact met ontwikkelaars is geweldig."

Civilization 7 werd afgelopen week voor de Nintendo Switch 2 aangekondigd en komt tegelijk met het systeem uit op 5 juni. "Nintendo wilde Civilization op hun platform hebben, want het is een prima showcase van de muisfunctionaliteit (op de Joy-Con). En het is een goede match met ons pc-publiek, aangezien we cross-play hebben."

Shirk is ook te spreken over de grafische capaciteiten van de console. Het grafische team binnen de studio zou "extreem blij" zijn met de mogelijkheden. "De game oogt zoals op een gemiddelde pc, omdat er genoeg paardenkracht aanwezig is."

Mensen die de Switch 1-versie van de game hebben, kunnen een Switch 2-upgrade kopen vanaf 5 juni. Daarmee kunnen zij op Switch 2 ook muisbesturing via de Joy-Cons ervaren.

Harry Hol beloonde de pc-versie van Civilization 7 met een 8 in de Gamer.nl-review: "Civilization 7 doet een heleboel goed. Diepe systemen zoals diplomatie, handel en omgaan met grondstoffen maken dit in zekere zin een ‘greatest hits’ van eerdere Civ-delen. De nieuwe structuur van spelen in drie Ages tilt de game daar bovenuit, om het echt zijn eigen identiteit te geven. Het enige grote nadeel is dat de vormgeving en interface elkaar soms gruwelijk in de weg zitten. Toch houdt het spel je binnen de kortste keren weer in een ijzeren greep. Het is inmiddels een cliché, maar ook bij Civilization 7 betekent ’nog één beurt’ dat je twee uur later nog steeds aan het spelen bent. Daarmee is dit gelukkig toch een geslaagd nieuw deel."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft brengt door AI gegenereerde demo van Quake 2 uit
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft brengt door AI gegenereerde demo van Quake 2 uit

De reacties op internet zijn niet mals

Microsoft heeft een techdemo van een versie van Quake 2 uitgebracht die geheel met kunstmatige intelligentie wordt gegenereerd.

De demo kan via webbrowsers gespeeld worden via Microsofts website, en is bedoeld om de mogelijkheden van AI binnen games te tonen. Het spel draait in een resolutie van 640 bij 360 pixels en in 10 frames per seconde. De demo is specifiek bedoeld om WHAMM uit te testen, een gamemodel waarmee in real-time gameplayelementen gegenereerd kunnen worden.

Hoewel Microsoft benadrukt dat de techdemo niet bedoeld is om "volledig de ervaring van het spelen van de oorspronkelijke Quake 2 na te bootsen", heeft de demo toch veel woede op het internet losgemaakt. Zo wordt er onder een bericht op X door The Game Awards-organisator Geoff Keighley vooral negatief gereageerd. "Dit is absoluut afschuwelijk en spuugt op het werk van elke ontwikkelaar", aldus een reactie.

Het gebruik van AI zorgt wereldwijd voor veel ophef, ook binnen de game-industrie. Niet alleen zouden AI-assets niet zo'n hoge standaard hebben als door mensen gemaakte assets, het zou ook van negatieve invloed zijn op de werkgelegenheid binnen de industrie.

Dat houdt veel gamebedrijven echter niet tegen veelvuldig te experimenten met AI of het zelfs al in te zetten in producten die consumenten kunnen kopen. Microsoft zet ook in op kunstmatige intelligentie en werkt aan meerdere AI-projecten in combinatie met gaming, waaronder een project om oude games via AI speelbaar te krijgen op moderne apparaten.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!