De magische parkour van Forspoken
Nieuws

De magische parkour van Forspoken

De eerste aflevering van de nieuwe Deep Dive-serie over Forspoken gaat in op de parkour-vaardigheden in het spel.

Watch on YouTube

Square Enix legt in bovenstaande video uit hoe het rondbewegen in de game eruitziet. Zo is er de Flow-vaardigheid: de eerste stap van de magische parkour van Forspoken. Met deze vaardigheid kan hoofdpersonage Frey sneller rennen en bewegen over objecten. De video benadrukt dat uithoudingsvermogen een factor is waar spelers rekening mee moeten houden, en dat er vaardigheden als Rush zijn waarmee ze stamina terug kunnen krijgen.

Met de Shimmy-vaardigheid “schopt” Frey zichzelf van de grond af, waardoor ze snel korte afstanden kan springen zonder stamina te gebruiken. Met Float gebruikt Frey water om ervoor te zorgen dat ze een val van grote hoogte overleeft. Ze kan zelf ook op water rondbewegen, door middel van Glide.

In de video wordt uitgelegd dat spelers deze parkour-vaardigheden kunnen verbeteren, waardoor ze bijvoorbeeld minder stamina gebruiken of Frey juist sneller stamina terugkrijgt. De vaardigheden komen ook van pas in de gevechten, zoals wordt aangetoond met de Zip-vaardigheid. Daarmee kan Frey zichzelf naar een bepaald punt toe trekken.

Tot slot zijn er tal van grote gebouwen en rotsformaties die Frey kan beklimmen met haar vaardigheden. Met Soar kan ze in rap tempo hogerop komen door middel van verticale sprongen, en met Scale kan ze nog hoger komen door zich af te zetten in de lucht.

De volgende video in de Deep Dive-serie gaat in op de gevechtsmagie van Forspoken en is vanaf 3 november te zien. Een week later, op 10 november, komt de laatste video in de serie, die ingaat op de missies, uitdagingen en activiteiten die spelers in het spel tegen kunnen komen.

Forspoken komt op 24 januari uit voor pc en PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio
Nieuws

Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio

Acquire is ook bekend van de Tenchu- en Way of the Samurai-games

Het is bekend dat de ontwikkelaar van het aankomende Switch-spel Mario and Luigi Brothership Acquire, de studio achter Octopath Traveler en het vervolg, is.

Nintendo heeft niet naar buiten gecommuniceerd wie er aan de aankomende game werkt, maar enkele spelers hebben vroegtijdig een exemplaar van de game in handen gekregen en hebben deze informatie online gedeeld.

De vorige delen in de rpg-reeks werden ontwikkeld door Alpha Dream, dat in 2019 failliet ging. Fans vroegen zich dan ook geruime tijd af wie de ontwikkelaar van dit nieuwe deel is, en dat is nu dus duidelijk. Nintendo gaf eerder al wel aan dat sommige voormalige Alpha Dream-werknemers ook aan de nieuwe game werkten, dus mogelijk werken enkelen van hem samen met Acquire.

Acquire is gesitueerd in Tokio en is zoals gezegd vooral bekend van Octopath Traveler en het vervolg, dat het bedrijf voor Square Enix ontwikkelde. Daarnaast is het de hoofdontwikkelaar van de Way of the Samurai- en Tenchu-series.

Nintendo heeft er de laatste jaren een handje van om niet te onthullen door welke interne teams of externe ontwikkelaars first-party games worden ontwikkeld. Het bedrijf is dit natuurlijk niet verplicht, maar het zorgt er wel voor dat fans deze informatie zo snel mogelijk proberen te achterhalen.

Mario and Luigi Brothership verschijnt op 7 november voor Nintendo Switch. Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop speelde onlangs al enkele uren van de game en schreef het volgende in zijn preview: "Dit belooft een ouderwets Mario and Luigi-avontuur te worden. Een fijne afsluiter van het jaar voor Nintendo - en misschien wel de laatste 'echte' Mario-game die op de Switch verschijnt. De Switch 2 loert immers om de hoek."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite
Nieuws

Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite

De studio werd in 2022 opgericht

Netflix heeft een interne gameontwikkelaar dat binnen het bedrijf 'Team Blue' werd genoemd gesloten.

Dat heeft een woordvoerder van Netflix aan journalist Stephen Totilo verteld, zo meldt hij in zijn Game File-nieuwsbrief. De studio heeft eerder deze maand zijn deuren gesloten en alle grote namen zouden inmiddels vertrokken zijn.

De afgelopen jaren heeft Netflix diverse vooraanstaande ontwikkelaars aangenomen om bij de studio te komen werken. Toen de studio in 2022 zijn deuren opende, kreeg voormalige Overwatch-producent Chacko Sonny de leiding. Vorig jaar voegde Joseph Staten, de creative director van Halo Infinite, zich daarbij. Ook voormalige God of War-art director Raf Grassetti was er werkzaam.

Het is niet bekend waar de studio aan werkte, al gaan er berichten dat het om een grootschalige multiplayergame voor "meerdere apparaten" ging.

Netflix timmert al een tijd aan de weg binnen de game-industrie, voornamelijk door het aanbieden van spellen via het Netflix-abonnement. Mensen die lid zijn kunnen deze games spelen via mobiel. Ook zijn er diverse series gebaseerd op games te kijken op de dienst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!