De magische parkour van Forspoken
De eerste aflevering van de nieuwe Deep Dive-serie over Forspoken gaat in op de parkour-vaardigheden in het spel.
Square Enix legt in bovenstaande video uit hoe het rondbewegen in de game eruitziet. Zo is er de Flow-vaardigheid: de eerste stap van de magische parkour van Forspoken. Met deze vaardigheid kan hoofdpersonage Frey sneller rennen en bewegen over objecten. De video benadrukt dat uithoudingsvermogen een factor is waar spelers rekening mee moeten houden, en dat er vaardigheden als Rush zijn waarmee ze stamina terug kunnen krijgen.
Met de Shimmy-vaardigheid “schopt” Frey zichzelf van de grond af, waardoor ze snel korte afstanden kan springen zonder stamina te gebruiken. Met Float gebruikt Frey water om ervoor te zorgen dat ze een val van grote hoogte overleeft. Ze kan zelf ook op water rondbewegen, door middel van Glide.
In de video wordt uitgelegd dat spelers deze parkour-vaardigheden kunnen verbeteren, waardoor ze bijvoorbeeld minder stamina gebruiken of Frey juist sneller stamina terugkrijgt. De vaardigheden komen ook van pas in de gevechten, zoals wordt aangetoond met de Zip-vaardigheid. Daarmee kan Frey zichzelf naar een bepaald punt toe trekken.
Tot slot zijn er tal van grote gebouwen en rotsformaties die Frey kan beklimmen met haar vaardigheden. Met Soar kan ze in rap tempo hogerop komen door middel van verticale sprongen, en met Scale kan ze nog hoger komen door zich af te zetten in de lucht.
De volgende video in de Deep Dive-serie gaat in op de gevechtsmagie van Forspoken en is vanaf 3 november te zien. Een week later, op 10 november, komt de laatste video in de serie, die ingaat op de missies, uitdagingen en activiteiten die spelers in het spel tegen kunnen komen.
Forspoken komt op 24 januari uit voor pc en PlayStation 5.