CFO Sony: Kwaliteit AAA-games ‘zal afnemen’ als ze direct uitkomen via PS Plus
Gamer.nl
Nieuws

CFO Sony: Kwaliteit AAA-games ‘zal afnemen’ als ze direct uitkomen via PS Plus

Sony deelt nogmaals zijn visie op het uitbrengen van AAA-spellen met een Game Pass-strategie.

Sony’s chief financial officer Hikori Totoki herhaalt de opvatting van het bedrijf dat de kwaliteit van AAA-spellen achteruit zal gaan als ze direct beschikbaar worden via een service als PS Plus. Hij zegt tijdens een Q&A-sessie, volgend op de presentatie van Sony’s financiële cijfers, dat die strategie ervoor zou zorgen dat Sony "minder kan investeren" in de spellen.

“AAA-titels op PlayStation 5, als we die distribueren op een abonnementsdienst, dan zouden we er misschien minder in kunnen investeren. Dat zal ervoor zorgen dat de kwaliteit van first-party-titels achteruitgaat, en dat is onze zorg. Daarom willen we zeker zijn dat we gepaste ontwikkelingskosten uitgeven, om solide producten en titels op de juiste manier te kunnen introduceren.”

Vanaf volgende maand zullen de nieuwe abonnementsvormen van PlayStation Plus beschikbaar zijn. Toen die in maart werden aangekondigd, zei PlayStation-ceo Jim Ryan al dat first-party-titels als God of War Ragnarok niet vanaf dag één bij een van de nieuwe abonnementsvormen beschikbaar worden.

De nieuwe PlayStation Plus bestaat uit drie abonnementsvormen. Essential (8,99 euro per maand) geeft toegang tot online gaming en enkele gratis spellen per maand (vergelijkbaar met de huidige PS+), Extra (13,99 per maand) bevat daarbovenop ongeveer vierhonderd PlayStation 4- en PlayStation 5-spellen en Premium (16,99 euro per maand) geeft ook toegang tot meer dan driehonderd klassieke PlayStation-spellen. De vernieuwde PlayStation Plus is vanaf 22 juni beschikbaar. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Systeemeisen van Elden Ring Nightreign bekendgemaakt
Gamer.nl
Nieuws

Systeemeisen van Elden Ring Nightreign bekendgemaakt

Game komt op 30 mei uit

Fromsoftware heeft de systeemeisen van de pc-versie van Elden Ring Nightreign naar buiten gecommuniceerd.

De minimale systeemeisen luiden als volgt:

  • OS: Windows 10

  • Processor: Intel Core 15-10600 of AMD Ryzen 5 5500

  • Geheugen: 12GB RAM

  • Graphics: Nvidia GeForce GTX 1060 3 GB of AMD Radeon RX 580 4 GB

  • Opslagruimte: 30GB

  • DirectX: DirectX 12

  • Geluidskaart compatibel met Windows

En dit zijn de aanbevolen systeemeisen van de game:

  • OS: Windows 11

  • Processor: Intel Core 15-11500 of AMD Ryzen 5 5600

  • Geheugen: 16GB RAM

  • Graphics: Nvidia GeForce GTX 1070 8 GB of AMD Radeon RX Vega 56 8 GB

  • Opslagruime: 30GB

  • DirectX: DirectX 12

  • Geluidskaart compatibel met Windows

In Elden Ring Nightreign kunnen spelers met z’n drieën op avontuur gaan – of desgewenst alleen – en verkent men Limveld, een verdraaide versie van Limgrave. In dit nieuwe en tegelijk herkenbare gebied moet men drie in-game dagen zien te overleven tussen de vele vijanden en gevaarlijke bazen, waarna men de Nightlord mag proberen te verslaan en krachtige items ontvangt die bij de volgende sessie helpen.

Elden Ring Nightreign is vanaf 30 mei verkrijgbaar op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. De basiseditie van het spel kost 39,99 euro.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Project Maverick van People Can Fly blijkt Gears of War: E-Day te zijn
Gamer.nl
Nieuws

Project Maverick van People Can Fly blijkt Gears of War: E-Day te zijn

Begin dit jaar werd al duidelijk dat de studio meehielp aan de ontwikkeling

We weten al sinds 2023 dat Outriders- en Bulletstorm-ontwikkelaar People Can Fly aan een game genaamd Project Maverick werkt, maar nu is bekend dat het om het al aangekondigde Gears of War: E-Day gaat.

In juni 2023 meldde People Can Fly aan Project Maverick te werken, een game die door Microsoft wordt gefinancierd, een budget van 30 tot 50 miljoen dollar heeft en gebaseerd is op een Xbox-franchise.

People Can Fly heeft op zijn website inmiddels laten weten dat het om Gears of War: E-Day gaat. Afgelopen januari werd al aangekondigd dat de studio The Coalition hielp bij de ontwikkeling van de vorig jaar aangekondigde prequel, maar nu weten we dus zeker dat Project Maverick en E-Day één en dezelfde game zijn.

Op de website van People Can Fly valt te lezen dat de ontwikkelaar op moment van schrijven aan zeven verschillende projecten werkt, al worden daar wel voornamelijk projectnamen bij genoemd. Zo is Gemini een nieuwe AAA-game die in samenwerking met Square Enix wordt gemaakt, Echo - een modus voor een bestaande game van Krafton - en Bifros en Victoria (Lost Rift), twee games die het bedrijf zelf publiceert. People Can Fly werkt ook aan twee vr-projecten genaamd Project Bison en Green Hell VR.

Gears of War: E-Day werd afgelopen zomer tijdens de Xbox Games Showcase aangekondigd. De game speelt zich veertien jaar voor de eerste Gears of War af en toont hoe de mensheid kennismaakt met de Locust op de planeet Sera. Aangezien de game zich ver voor de eerdere games afspeelt, is ook een jongere Marcus Fenix te zien. Ook Dom keert terug. Hun vriendschap is een belangrijk element van de game. Gears of War: E-Day komt op een nog onbekend moment uit op Xbox en pc.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!