Mobiele versie Gensin Impact leverde in twee maanden 393 miljoen dollar op
De mobiele versie van Gensin Impact leverde in twee maanden 393 miljoen dollar op. Dat meldt data-analysebedrijf Sensory Tower.
Sensory Tower dat ontwikkelaar Mihoyo tissen 28 september en 28 november gemiddeld meer dan 6 miljard dollar per dag verdiende aan de mobiele versie van de game. In die periode bleef alleen Honor of Kings van Tencent Genshin Impact voor.
De game is nog altijd zeer populair in China, waar zo'n 120 miljoen dollar werd verdiend. Buiten China is de game ook populair, met bijna 98 miljoen dollar opbrengst in Japan en 74 miljoen dollar in de Verenigde Staten. 57,5 procent van de omzet is afkomstig uit de Google Play Store, 42,5 van het geld werd uitgegeven in Apple's App Store.
Genshin Impact wordt ontwikkeld door Mihoyo en verscheen eind september voor PlayStation 4, pc, Android en iOS. De game is free-to-play en bevat een 'gacha-model', een variant van lootboxen waarmee spelers via onder andere echt geld personages en wapens kunnen verdienen.
De openwereldgame wordt veel vergeleken met The Legend of Zelda: Breath of the Wild en bevat een diepgaand rpg-systeem en multiplayeropties met crossplay tussen alle platformen.
Een Nintendo Switch-versie is momenteel in ontwikkeling.