Creative director wilde een vervolg op Mass Effect: Andromeda
Nieuws

Creative director wilde een vervolg op Mass Effect: Andromeda

Verwachtingsmanagement

Creative director Mac Walters vindt het nog altijd jammer dat Mass Effect: Andromeda geen vervolg heeft gekregen.

Dat zegt hij in een interview met Eurogamer, waarin uitgebreid wordt ingegaan op de geschiedenis van de serie en de ontwikkeling van Mass Effect: Andromeda, een game uit 2017 die niet positief werd ontvangen. Zo bevestigt Walters een gerucht dat Andromeda oorspronkelijk een procedureel gegenereerd universum zou bevatten.

Walters werkte eerst als schrijver aan de Mass Effect-trilogie en Anthem bij BioWare Edmonton, maar werd halverwege de ontwikkeling overgezet naar BioWare Montreal en Mass Effect: Andromeda toen director Casey Hudson het bedrijf verliet. Op dat moment was de game net bezig met de overgang naar een meer lineaire game.

"Uiteindelijk paste het procedurele universum niet bij de manier waarop wij verhalen vertellen", zegt Walters. "We maken veel grote set-pieces en dat soort dingen, dat is moeilijk te vertalen naar een procedureel gegenereerde wereld."

Volgens Walters zat de gamesindustrie in een 'rare fase': "Veel mensen zeiden dat kwantiteit kwaliteit was, dus wij hadden onszelf intern een beetje overtuigd dat de game misschien niet zo gepolijst was als Mass Effect 3, maar dat dat oké was: het is groter en er is meer van, er is meer te doen. Toen kwam er een moment waarop mensen zeiden: 'Nee, dat is niet oké.'"

Daar kon Walters wel mee leven, maar hij vindt het jammer dat er daarna geen tweede deel van Andromeda is gekomen. Het is volgens hem oneerlijk dat de game werd vergeleken met Mass Effect 3, omdat die game door een ervaren studio werd gemaakt, na de eerdere twee delen. Andromeda kwam van een relatief nieuwe studio, die voorheen vooral ondersteunde bij de Mass Effect-games.

"Er waren veel dingen die we opnieuw moesten leren en uitvogelen", zegt hij. "En als je dat doet, is het heel uitdagend om net zo gepolijst te zijn als een derde versie was, en dat hebben we niet gehaald. We hadden, achteraf gezien, kleiner moeten inzetten en ons meer moeten richten op kwaliteit. Ik wou dat we een tweede hadden kunnen maken, want dan zou je echt die vooruitgang hebben gezien, net zoals tussen ME1 en ME2 uit de originele trilogie."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Donkey Kong-kampioen Billy Mitchell wint in smaadzaak
Nieuws

Donkey Kong-kampioen Billy Mitchell wint in smaadzaak

Australische YouTuber Karl Jobst moet schadevergoeding betalen

Billy Mitchell, de voormalige recordhouder in Donkey Kong, heeft een rechtszaak gewonnen van de Australische YouTuber Karl Jobst. De rechter bepaalde dat er sprake was van smaad.

Jobst claimde in meerdere YouTube-video's dat Mitchell vals had gespeeld om de hoogste highscore in Donkey Kong te behalen. Mitchell verzet zich al jaren tegen dergelijke claims. Jobst claimde in zijn video's ook dat YouTuber Ben Smith (Apollo Legend) zelfmoord pleegde omdat Mitchell in 2020 een rechtszaak van hem won.

Mitchell klaagde Jobst aan voor smaad en heeft van rechter Ken Barlow in Brisbane gelijk gekregen. Jobst moet Mitchell 300.000 Australische dollar (173.881,50 euro) in schadevergoeding betalen, en nog eens 50.000 Australische dollar voor een andere video waarin Jobst de spot dreef met Mitchells aanklacht.

Jobst verontschuldigde zich op social media richting zijn fans. Sommigen van hen hebben meebetaald aan de kosten verbonden aan de rechtszaak. "De rechter achtte Billy een geloofwaardige getuige en geloofde alles. Vanaf dat moment kon ik niets meer doen om mijzelf te redden. Ik ga mijn opties overwegen." Mitchell gaf op social media aan "van de geur van winst in de avond te houden" en bedankte iedereen die hem steunde.

Mitchell werd vooral bekend in de jaren tachtig en negentig dankzij highscores in games als Donkey Kong en Pac-Man. In de documentaire The King of Kong: A Fistful of Quarters werd hij afgeschilderd als de aardsvijand van Steve Wiebe, de de highscore van Mitchell probeerde te verslaan. Tegenwoordig heeft Robbie Lakeman de hoogste score in Donkey Kong.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation Plus Essential-games van april nu te claimen
Nieuws

PlayStation Plus Essential-games van april nu te claimen

Met Robocop: Rogue City, The Texas Chain Saw Massacre en meer

Mensen kunnen vanaf vandaag de PlayStation Plus Essential-games van april claimen.

Zoals vorige week werd bekendgemaakt, gaat het om drie spellen, waaronder Robocop: Rogue City. Die game verscheen oorspronkelijk in het najaar van 2023 en werd goed ontvangen door critici en fans. In de first-person game moeten spelers als de robotagent de straten van Old Detroit misdaadvrij houden. De game is alleen op PlayStation 5 speelbaar.

De andere games die nu geclaimd kunnen worden zijn The Texas Chain Saw Massacre (PS5 en PS4) en Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker's Memory (voor PS4, maar ook op PS5 speelbaar). Alle drie de games kunnen tot 5 mei door alle PlayStation Plus-leden geclaimd worden. Hieronder zijn meer beelden van alle drie de games te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!