Creative director wilde een vervolg op Mass Effect: Andromeda
Gamer.nl
Nieuws

Creative director wilde een vervolg op Mass Effect: Andromeda

Verwachtingsmanagement

Creative director Mac Walters vindt het nog altijd jammer dat Mass Effect: Andromeda geen vervolg heeft gekregen.

Dat zegt hij in een interview met Eurogamer, waarin uitgebreid wordt ingegaan op de geschiedenis van de serie en de ontwikkeling van Mass Effect: Andromeda, een game uit 2017 die niet positief werd ontvangen. Zo bevestigt Walters een gerucht dat Andromeda oorspronkelijk een procedureel gegenereerd universum zou bevatten.

Walters werkte eerst als schrijver aan de Mass Effect-trilogie en Anthem bij BioWare Edmonton, maar werd halverwege de ontwikkeling overgezet naar BioWare Montreal en Mass Effect: Andromeda toen director Casey Hudson het bedrijf verliet. Op dat moment was de game net bezig met de overgang naar een meer lineaire game.

"Uiteindelijk paste het procedurele universum niet bij de manier waarop wij verhalen vertellen", zegt Walters. "We maken veel grote set-pieces en dat soort dingen, dat is moeilijk te vertalen naar een procedureel gegenereerde wereld."

Volgens Walters zat de gamesindustrie in een 'rare fase': "Veel mensen zeiden dat kwantiteit kwaliteit was, dus wij hadden onszelf intern een beetje overtuigd dat de game misschien niet zo gepolijst was als Mass Effect 3, maar dat dat oké was: het is groter en er is meer van, er is meer te doen. Toen kwam er een moment waarop mensen zeiden: 'Nee, dat is niet oké.'"

Daar kon Walters wel mee leven, maar hij vindt het jammer dat er daarna geen tweede deel van Andromeda is gekomen. Het is volgens hem oneerlijk dat de game werd vergeleken met Mass Effect 3, omdat die game door een ervaren studio werd gemaakt, na de eerdere twee delen. Andromeda kwam van een relatief nieuwe studio, die voorheen vooral ondersteunde bij de Mass Effect-games.

"Er waren veel dingen die we opnieuw moesten leren en uitvogelen", zegt hij. "En als je dat doet, is het heel uitdagend om net zo gepolijst te zijn als een derde versie was, en dat hebben we niet gehaald. We hadden, achteraf gezien, kleiner moeten inzetten en ons meer moeten richten op kwaliteit. Ik wou dat we een tweede hadden kunnen maken, want dan zou je echt die vooruitgang hebben gezien, net zoals tussen ME1 en ME2 uit de originele trilogie."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlatinumGames lijkt aan nieuwe online actiegame te werken
Gamer.nl
Nieuws

PlatinumGames lijkt aan nieuwe online actiegame te werken

Hopelijk wordt er meer succes geboekt dan met Babylon's Fall

Een vacature lijkt er naar te hinten dat de Japanse ontwikkelaar PlatinumGames aan een nieuwe online actiegame werkt.

Tech4Gamers vond een vacature van de ontwikkelaar waarin gezocht wordt naar een gamedesigner voor een aankomende nieuwe game. Gezien de functie lijkt de ontwikkeling van het spel zich nog in een vroeg stadium te bevinden. In de vacature wordt gemeld dat ervaring in het maken van "online actiegames" gewenst is. Ook ervaring met "online openwereldgameplay" wordt aangekaart.

Verdere details over de mogelijke nieuwe game zijn er nog niet. De laatste game van PlatinumGames die leunde op online gameplay was Babylon's Fall, een online actie-rpg die hevig bekritiseerd werd door zowel reviewers en spelers. Uitgever Square Enix besloot ongeveer een halfjaar later de game dan ook voorgoed offline te halen.

PlatinumGames heeft echter ook diverse actiegames afgeleverd die wel goed zijn ontvangen, waaronder de Bayonetta-spellen, Nier: Automata en Astral Chain. Op dit moment werkt het bedrijf samen met Team Ninja aan Ninja Gaiden 4, dat aankomend najaar op PS5, Xbox Series-consoles en pc moet verschijnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Speciale A Minecraft Movie-voorstellingen moedigen participatie van bezoekers aan
Gamer.nl
Nieuws

Speciale A Minecraft Movie-voorstellingen moedigen participatie van bezoekers aan

Chicken Jockeeeeeey!!!

Warner Bros. vertoont op 2 mei in een select aantal bioscopen A Minecraft Movie, met het grote verschil dat hier bezoekers worden aangemoedigd om hun enthousiasme zicht- en hoorbaar te uiten.

Sinds de bioscooprelease van A Minecraft Movie is het een meme geworden om tijdens bepaalde scènes van films te schreeuwen, met popcorn te gooien en rond te rennen in de bioscoopzaal. Dit gebeurt vooral bij de Chicken Jockey-scène van de film. Ook erg populair is het Lava Chicken-nummer dat gezongen wordt door acteur Jack Black.

Hoewel de meme in eerste instantie misschien vrij onschuldig lijkt, zorgt het ook voor overlast bij andere bioscoopbezoekers en werknemers die na de film de troep op moeten ruimen. Om in te spelen op bovenstaande meme - en mogelijk ook als vergeefse poging om de chaos te centreren op één dag in plaats van tijdens elke vertoning - organiseert Warner Bros. aanstaande vrijdag een 'Block Party Edition' in selecte Amerikaanse en internationale bioscopen. Daarin worden bezoekers juist aangemoedigd om mee te schreeuwen tijdens de film.

Eerder deze maand werd al aangegeven dat een vervolg op A Minecraft Movie wordt overwogen. Dat is gezien het succes van de film ook niet heel gek. In A Minecraft Movie komt een viertal via een portaal in de 'Overworld' terecht, een bizarre, kubusvormige wonderwereld dat draait op pure verbeeldingskracht. Om terug thuis te komen zullen ze de wereld hun eigen moeten maken en beschermen tegen wezens als Piglins en Zombies. De film is zoals gezegd geregisseerd door Jared Hess, bekend van films als Napoleon Dynamite en Nacho Libre. Jason Momoa (Aquaman), Danielle Brooks (The Color Purple), Sebastian Eugene Hansen (Just Mercy), Emma Myers (Wednesday) en Jack Black (Jumanji) hebben rollen in de film.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!