Uniek ogende sandbox-rpg The Bustling World speelt zich af in het oude China
Nieuws

Uniek ogende sandbox-rpg The Bustling World speelt zich af in het oude China

Er loopt een Kickstarter-campagne voor het spel

Ontwikkelaar FireWo Games heeft The Bustling World voor Steam aangekondigd, een openwereld-rpg die zich afspeelt in het oude China.

De rpg heeft niet alleen een uniek uiterlijk met een isometrisch camerastandpunt, het moet spelers ook de ultieme vrijheid geven in het oude China. Zo kan men oorlog voeren, een land draaiende houden, of juist het boerenleven opzoeken of bouwen. Deze vrijheid moet een speerpunt van de ervaring worden.

Alle computergestuurde inwoners van het spel moeten een eigen leven leiden en familie en relaties hebben. Daarbij zal alles in de spelwereld "denken en beslissen" op basis van het gedrag van de speler. NPC's bepalen tijdens de game zelfs waar ze gaan wonen en wat voor huizen ze bouwen, waardoor de spelwereld dynamisch zal veranderen.

Er zitten meer dan zestig soorten planten in de game die spelers kunnen planten. Elk heeft weer andere vereisten om te kunnen groeien, zoals verschillende soorten grond, vochtigheid en temperatuur. Er zijn meer dan dertig soorten dieren die allerlei materialen kunnen opleveren, gebruikt kunnen worden voor vervoer of in gevechten.

Spelers kunnen met alle NPC's interactie hebben, van de buren tot de koning. Men kan vriendschappen sluiten, trouwen of mensen omkopen. Spelers kunnen kiezen uit diverse beroepen, van winkelier en mijner tot chef-kok. Spelers kunnen eigen bedrijven oprichten. Er zijn criminele gangs om bij aan te sluiten en men kan uiteindelijk uitgroeien tot de koning.

De Steam-pagina is hier te bezoeken en hieronder kan een trailer bekeken worden. FireWo Games heeft ook een Kickstarter-campagne opgericht waarbij 72.362 euro benodigd is om de game te kunnen ontwikkelen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten
Nieuws

PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten

Voor iedereen wat wils

Hermen Hulst, een van de CEO's van PlayStation, heeft aangegeven dat het bedrijf zich zowel op liveservicegames als singleplayertitels blijft richten.

Dat meldde hij in een interview met Famitsu (via Insider Gaming), waarin hij ook het belang van oudere franchise benadrukte. Meer daarover valt in dit Gamer.nl-nieuwsbericht te lezen.

"De game-industrie verandert constant door diverse factoren, waaronder technologische ontwikkelingen, nieuwe genres en nieuwe manieren om te spelen", aldus Hulst. "Een ding dat constant blijft, is dat mensen verlangen naar geweldige entertainmentervaringen. De aandacht die games krijgen groeit alleen maar. Dit zorgt ook voor meer concurrentie. Net zoals de vele andere bedrijven binnen de industrie moeten we veranderingen doorvoeren in onze bedrijfsvoering om een stabiele fundering te behouden." Volgens Hulst zal PlayStation dan ook "zich blijven richten op het ontwikkelen van liveservicegames, alsmede de verhaalgedreven singleplayertitels die onze spelers willen".

Sony heeft al enkele jaren een steeds grotere focus op liveservicegames, met wisseldne resultaten. Zo werd een The Last of Us-multiplayergame geannuleerd voordat hij uitkwam en was de multiplayershooter Concord maar enkele weken online voordat hij weer voorgoed verdween. Toch wordt er ook succes geboekt. Hulst haalde Helldivers 2 aan als voorbeeld voor een succesvolle, moderne liveservicegame. "We leren veel terwijl we onszelf aanleren om liveservicegames van hoge kwaliteit binnen Sony Interactive Entertainment te ontwikkelen. Helldivers 2 trok veel spelers aan dankzij een constante stroom aan nieuwe content, en de resultaten tonen de potentie van liveservicegames aan."

Tegelijkertijd brengt Sony inderdaad nog altijd singleplayergames uit, zoals eerder dit jaar Astro Bot en volgend jaar Death Stranding 2: On the Beach en Ghost of Yotei. Daarnaast werd eerder deze maand tijdens The Game Awards Naughty Dogs nieuwe game Intergalactic: The Heretic Prophet onthuld.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht
Nieuws

Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht

De ontwikkelaar werkt ondertussen aan nieuwe game Haunted Chocolatier

Wereldwijd zijn er meer dan 41 miljoen exemplaren van Stardew Valley verkocht.

Dat valt op de officiële website van de game te lezen. Het huidige verkoopaantal is in deze maand gemeten en dus het meeste recente verkoopaantal dat over de game bekend is gemaakt.

Stardew Valley is verkrijgbaar op pc, Nintendo Switch, PlayStation 4 en Xbox One. Duidelijk is dat meer dan 26 miljoen van de verkochte exemplaren om de pc-versie draait. Daarnaast is de Switch-versie 7,9 miljoen keer verkocht.

Afgelopen najaar kwam er nog een grote nieuwe update voor Stardew Valley uit. Nu deze beschikbaar is, zet ontwikkelaar Eric 'ConcernedApe' Barone zijn werk aan zijn volgende game weer voort. Haunted Chocolatier werd in 2021 aangekondigd. Spelers moeten in de game ingrediënten verzamelen om chocolade mee te maken en die vervolgens weer verkopen. Volgens Barone zit het spel echter vol met andere bezigheden, maar daar heeft hij nog niet veel over gedeeld. De game is in ieder geval ontwikkeling voor pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!