Uncharted-maker Amy Hennig richt nieuwe gamestudio op
Amy Hennig werkt samen met Skydance Media om een nieuwe gamestudio op te richten.
Dat doet ze samen met Julian Beak, een voormalige werknemer van Electronic Arts. Hennig was voorheen ook werkzaam bij Electronic Arts. Door de nieuwe gamedivisie binnen Skydance kunnen game-ontwikkelaars aan de slag in kantoren gesitueerd in Santa Monica en San Fransisco.
Skydance is een filmproductiebedrijf, bekend van films als Star Trek, Terminator: Dark Fate en Mission Impossible. "Het interactieve medialandschap verandert constant en Amy en Julian Beak zijn de creatieve en visionaire leiders achter deze evolutie", aldus Skydance-CEO David Ellison. "Samen zullen ze binnen dit nieuwe gebied dezelfde soort entertainment produceren waar Skydance bekend om staat in film en televisie."
"Julian en ik vinden het geweldig om bij het creatieve team van Skydance te werken en nieuwe grenzen in entertainment te verkennen, terwijl we nieuwe manieren om immersieve verhalen middels technologie pionieren", aldus Hennig.
Hennig stond aan het roer van de eerste Uncharted-games bij Naughty Dog. Daarna werkte ze met Visceral Games voor EA aan een Star Wars-game. In 2017 sloot Visceral zijn deuren en werd de ontwikkeling ondergebracht bij EA Worldwide Studios. Hennig liet weten dat het spel inmiddels erg veranderd was en vertrok bij EA.