Matt Booty benadrukt dat ontwikkeling grote games vijf tot zes jaar duurt

Matt Booty benadrukt dat ontwikkeling grote games vijf tot zes jaar duurt

Mensen lopen achter volgens hem

Matt Booty wil dat mensen beseffen dat het maken van een grote game vijf tot zes jaar duurt.

Dat vertelt hij in een interview met Axios. "Ik denk dat de industrie en fans een beetje achterlopen met begrijpen dat een game maken niet langer twee of drie jaar duurt", vertelt hij. Daarmee refereert hij voornamelijk naar grote games met grote budgetten, zoals Starfield. "Dat duurt tussen de vijf en zes jaar. Games worden steeds ambitieuzer als kunstvorm". 

Ook de technologische vooruitgang heeft daar invloed op, volgens Booty. "De verwachtingen worden steeds hoger. Het niveau van realisme dat we kunnen leveren gaat gewoon omhoog."

De uitingen van Booty zijn ongetwijfeld een reactie op de kritiek die Xbox te verduren krijgt over diens first party games. Games als Perfect Dark, Fable, Everwild en State of Decay werden allemaal jaren geleden al aangekondigd en hebben het levenslicht nog niet gezien. 

Xbox brengt dit jaar nog twee grote titels uit. Starfield verschijnt op 6 september en Forza Motorsport op 10 oktober. In 2024 volgen Senua's Saga: Hellblade 2, Avowed en Microsoft Flight Simulator 2024. 

Starfield

Starfield kopen?

Kopen voor Xbox

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Weet Ubisoft dat ook vraag ik me af. Maar goed, daarom snap ik ook niet waarom ze games zo vroeg laten zien. Doe dat één of twee jaar voor release.

0
test

Ubisoft weet het zelfs als geen ander. Hun gehele werkwijze is namelijk gebaseerd op het volgen van trends en modellen, beetje het Netflix van de games industrie.

0

Dan doen wat mij betreft iets te weinig met die kennis, meerdere games die veel langer duren bij Ubisoft

0
test

10 jaar gok ik zelf als je het echt goed wilt doen. Vooral bij AAA titels waar veel mensen aan werken.

0
test

Het is zes jaar, maar een game kan hiervoor al jaren in een conceptfase zijn. Zeker tijdens de ontwikkeling van een nieuwe franchise. Starfield is een voorbeeld hiervan. Ook The Last of Us... Horizon Zero Dawn....

0

Aanbevolen voor jou