Hoogtepunten: Microsoft voegt meer dan 70 games toe aan backward compatibility-lijst

Hoogtepunten: Microsoft voegt meer dan 70 games toe aan backward compatibility-lijst

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Halo Infinite’s singleplayer spreekt meteen tot de verbeelding

343 Industries maakte geen grap toen het zei dat Halo Infinite een spirituele reboot moest worden. Als de eerste vier uren van Halo Infinite’s singleplayer ook maar een béétje representatief zijn voor de gehele game, dan hebben we te maken met de meest Halo-achtige game sinds Combat Evolved.

Terwijl Microsoft als verrassing plotseling de multiplayer van Halo Infinite uitbracht, konden wij al aan de slag met de singleplayer van het spel. Met de eerste vier missies welteverstaan, wat toevalligerwijs ook ongeveer vier uur duurde. Spoilers zul je in deze preview niet vinden. Wel wordt haarfijn uitgelegd waarom Infinite zó vertrouwd aanvoelt, en hoe de open wereld precies in elkaar steekt.

Lees verder

Fallout

GTA: The Trilogy heeft gebruikersscore van 0.5 op Metacritic

De score is gebaseerd op meer dan tweeduizend recensies van bezoekers. De PlayStation 5-versie staat overigens op een score van 0.9. Gebruikers uiten hun onvrede over de kwaliteit van het product. Diverse gamers noemen de heruitgave "onacceptabel" en "zielig".

GTA: The Trilogy - Definitive Edition, met daarin opgepoetste versies van Grand Theft Auto 3, Vice City en San Andreas, verscheen eind vorige week. De pc-versie werd kort na release offline gehaald, aangezien Rockstar "files die onbedoeld in de game zaten" eruit moest halen.

Lees verder

 

Xbox Game Pass moest eerst een verhuurservice worden

Dat laat Sarah Bond, hoofd van Microsofts game-ecosystemen, weten in een interview met GQ. Game Pass droeg intern in eerste instantie de codenaam 'Arches' en was bedoeld als een service waarmee mensen games konden huren.

Microsoft koos er uiteindelijk toch voor om een Netflix-achtig model te gebruiken voor Game Pass, waarbij men met een abonnement onbeperkt toegang heeft tot diverse games - zolang ze op de service staan. De keuze is daarop gevallen omdat games tegenwoordig een veel langere levenscyclus hebben. "Vroeger werd zo'n 75 procent van alle omzet van een game in de eerste twee maanden na release verdiend. Tegenwoordig is dat verspreid over twee jaar."

Lees verder

Xbox Cloud Gaming

Xbox Cloud Gaming nu ook toegankelijk via Xbox-consoles 

Eerder was het al mogelijk om via een Android-app, via het internet op iOS en via de Xbox-app op pc toegang te krijgen tot Xbox Cloud Gaming, maar nu is het dus ook mogelijk via Microsofts consoles zelf, zo laat het bedrijf weten. De dienst was voor sommige spelers al in bètavorm beschikbaar.

Via de dienst kunnen games via de cloud worden gespeeld - spellen hoeven dus niet fysiek in de console te zitten of gedownload en geïnstalleerd te worden. Spellen draaien in 1080p en zestig frames per seconde.

Lees verder

Microsoft voegt meer dan 70 games toe aan backward compatibility-lijst

Er zijn meer dan zeventig Xbox- en Xbox 360-games backwards compatible gemaakt voor moderne Xbox-systemen.

Het gaat onder andere om games uit de F.E.A.R.- en Max Payne-franchise, Star Wars: Jedi Knight 2, Skate 2 en de Timesplitters-games. Mensen kunnen de games als ze die op disk of digitaal hebben spelen op hun moderne Xbox-console, en het overgrote deel kan ook digitaal gekocht worden. Alle games die worden toegevoegd hebben ook auto-hdr en verbeterde resoluties.

Lees verder

The Game Awards

Nominaties voor The Game Awards bekend

Deathloop maakt kans op negen verschillende awards en Ratchet & Clank: Rift Apart is genomineerd in zes categorieën. Ook It Takes Two en Pscyhonauts 2 zijn populair met beiden vijf nominaties.

De nominaties zijn gekozen door de wereldwijde gamepers. Ook de redacties van Gamer.nl en zustersite PU.nl hebben gestemd. De uiteindelijke winnaars worden gekozen voor een vakjury en fans. Vorig jaar won The Last of Us: Part 2 zeven awards.

Lees verder

PlayStation 5

PlayStation 5: een jaar na release

De PlayStation 5 is inmiddels pakweg een jaar ‘verkrijgbaar’. Een jaar waarin de console bovenal uitverkocht was, maar waarin ook een behoorlijk aantal goede games verscheen voor degenen die het apparaat wél op de kop wisten te tikken. Sony heeft wel nog werk aan de winkel wil het evenveel gebruiksvriendelijke opties en net zo duidelijke communicatie als concurrent Microsoft aanbieden. Dit is een analyse van het eerste jaar van de PS5.

De PlayStation 5 lanceerde op de meeste plekken ter wereld op 19 november, al kwam hij een week eerder al in specifieke regio’s als Noord-Amerika uit. De console is qua verkoop duidelijk een succesverhaal: in de eerste twee weken werden er al meer exemplaren van verkocht dan van de vorige recordhouder in dezelfde periode, de PlayStation 4. Inmiddels zijn er (tot 30 september) 13,4 miljoen exemplaren van het apparaat verkocht.

Lees verder

Halo Infinite

Halo Infinite is de multiplayershooter die we dit najaar willen spelen

Hier een zin waarvan je een paar jaar geleden nooit had verwacht dat je ‘m zou lezen: het eerste free-to-play-seizoen van de Halo Infinite-multiplayer is in bètafase gegaan. En hier nog een: Halo is weer goed. Het zijn rare tijden.

Maar het zijn tijden waar we allemaal aan zullen moeten wennen. In zekere zin is de free-to-play-uitgave van een Halo-game een iconisch moment. Niet omdat de game ‘terug is van weggeweest’, maar hoe. In de game-industrie is iedereen op zoek naar dé game, die ene titel die doorgaat als platform. Die titel waar je misschien in de toekomst wel een vast bedrag per maand voor gaat betalen.

Lees verder

Battlefield 2042

Eerste patch voor Battlefield 2042 uitgebracht

De shooter komt morgen officieel uit, maar is al een tijdje speelbaar voor mensen die een speciale editie van de game hebben gekocht. Ook konden EA Play Pro-leden het spel al spelen, en hadden EA Play- en Xbox Game Pass-leden toegang tot een tien uur durende trial.

De update moet enkele bugs en problemen oplossen die ontwikkelaar Dice nog voordat de game live ging had gevonden, waaronder een probleem met 'rubber banding', waarbij items of spelers zich plots van een ene plek naar een andere verplaatsen door lag. De complete lijst met verbeteringen is hier te zien.

Lees verder

Activision Blizzard

Xbox-hoofd Phil Spencer evalueert werkrelatie met Activision Blizzard

Dat blijkt uit een interne e-mail die Spencer naar werknemers heeft gestuurd en gezien is door Bloomberg. Spencer reageert daarmee op een eerder deze week verschenen artikel van Bloomberg waarin wordt geclaimd dat Kotick jarenlang op de hoogte was van ongelijkheid, seksuele intimidatie en giftig werkgedrag op de werkvloer van het bedrijf. Microsoft heeft aan Bloomberg bevestigd dat de e-mail echt is.

Spencer liet in de e-mail weten "geschokt en enorm verontrust te zijn vanwege de verschrikkelijke gebeurtenissen en acties" bij de uitgever van Call of Duty, Tony Hawk-games en Diablo. "Dit soort gedrag hoort niet in onze industrie thuis." Als gevolg daarvan "evalueren we alle aspecten van onze relatie met Activision Blizzard en stellen we ons proactief op om dit aan te passen." Het is niet bekend wat de gevolgen precies zullen zijn.

Lees verder

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Login of maak een account en praat mee!

Aanbevolen voor jou