Ontwikkeling Xbox-streamingapparaat op laag pitje vanwege te hoge prijs
Microsoft heeft de ontwikkeling van diens Xbox-streamingapparaat tijdelijk op een laag pitje gezet omdat het geen lage prijs voor het apparaat kon garanderen.
Vorige maand meldde Xbox-baas Phil Spencer nog dat het streamingapparaat genaamd Project Keystone, een soort dongle waarmee Xbox-games naar televisie gestreamd kunnen worden, voorlopig niet meer wordt ontwikkeld. Hij meldde toen dat het nog jaren kan duren voordat het apparaat daadwerkelijk uitkomt.
Spencer heeft nu gedurende de Decoder-podcast laten weten dat het bedrijf de prijs van het apparaat niet laag genoeg kreeg. Men wil zo'n 99 tot 129 dollar voor Project Keystone vragen om er voor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen het kunnen kopen, maar dat blijkt op dit moment nog niet haalbaar. Ondanks dat is Spencer wel erg te spreken over de technologie. "Een aantal van ons namen het apparaat mee naar huis en het werkte erg, erg goed."
Spencer praatte tijdens de podcast ook over de mogelijke overname van Activision Blizzard door Microsoft. Zoals gisteren gemeld liet hij daarbij weten dat hij open staat voor het maken van afspraken met Sony om Call of Duty op PlayStation-consoles te houden.
Spencer meldde ook dat de overname belangrijk is om Microsoft een sterkere positie te geven binnen de mobiele gamesmarkt, dankzij spellen als Call of Duty Mobile en Candy Crush. "Als we daar als gamemerk niet relevanter in worden, is deze industrie op de lange termijn onhoudbaar voor ons. Als je geen consumenten op hun telefoons kunt vinden, ga je onderdeel worden van een niche onderdeel van de game-industrie. Dat maakt het runnen van een globaal bedrijf erg uitdagend."
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
LIQUIDSHAKE (gebruiker is geblokkeerd) 16 november 2022 - 10:44
Deze gebruiker is verwijderd
Mr.Happy 16 november 2022 - 10:55
@Liquidshake dat lees jij daar waarschijnlijk uit ja.
LIQUIDSHAKE (gebruiker is geblokkeerd) 16 november 2022 - 14:04
Deze gebruiker is verwijderd
axolotsyl 16 november 2022 - 10:57
@Liquidshake Die conclusie lijkt me te voorbarig uit bovenstaande tekst. 'erg uitdagend' leidt niet onmiddellijk tot stoppen met de gaming divisie.
Mr.Happy 16 november 2022 - 11:24
@axolotsyl ik zou daar eerder uit afleiden dat ze dan een andere manier gaan moeten zoeken om op de mobiele markt in te breken, maar wie ben ik natuurlijk? :-)
Riyakuya 17 november 2022 - 08:29
@axolotsyl dat lijkt me ook inderdaad. Ze maken inmiddels al 4 generaties consoles en games daarvoor dus dat zou vreemd zijn als ze daar nu ineens problemen mee hebben.
messtranor (gebruiker is geblokkeerd) 16 november 2022 - 12:55
Deze gebruiker is verwijderd
LIQUIDSHAKE (gebruiker is geblokkeerd) 16 november 2022 - 15:05
Deze gebruiker is verwijderd
SuperDre 16 november 2022 - 13:37
@Liquidshake Nee niet echt, maar het zorgt er wel voor dat ze sneller relevanter zijn in de mobile gaming sector. De toekomst van dedicated devices zoals de consoles is vergelijkbaar met die van de dodo, non existing, want alles gaat langzamerhand over naar streaming of draait wel op zo'n android/apple device tegen die tijd. Het is dus een langertermijn denken, dus voor minimaal over 10+ jaar.
LIQUIDSHAKE (gebruiker is geblokkeerd) 16 november 2022 - 15:11
Deze gebruiker is verwijderd
obi-twan kenobi 16 november 2022 - 11:26
Je zou dus kunnen zeggen dat het project nog steeds in de pijpleiding zit ;)
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord