Cliff Bleszinski overwoog Gears-reeks eerstepersoonsperspectief te geven
Cliff Bleszinski overwoog voordat de Gears-franchise door Microsoft werd overgenomen de reeks een eerstepersoonsperspectief mee te geven.
Dat vertelde hij in een
. Hij werd daarin naar zijn oorspronkelijke plannen voor Gears of War 4 gevraagd, waar hij uiteindelijk niet aan werkte omdat de IP door Microsoft werd overgenomen - de game werd toen door The Coalition ontwikkeld.
"Ja, ik overwoog om het spel een eerstepersoonsperspectief te geven. Kun je je het voorstellen, met een kettingzaak inhakken op de Locust?" De gehele Gears-reeks kan alleen in een derdepersoonsperspectief gespeeld worden - een first-person-camerastandpunt is niet beschikbaar.
Overigens liet Bleszinski ook weten dat Microsoft toen het de franchise overnam een grotere focus op de horrorelementen wilde leggen. "Dat was Phil Spencers belangrijkste opmerking toen Microsoft de IP overnam. Hij meldde aan Rod Ferguson dat het moest terugkeren naar de horroraspecten."
Bleszinski was hoofdontwerper van de eerste drie Gears-games. In 2012, twee jaar voordat Microsoft de franchise overnam, vertrok hij bij Epic Games.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
TripleR40 11 maart 2023 - 09:39
Vind dat juist de charme dat gears of war in 3rd person is. Hoop wel dat ze veel vernieuwing brengen voor deel 6 want het is altijd veel van hetzelfde.
chefry 11 maart 2023 - 10:15
@TripleR40 Deel 5 had een open wereld en dat vond ik fris en vernieuwend
TripleR40 11 maart 2023 - 12:37
@chefry Mwa open wereld valt ook wel weer mee. er waren duidelijk barricades ik vond dat juist geforceerd vernieuwend
chefry 11 maart 2023 - 16:40
@TripleR40 Het was vernieuwend tot op zekere hoogte maar een 100% open wereld is bij geen enkele game te realiseren denk ik. Je hebt altijd een verhaallijn dat gevolgd moet worden
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord