The Last of Us-multiplayergame verliest schijnbaar belangrijke ontwikkelaar

The Last of Us-multiplayergame verliest schijnbaar belangrijke ontwikkelaar

De 'principal monetization designer' zou deze maand niet meer werkzaam zijn bij het bedrijf

Anders Howard, de 'principal monetization designer' bij Naughty Dog, lijkt te zijn vertrokken bij het bedrijf.

Fans zagen op zijn LinkedIn-pagina dat Howard tot en met september bij Naughty Dog heeft gewerkt. In zijn rol was hij de spil in het genereren van inkomsten binnen games - hoogstwaarschijnlijk een belangrijk element van de multiplayergame rondom The Last of Us die bij Naughty Dog in ontwikkeling is.

Howard werd vorig jaar aangenomen bij Naughty Dog en was daarvoor vooral bekend voor zijn werk bij Epic Games, waar hij meehielp aan het creëren van de Battle Pass-strategie voor Fortnite.

Het vertrek van Howard valt samen met de geruchten van eerder deze week dat de contracten van zo'n 25 mensen bij Naughty Dog vroegtijdig zouden zijn beëindigd. Dit zou vooral te maken hebben met de schijnbaar stroef verlopende ontwikkeling van de The Last of Us-multiplayergame, dat volgens ingewijden inmiddels nagenoeg stil zou liggen. Officiële informatie is er op moment van schrijven echter niet.

Het mogelijke vertrek van Howard hoeft niet per se een teken aan de wand te zijn voor het lot van de multiplayergame. Het is ook mogelijk dat hij zijn kennis heeft toegepast op het creëren van het verdienmodel van de game, en dat zijn werk nu klaar is.

View post on X
The Last of Us: Part 1

The Last of Us: Part 1 kopen?

Kopen voor playstation_3_game

Playstation 5

Playstation 5 kopen?

Kopen voor Playstation 5

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Klinkt dan niet echt logisch om van die persoon het contract niet te verlengen als die zo belangrijk is om het project door te kunnen ontwikkelen.

1
test

Ik heb eerder het idee dat the Last of Us een single player game moet blijven. Ik merk nu al dat het fout gaat in het development en dat is meestal geen goed teken naar kwaliteit toe. Deeltje drie zie ik liever afkomen!

-1

Aanbevolen voor jou