Sony zou Metascore van minstens 90 vereisen voor AAA-games

Sony zou Metascore van minstens 90 vereisen voor AAA-games

89 is onvoldoende

Een voormalig ontwikkelaar van Santa Monica Studio beweert dat Sony een Metacritic-score van 90 of hoger verwacht voor AAA-games. Sony zou de meningen van gamemedia sterk meewegen in het succes van een spel.

Rafael Grassetti, voormalig art director van Santa Monica Studio en bekend van zijn werk voor God of War, heeft onthuld dat Sony vereist dat hun AAA-studio's games leveren met een Metacritic-score van minstens 90. De Metascore is het gemiddelde van alle cijfers die gamemedia van over de hele wereld toekennen aan een net uitgebracht spel. Grassetti deelde deze informatie in de Portugese podcast Flow Games Podcast. Hij benadrukt dat in ieder geval Santa Monica Studio als Naughty Dog te maken kregen met deze hoge verwachtingen van Sony.

Volgens Metacritic is Sony de best scorende uitgever van 2022, met een gemiddelde score van 85,6 voor al hun uitgebrachte games dat jaar. Dit hoge gemiddelde is mede te danken aan games zoals God of War Ragnarök, Horizon Forbidden West, The Last of Us: Part 1 en Gran Turismo 7, die allemaal een gemiddelde score van boven de 90 of net daaronder kregen.

Grassetti zegt dat Sony de Metascore gelukkig niet meeweegt in de bonussen die ontwikkelaars ontvangen voor hun werk. Hij sprak ook positief over de uitgever en gaf aan dat ze bijvoorbeeld soepel omgaan met het verschuiven van deadlines wanneer studio's meer ontwikkeltijd vragen voor hun games.

De volgende grote game die Sony uitgeeft is Marvel's Spider-Man 2, dat op 20 oktober van dit jaar wordt uitgebracht. De eerste Marvel's Spider-Man haalde net geen gemiddelde score van 90 op Metacritic. Die Metascore bleef namelijk steken op 87, wat nog steeds vrij hoog is voor een game.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

De.. Ahem.. Critics geven Sony games bijna altijd al hoge scores, zelfs remakes van remakes.

-7
test

Je kan zeggen wat je wil, maar wat is er verkeerd met in ieder geval proberen te eisen/motiveren dat je producten goed zijn? En er zijn ook nog genoeg mensen die dankzij een remake voor het eerst kennismaken met een game he. En ik heb meerdere remasters met plezier gespeeld, ondanks dat ik de originele games ook heb gespeeld. Er komen in de toekomst genoeg nieuwe games uit voor alle consoles. Zelda, Diablo 4, Horizon 2, Starfield...lekker gamen joh!

3
test

Het is zeker niet slecht. Wellicht dat Xbox zich daar ook eens wat meer op kan focussen zodat games als Redfall niet meer voorkomen.

0

Vooral dit idd ik vind de serie van last of us geweldig maar de games boeien mij niet. Die remake bestaat natuurlijk om kijkers alsnog over te halen hem weer te kopen.

0

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

Focus leggen op wat andere van je vinden verminderd de creativiteit.

-3

Dit dus.

-4

Exact, zeker in deze tijd waarin iedere toetsenbordtijger zijn stem kan verheffen en een klein groep al een lawine aan ongefundeerde kritiek op grote schaal op het internet kan gooien is dat niet alleen onbegonnen werk, je moet je oor nooit laten hangen naar zo'n groep. Daar wordt je game echt niet beter van

-4

Aanbevolen voor jou