Grand Theft Auto 6 'moet zowel vernieuwend als vertrouwd zijn'

Grand Theft Auto 6 'moet zowel vernieuwend als vertrouwd zijn'

Take-Two-CEO over de uitdaging waar Rockstar mee kampt

Volgens Take-Two Interactive-CEO Strauss Zelnick is de uitdaging qua Grand Theft Auto 6-ontwikkeling om de game zowel vernieuwend als vertrouwd te maken.

Dat meldt hij tijdens de Good Time Show-podcast. "In de entertainmentindustrie zijn de hits onderdeel van onze familie. We hebben er veel affiniteit mee en we nemen het persoonlijk wanneer mensen er mee rotzooien. Het voelt niet oké wanneer ontwikkelaars een keuze maken die niet strookt met hoe we deze hits zien", zo legt hij uit.

"Ik denk dat dit de uitdaging is waar Rockstar bij elke nieuwe Grand Theft Auto mee te kampen heeft. Het moet iets zijn dat je nooit eerder hebt gezien, maar tegelijkertijd dat gevoel dat we hebben bij Grand Theft Auto bevatten. Dat is de grote uitdaging voor het team. Rockstars oplossing is naar perfectie streven, niets minder dan perfectie brengt ons daar."

Het is al geruime tijd bekend dat Rockstar aan Grand Theft Auto 6 werkt, maar vooralsnog zijn er geen details rondom de game onthuld. Vorig jaar lekte er wel uitgebreide gameplay van een vroege versie van het spel uit. Dat leek eerdere geruchten te bevestigen dat het spel zich in en rond Vice City afspeelt en zowel een mannelijke als vrouwelijke protagonist bevat.

Onlangs liet Take-Two nog weten dat er van het in 2013 uitgekomen Grand Theft Auto 5 in totaal meer dan 180 miljoen exemplaren zijn verscheept.

Watch on YouTube
Grand Theft Auto 5

Grand Theft Auto 5 kopen?

Kopen voor Playstation 5

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Hij moet vooral heel erg 60 fps zijn.. en ergens vermoed ik dat dat tricky gaat worden; omdat ze uiteraard ook een hoop nieuwe toeters en bellen willen showen. Het gaat natuurlijk best naar zijn nu we de hogere framerate gewend zijn van GTA 5 om daarop in te leveren.. Een spannende uitdaging lijkt me voor een game waar al zolang aan gewerkt wordt en door heel de wereld naar uitgekeken wordt. Maar goed; ook de engine kan in de tussentijd geoptimaliseerd zijn, dus laten we hopen dat het goed komt.

0
test

Nou ik weet niet of je het nog kan herinneren maar GTA 5 de eerste generatie voor PS3/Xbox 360 runde maar op 30FPS omdat die game alles uit de console trekte en dat was goed te doen heb me daar ontzettend goed mee geamuseerd omdat die 30 FPS wel consequent was.

0
test

Klopt helemaal. Ik heb ook helemaal geen probleem met 30fps.. Er is ook geen probleem met 30 fps (in sommige games).. totdat je hebt geproefd aan 60fps.. Dan wil je niet meer terug. Die raytracing 30 fps mode van GTA.. ik kan hem niet spelen. . op de een of andere manier is de overgang van 30 naar 60 heel chill en gemoedelijk, maar van 60 terug naar 30 zorgt er bij mij voor dat mijn nekharen overeind gaan staan. Een gevalletje wat niet weet, wat niet deert.. totdat je het weet. Haha. Stel Rockstar krijgt het niet voor elkaar.. (wat uiteraard kan), dan hebben ze zichzelf misschien flink in de voet geschoten met die 60 fps update voor de current gen. Nu men weet hoe het kan zijn, wil men (waaronder ik) uiteraard niet terug..

0

Ik heb GTA 5 juist opnieuw gekocht op de Xbox One, omdat ik toch regelmatig framedrops had. Dat vond ik zonde voor een parel als deze.

0
test

Hopelijk zijn huizen en gebouwen nu volledig toegankelijk. Dat miste ik soms in GTA V en in de leaked alpha gameplay van GTA VI heb je een video in de metro waar je gewoon in kan lopen, meestal was dit niet het geval in de gta games.

0
test

In 5 kan je toch ook gewoon in de metro lopen?

0
test

dat is dan ook daadwerkelijk het enige. GTA SA heeft veel meer interieuren dan GTA V

0

Aanbevolen voor jou