Spelers bekritiseren massaal pas uitgekomen The Day Before

Spelers bekritiseren massaal pas uitgekomen The Day Before

Spelersaantallen zijn inmiddels ook ingezakt

Het op 7 december uitgekomen The Day Before kampt met een enorme hoeveelheid negatieve reacties van spelers.

The Day Before was voor release al omgeven door controverse. Veel gamers vreesden dat het om een scam van ontwikkelaar Fntastic ging, en het spel werd meermaals uitgesteld - onder andere omdat er problemen waren met de rechten rondom de naam van de game.

Afgelopen donderdag verscheen The Day Before dan toch op Steam, maar al snel waren de spelersrecensies "overweldigend negatief". Op SteamDB is daarnaast te zien dat het spelersaantal na releasedag snel is ingezakt.

Spelers maken melding van veel bugs en een gebrek aan features. Daarbij blijkt het helemaal niet om een openwereld-mmo te gaan, zoals de ontwikkelaar op voorhand aangaf, maar eerder om een extraction-achtige shooter. Verder zitten er allerlei bizarre advertenties in de game en lijkt zo'n beetje heel de spelwereld te zijn opgebouwd uit kant-en-klare Unreal Engine-assets.

Opvallend genoeg bracht de ontwikkelaar vlak voor release een statement naar buiten op social media waarin het bedrijf spelers verzocht hen niet te betichten van scammen. Daarbij werd benadrukt dat de studio er vijf jaar lang hard aan zou hebben gewerkt. Het staat haaks op de ervaring die spelers nu lijken te hebben.

Overigens bracht Fntastic afgelopen vrijdag al wel een eerste patch uit waarmee een aantal grote kritiekpunten zouden zijn verbeterd - zo zou de patch voor verbeterde prestaties zorgen en meer zombies in de spelwereld. Ook zou men nu veel sneller in-game geld verdienen.

View post on X

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Ik had gehoopt dit bericht eerder op deze site te lezen. Maar heb het 7 december de dag van de release dezelfde avond al gelezen op andere sites, zelfs de meest onbekende. Het spel is inderdaad een aanfluiting. Maar ik vind het doodzonde dat Gamer.nl van een topsite naar een B-Site is gegaan na de vernieuwing. Het inloggen is nog steeds niet gemaakt, geen meldingen als iemand op je reactie reageert. Jullie waren zelfs laat met de GTA VI trailer... Ik vind het dood en dood zonde.

4
test

Ik vind het ook wel jammer dat dit soort artikelen wat later komen, terwijl er volgens mij minder belangrijk nieuws een stuk sneller wordt geplaatst soms (ook al is dat natuurlijk subjectief). De hele drama vooraf rond deze game, het aantal wishlists die deze game had en het uiteindelijke resultaat, zorgt in mijn ogen wel voor behoorlijk meer clicks dan vele andere artikelen. Maar dan is het natuurlijk belangrijk om daar een beetje op tijd mee te zijn

2
test

Exact!

0
test

Wat betreft het technische gedeelte kan ik als freelance redacteur niet op reageren - dat laat ik graag aan mijn collega's die de site runnen over - maar als nieuwsschrijver die meteen z'n bed uit dook toen de GTA 6-trailer online verscheen wil ik wel vragen hoe je erbij komt dat we daar laat mee waren. We gingen rond 00:15 online, max vijftien minuten nadat de trailer online verscheen en eerder dan nagenoeg elke Nederlandse (game)site, aangezien 95 procent van ons land lag te maffen. Of kijk je alleen naar de publicatietijd die bij nieuwtjes staat? Sommige grote nieuwtjes worden namelijk meermaals omhoog gebumped om ze zichtbaar te houden, en de tijd die erbij staat is dus niet tekenend voor wanneer ze voor het eerst online verschenen. Wat het telkens moeten inloggen betreft: daar stoor ik me net zo hard aan!

[Reactie gewijzigd door MichelMusters op 11 december 2023 - 10:00]

2
test

Dan is dat van de GTA-6 Trailer mijn vergissing geweest, excuses! Heb trouwens niks aan te merken op jouw artikelen Michel, ik lees ze al een paar jaar met veel plezier, mag ook wel eens gezegd worden.

[Reactie gewijzigd door JustSafety op 11 december 2023 - 10:02]

0
test

Hey Justsafety, Thanks, aardig van je hoor, al gaat het mij er echt niet om wie er wel of niet goed werk levert - als redactie zijn we met z'n allen verantwoordelijk voor de site, punt. Maar die opmerking over de GTA-trailer viel mij zo op omdat ik toevallig net voor het slapengaan merkte dat hij uitlekte en daarna officieel online kwam, dus ik weet extreem zeker dat we er snel bij waren, haha. Als nieuwsredacteur die het fijn vindt dat hij 'snel' nieuws kan 'breken' vermoed ik dat het soms lezers verwart dat een bericht omhoog gehaald wordt, omdat dan inderdaad de oorspronkelijke publicatietijd niet meer zichtbaar is (al geven snelle reacties eronder soms wel een duidelijker beeld). Tegelijkertijd is het bij een aankondiging van zo'n formaat ook wel weer logisch dat we het naar boven halen, dus I'll live with it ;) Dat geldt natuurlijk niet voor de technische issues - die moeten zeker opgelost worden! Wat The Day Before betreft: de release op 7 december en de problemen meteen daarna kreeg ik wel deels mee, maar ivm de drukte rondom The Game Awards én werk achter de schermen aan de gebruikelijke eindejaarscontent kwam ik er tot vanochtend helaas niet aan toe om er een nieuwsbericht aan te wijden. Aan de andere kant geeft een paar dagen 'aanzien' soms wel extra perspectief op hoe de zaak zich ontwikkelt, al valt dat in dit geval ook wel mee.

[Reactie gewijzigd door MichelMusters op 11 december 2023 - 10:11]

1
test

@Michel Ik wil ook nog wel een duit in het zakje doen. Het 'probleem' met deze site is dat jij zo'n beetje als enige nieuwsberichten maakt. Sporadisch zie ik een nieuwsbericht van een andere redacteur maar als ik me niet vergis post jij 95% van het nieuws dat hier op de site verschijnt. Dat het posten van nieuwsberichten op de schouders van (bijna) 1 redacteur rust lijkt mij wat weinig. Tel daarbij op dat Gamer.nl standaard een paar dagen later is met het posten van reviews van grote games, dan snap ik wel waar de frustratie vandaan komt. Naar mijn mening ook eeuwig zonde omdat juist jullie inhoud zo goed is. Zeker de reviews zijn voor mij nagenoeg altijd mosterd na de maaltijd.

1
test

Drukte van The Game Awards begrijp ik zeker weten! Denk dat inderdaad de verwarring is ontstaan bij het bumpen van de post wat inderdaad dan weer vrij logisch is. Ik zal eens wat vaker mijn steentje proberen bij te dragen aan Inside.Gamer :) Vind het wel leuk afentoe artikeltjes mee te schrijven en mijn AN op te krikken.

0
test

@THE_STIFMEISTER: Wat het plaatsen van nieuws door ondergetekende betreft, klopt het dat ik veel voor mijn rekening neem. We werken met een team aan nieuwsschrijvers aan Gamer en PU, waar we tegenwoordig gelukkig weer uniek geschreven nieuwtjes voor schrijven (dat is een aantal jaar anders geweest). We delen de week ervoor die diensten in en ik pak dan gewoon vaak Gamer.nl. Dat komt omdat ik de algemene nieuwsstijl beter in mijn vingers heb dan de lossere PU-stijl, maar ook omdat het zo is dat als ik al zoveel nieuws op Gamer post, ik een makkelijk overzicht heb van wat al wel en wat nog niet geplaatst is - in mijn hoofd. Het is dus niet zo dat alleen maar omdat ik veel nieuws post, er niemand anders zou zijn die het doet. Ik pak simpelweg de meeste diensten op. Als je je overigens zou storen aan het feit dat het vooral berichten van mijn hand zijn (niet dat je dit per se aangeeft, maar stel dat), dan kunnen we ook kijken of we iets meer gaan wisselen tussen redactieleden hoor, dat lijkt me geen probleem. Maar ik wil dus wel even de illusie doorbreken dat het 'op mijn schouders rust', want als ik het minder zou doen, wordt het alsnog gedaan door een van mijn collega's :) Wat recensies betreft kan ik minder over meepraten - ik schrijf die zelf nauwelijks meer ivm andere werkzaamheden en zit ook niet meer zo in het proces waarbij ze uitgezet worden. Maar ik denk dat het vaak ook te maken heeft met wanneer codes geleverd worden. Hopelijk heb ik hiermee weer wat extra inzicht gegeven in de gang van zaken hier! Kan weinig kwaad volgens mij en ik ben zelf altijd wel van de transparatie, zeker als we daardoor met z'n allen realiseren dat er mensen aan de andere kant van het scherm zitten met gevoelens - en dan heb ik het zowel over ons als redactieleden en jullie als bezoekers!

[Reactie gewijzigd door MichelMusters op 11 december 2023 - 17:22]

0
test

@Michel - Goedemorgen, waarom niet eens een artikel schrijven over een dag in het leven van een Gamer/PU redacteur? Lijkt mij hartstikke interessant aangezien er daar altijd een verborgen interesse van mij heeft gezeten. En ik denk dat meerdere met mij dat wel vinden. En dat wekt natuurlijk ook weer begrip op voor jullie het is ook even iets anders en ik denk dat het hartstikke leuk is om te lezen.

[Reactie gewijzigd door JustSafety op 12 december 2023 - 06:34]

1
test

@JUSTSAFETY: haha, ik kan niet voor mijn collega's spreken, maar een dag in mijn werkleven is echt niet zo spannend :P Misschien wel leuk om dat de redactieleden die vanuit kantoor werken wat meer inzicht geven in hoe dat is. Ik zat vroeger ook op kantoor en daar maak je over het algemeen wel wat meer mee dan thuis achter de laptop.

1
test

Ik ben ook bang dat Gamer.nl het nooit meer op gaat lossen.... Ik reageer maar zelden door het hele inlog gedoe en dat geld vast ook voor vele anderen. En tevens reageert de redactie ook niet meer op dergelijke punten.

2
test

@Sabor: Ik stel elke reactie in ieder geval zeer op prijs, des te meer omdat ik weet dat je daar dagelijks opnieuw voor moet inloggen!

1
test

Niet te vergeten dat dit spel in Rusland slechts 14 euro is en in de EU 40 euro. Ook heeft Fntastic al hun videos vlak voor release verwijderd met aankondigingen van de game en de zogeheten gameplay.

3

Aanbevolen voor jou